کد خبر 571437
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه گزارش مربوط به اوراق پاناما را «اسناد مسروقه» خواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکف» سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه نگاران اظهار داشت: «اوراق پاناما اسناد مسروقه هستند. [از اینرو] شاید لازم باشد که ما هر چیزی را با نام صحیح آن بخوانیم».

مقامات مسکو می گویند که خط مشی رسمی آنها تحت عنوان «فرامرزی زدایی» هیچ ارتباطی با اسناد افشاء شده پاناما ندارد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این پرسش که آیا طرح مقامات روسیه برای مقابله با خروج پول از طریق فعالیتهای فرامرزی را با انتشار اسناد پاناما مرتبط می داند یا خیر، گفت: «من سعی نمی کنم خط مشی فرامرزی زدایی را به «اسناد پاناما» ارتباط دهم،‌ [زیرا] آن کاملاً موضوع دیگریست».

گفتنی است که در اسناد افشاء شده متعلق به یک مؤسسه حقوقی پانامایی،‌ اطلاعات صاحبان بیش از دو هزار شرکت فرامرزی روسی به چشم می خورد.

پسکف در ادامه اظهارات خود گفت که شرکتهای فرامرزی به خودی خود غیرقانونی نیستند و کسی نمی تواند شرکتهای فرامرزی را ممنوع نماید اما عدم پرداخت مالیات یا تلاش برای فرار از مالیات در کشور متبوع خود عملی غیرقانونی است؛ این درحالیست که شرکتهای فرامرزی در طبقه مؤسسات غیرقانونی قرار نمی گیرند.

لازم به ذکر است که «کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی» (آی سی آی جِی) مستقر در واشنگتن روز سوم آوریل ۱۱٫۵ میلیون سند حاوی اطلاعات صاحبان شرکتهای فرامرزی از جمله اطلاعات بیش از دو هزار نفر از اتباع روسیه را منتشر کرد.

طبق گزارش رسانه های خبری، اسناد پاناما در واقع اطلاعات درزیافته از یک مؤسسه حقوقی مستقر در پاناما به نام موساک فونسکا بود که زمینه اصلی فعالیت آن، ثبت شرکتها در مناطق فرامرزی است. افشاگران این اسناد ادعا می کنند که نام دوستان و همقطاران «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در لابلای این اسناد به چشم می خورد، اما نام رهبر روسیه در اسناد مزبور ذکر نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس