کد خبر 557699
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

روزنامه «السفیر» لبنان از شکست تلاش‌های عربستان سعودی برای گنجاندن نام حزب الله لبنان در «لیست سیاه» در شورای امنیت خبر داد.

ولخرجی عربستان در شورای امنیت بر ضد حزب الله لبنانبه گزارش مشرق، منابع مطلع در کشورهای عربی خلیج فارس از تلاش عربستان سعودی برای تروریستی نامیدن حزب‌الله لبنان در شورای امنیت سازمان ملل خبر دادند.

به گزارش روزنامه لبنانی «السفیر»، این تلاش عربستان سعودی به دلیل مخالفت روسیه و چین و نیز بی‌توجهی ایالات متحده آمریکا شکست خورده است.

بنا به این گزارش، منابع حاضر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، از تلاش عربستان برای تروریستی نامیدن حزب‌الله لبنان در شورای امنیت از طریق منابع مالی خبر می‌دهند؛ اما عربستان سعودی توانایی اعمال نقش در حوزه‌هایی که امکان هزینه‌کرد مالی در آن نیست را ندارد.

به گزارش این روزنامه لبنانی، عربستان سعودی در راستای دشمنی با حزب الله، اقدام به تروریستی نامیدن آن در اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس تا همکاری اسلامی کرده تا از این طریق جنگ خود علیه حزب الله را تکمیل کند.

در همین ارتباط، نشست پایانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول جمعه (امروز) بدون حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

برپایه این خبر قرار است در نشست امروز بیانیه پایانی که چند محور ضد ایرانی هم با لابی سعودی‌ها در آن گنجانده شده، قرائت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    مرگ بر آل یهود. باعث افتخار حزب الله که آل یهود باهاش دشمنی میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس