روسیه خواستار بسته‌شدن کامل مرز ترکیه با سوریه به منظور جلوگیری از ورود سلاح و نیروهای تازه نفس برای گروه‌های تروریستی در سوریه شد.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی؛ "ویتالی چورکین،" نماینده روسیه در سازمان ملل متحد دیروز (پنجشنبه) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مبارزه با تروریسم، از این شورا خواست تا گروه های ترویستی نظیر داعش و جبهه النصره و سایر گروه های ترویستی را در سوریه به طور کامل تحریم کند.

وی همچنین از این شورا خواست تا برای جلوگیری از فروش نفت و قاچاق آثار باستانی سوریه از سوی گروه های تروریستی اقدامی سریع انجام دهد.

این مقام روس، آنکارا را به تامین سلاح و فراهم آوردن امکان استفاده از خاک ترکیه برای ورود تروریست ها به سوریه متهم کرد.

چورکین از مقامات آنکارا خواست تا بصورت داوطلبانه از نهادهای ناظر بین المللی بخواهد تا ناظرانی را برای کنترل مرزهای این کشور با سوریه به ترکیه اعزام نمایند تا ادعای خود مبنی بر انجام اقدامات لازم برای مبارزه با تروریست را اثبات نماید.

در همین رابطه نماینده ترکیه در سازمان ملل ضمن رد اظهارات سفیر روسیه آنها را کاملا بی اساس دانست.  

چورکین چندی پیش به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود مقادیر زیادی سلاح شیمیایی و تجهیزات مرتبط به ساخت سلاح شیمیایی از ترکیه وارد خاک سوریه شده است.  

همچنین وزیران امورخارجه  آمریکا و روسیه در دسامبر گذشته اعلام کردند، واشینگتن و مسکو درباره بستن کامل مرز سوریه با ترکیه وعراق برای مبارزه با ترویسم اتفاق نظر دارند.

چهارشنبه گذشته چین و روسیه با تهیه پیش نویسی از شورای امنیت خواستند تا برای مبارزه با تهدید حمله های شیمیایی احتمالی داعش چاره اندیشی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    جالبه چرا تا قبل از سرنگونی جنگندش این حرفارو نمیزد و مدام از ترکیه تعریف و تمجید و پاچه خواری میکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس