کد خبر 557551
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۶

جای تاسف دارد که عربستان همزمان با افزایش تحرکات کور برای تخریب موقعیت بین‌المللی ایران، روابطش را با رژیم صهیونیستی که هر روز گروهی از مسلمانان را می‌کشد، بهبود بخشیده و بنابراین بعید است تصمیم جدی علیه صهیونیست‌ها و برای حمایت از مسلمانان فلسطین در اجلاس استانبول نیز اتخاذ شود

به گزارش مشرق، سازمان همکاری اسلامی در شرایطی امروز بیانیه‌ای دویست بندی منضمم به چهار بند علیه ایران و حزب‌الله لبنان صادر خواهد کرد که صدور این بیانیه برای کشور عربستان به عنوان طراح این بندها، میلیاردها دلار هزینه در بر داشته و مسئولان برخی کشورها برای همراهی با سعودی‌ها در این پروژه صرفاً تبلیغاتی، امتیازات قابل توجهی دریافت کرده‌اند.

اعضای سازمان همکاری اسلامی امروز -جمعه- با صدور بیانیه‌ رسمی‌ به سیزدهمین دوره اجلاس این سازمان که این بار به میزبانی استانبول برگزار می‌شود، پایان می‌دهند؛ بیانیه‌ای که ایران در پروسه نگارشش به طریق موذیانه‌ای حذف شد و با عدم صدور روادید سفر نمایندگان ایران به عربستان و شرکت در این روند، عربستان با برخی کشورهای دیگر اقدام به تنظیمش کردند.

سعودی‌ها از این فرصت نهایت بهره‌برداری را نمودند و چهار بند علیه ایران و حزب‌الله، محور اصلی مقاومت در خاورمیانه مقابل تروریسم، در بیانیه رسمی سیزدهمین دوره اجلاس سازمان همکاری اسلامی گنجاندند؛ بندهایی که به گفته علی عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با وجود آنکه با مخالفت ایران و گروهی از کشورها همراه شده اما رئیس این دوره از اجلاس و همچنین کشورهای همراه با عربستان، این بیانیه را تصویب شده قلمداد کردند.

در واقع سعودی‌ها با حذف غیرقانونی ایران از روند تنظیم این بیانیه، آنچه قصد داشتند علیه ایران و هم‌پیمانانش از تریبون سازمان همکاری کشورهای اسلامی خوانده شود، در این بیانیه قرار دادند و شرایط را به گونه‌ای پیش بردند که کار تمام شده تلقی شوند و در اجلاس سران کشورهای اسلامی، صرفاً در راستای تشریفات قانونی، این بیانیه قرائت شود.

البته عربستان برای اینکه چنین عملیات تبلیغات ضدایرانی با اعتراض گروهی از کشورها مواجه نشود و حامیان این بیانیه تفرقه افکنانه در جهان اسلام در اقلیت قرار نگیرند، به شدت متحمل هزینه شد و با تطمیع برخی از کشورهای کوچک، شرایط را به نفع خود تغییر داد و در واقع چهار بند علیه ایران در بیانیه این سازمان، میلیاردها دلار برای آل سعود هزینه به بار آورده که نسبت به آثار محدود این بیانیه، ولخرجی بزرگی از محل فروش نفت مردم عربستان است.

با این وجود، تجربه سال‌های گذشته نشان داده، سعودی‌ها چگونه پولشان را به باد داده‌اند تا در گوشه‌ای از سند رسمی 200 بندی این سازمان، علیه ایران موضع گیری بی اثر شود. البته اینکه برخی کشورهای اسلامی با سردستگی سعودی‌ها به جای آنکه در راستای وحدت و تحکیم جایگاه کشورهای مسلمان به عنوان هدف اصلی این سازمان گام بردارند، در عکس این مسیر بیانیه تنظیم کنند، قابل تامل بوده و می‌تواند آغاز بر زوال و تشریفاتی‌تر شدن نشست‌های این سازمان شود.

هنوز متن چهار بندی که ضد ایران و حزب‌الله لبنان است، منتشر نشده اما با تجمیع خبرهایی که در رسانه‌ها منتشر شده، احتمالاً این موارد در بیانیه پایانی از سوی عربستان گنجانده شده است:

- محکومیت حمله به ساختمان سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در ایران
- رد اظهارات مقامات ایرانی به ویژه در زمینه اجرای احکام قضایی علیه افراد مرتکب جرایم تروریستی در عربستان سعودی
- محکومیت دخالت های (ادعایی عربستان) ایران در امور داخلی بحرین، یمن، سوریه و سومالی
- محکومیت (ادعای) حمایت ایران از تروریسم
- رابطه ایران با کشورهای همسایه باید براساس حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه و احترام به حاکمیت و استقلال کشورهای همسایه و حل اختلافات ازطریق راه های مسالمت آمیز باشد.
- (طرح ادعای) تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان

این بندها را در شرایطی در بیانیه پایانی قرار گرفته که وهابیت به عنوان مبنای ایدئولوژیک حاکمیت عربستان، اصلی‌ترین منبع تغذیه فکری و مالی تاریخ معاصر بوده و اکنون داعش را نیز تغذیه می‌کند. تروریستی خواندن حزب الله لبنان نیز مشخصاً به دلیل تاثیر حزب الله در کاهش نفوذ عربستان در لبنان است و سعودی‌ها از اینکه با توجه به پشتوانه مردمی حزب الله نتوانسته‌اند ساختار سیایسی این کشور را راساً بچینند، خشمگین هستند.

همانگونه که اشاره شد سازمان همکاری اسلامی در فضای بین‌المللی قدرت تاثیرگذاری ندارد و این بیانیه عمدتاً جنبه تبلیغاتی خواهد اما عربستان و چند شیخ‌نشینش که در این پروژه سیاه همراهی‌اش کرده‌اند، در پی ارائه این تصویر دروغین به افکارعمومی جهان هستند که جهان اسلام ایران و حزب‌الله به عنوان نزدیک‌ترین گروه مقاومت به ایران را محکوم کرده و حالا باید جامعه جهانی نیز با جهان اسلام همراهی کند!

ناگفته پیداست که این بیانیه می‌تواند برای چند ساعت تا حداکثر چند روز، تیترهای ضدمحور مقاومت علیه تروریسم را در رسانه‌های بین‌المللی در پی داشته باشد اما با سرعتی باورنکردنی به فراموشی سپرده می‌شود و با توجه به آنکه سازمان همکاری اسلامی به واسطه همین رفتارهای وحدت‌شکانه هیچ‌گاه نتوانسته صدای واحد جهان اسلام باشد، این بیانیه‌ها موضع جدی کشورهای اسلامی محسوب نمی‌شود.

البته طبیعتاً هنگامی که برای صدور چنین بیانیه‌ای میلیاردها دلار هزینه می‌شود، صرف چندصد میلیون دلار برای خریدن برخی رسانه‌های آمریکایی که کل بودجه سالیانه‌شان چند صدمیلیون دلار است برای عربستان چندان دشوار نیست و با توجه به گزارش‌هایی که پیش از این از خریدن رسانه های بزرگ توسط آل سعود منتشر شده، بعید نیست مجدداً این اقدام برای دامن زدن به تصویر کاذبی که عربستان در پی آن است، رقم بخورد.

پادشاه عربستان تمام خزانه‌اش را تا آخرین دلار وقف نفرت پراکنی در منطقه و اقدامات ضدایرانی کرده و هر روز سرمایه گذاری تازه‌ای در این راه باطل انجام می‌دهد. جای تاسف دارد که عربستان همزمان با افزایش تحرکات کور برای تخریب موقعیت بین‌المللی ایران، روابطش را با رژیم صهیونیستی که هر روز گروهی از مسلمانان را می‌کشد، بهبود بخشیده و بنابراین بعید است تصمیم جدی علیه صهیونیست‌ها و برای حمایت از مسلمانان فلسطین در اجلاس استانبول نیز اتخاذ شود. با این اوصاف آیا همچنان باید سازمان همکاری اسلامی را جدی گرفت؟

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 47
  • بهمن تهرانی ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    بسوزید حالا!! خدا میدونه من دق کردم از دست بی لیاقتی مسوولان... بابا دنیا الان دست کسانی هست که منافع خود و محور خود را از طریق رسانه ها پیش میبرند... همین رسانه ها به سادگی عربستان و وهابیون تروریست مادرزاد رو آدمهای معتدل در دنیا معرفی می کنه که می تونه هر کاری بکنه و عواقبی براش نداشته باشه مثل حمله به یمن و ایرانی که دشمن اول تروریستهاست رو به عنوان بزرگترین کشور تروریستی دنیا معرفی کنند و همه هم باور داشته باشند این قضیه رو!! ببینید الان چه حساسیتی درست کردن روی اینکه ایران نیروی مستقیم برای حمایت از همپیمانانش در محور مقاومت بفرسته... درحالیکه بقیه تو روز روشن لشکرکشی میکنند و آب از آب تکون نمی خوره... رگ غیرتتون باید 20 سال پیش جوش میومد میرفتید بجای شبکه سحر و پرس تیوی و العالم که قوانین داخلی ایران رو رعایت میکنند در حالیکه مخاطب خارجی دارند 3 تا شبکه ماهواره ای درجه یک با بودجه بالای 100 میلیون دلار سالانه درست میکردید و میذاشتین به شیوه رایج معمول در جهان و زیرزیرکی منافع ما رو پیش ببره... باید یه تیم سایبری متخصصین موضواعات مختلف با حقوقهای بالا تشکیل بدید تا برن در دنیای اینترنت و شبکه های مجازی به شکلی زیرکانه ( نه علنا مثل سحر یا پرس تیوی!!!) هر چی ما می خوایم رو در مغز دنیا فرو کنند... ما تا کی چوب بی عرضگی و بی لیاقتی مسوولانمون رو می خوریم!؟ اینها خرج اضافه نیست و می تونه کاری بکنه که صدها میلیارد دلار تجهیزان نظامی و مراوده اقتصادی سیاسی نتونه بکنه... میتونه ماست رو اگر لازم باشه سیاه نشون بده و همه هم باور کنند زرنگ باشید دیگه.... سعودی ها با این حجم مغزی پایینشون 10 سالی هست که خوب فهمیدن قدرت رسانه و لابی رو...
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    این ازکوتاه امدن سیاست های صعیف دولت است که از زمان روی کار امدن مرتب کوتاه می اید. با این دنیا. باید با زبان خودشان حرف رد مثل احمدی نزاد. هر چه کوتاه بیایید بدتر است.
  • مهدی ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    خوب آخه گل بگیرن دراین سازمان مسخره بلااستفاده مترسک رو ماچی میخواییم وسط این جمع ازشامپانزه ها که هیچگونه اراده ایی ازخودشون ندارن وخط مشی سیاست خاجیشون روودلارهای نفتی آل یهود تعیین میکنه بنظر من با ابهت تر میشد این به اصطلاح اجلاس یابهتر بگم سیرک پرازدلقک رو تحریم میکردیم ودست پیش رو میگرفتیم وقتی درتنظیم قطعنامش حضور نداشتیم
  • سید جواد ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    حیف از نام اسلام که بر این گمراهان ابدی نهاد مجمع جهانی سقیفه بهترین عنوان است "مجمع جهانی سقیفه " پیروان ابو سفیان و معاویه و یزید و سه نقطه ی دیگر . . .
  • میلاد ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    ایران می‌بایست اجلاس را برا همیشه ترک کنه آخر تا کی می بایست ایران امنیت وسایل مردمش را فدا عربا کنه
  • جواد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    چشم اصلاح طلبان "تقویت وجه جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی"
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    دیگه هر اتفاقی تو این دولت میفته می نویسند توطئه خارجی و غیره ولی اگر در دولت قبل بود می نوشتید ضعف دیپلماسی
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    تازگی متوجه شدید که خیلی پاسپورت ما عزت مند شده است.
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    پس کشتار حجاج کشورهای مسلمان در کشور عربستان چی و باید اداره حج به امت اسلام واگذار بشه خانواده سعودی عدم کفایت دارند بعدشم ما از تحریم ملل امدیم مارو از تحریم تعدادی وهابی... نباید ترسوند
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    سگ به دریای هفتگانه بشوی چو تر شد پلید تر باشد عربستان چشمش به چهارتا کشور افتاده
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    یه ضرب المثل عربی هست میگه خر رو کی صحابه اونی که سواره حالا عربستان هی پنجه به صورت خودش بکشه و فحش بده ما نفوذ تو سوریه یمن لبنان و عراق رو از دست نمیدیم
  • محمود ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    آثار دوران سیاه احمدی نژاد و سیاستهای او سالیان سال بر دوش این مردم سنگینی خواهد کرد و به این راحتی جبران نخواهد شد.اگه با رفتن او مسائل حل میشد که خیلی خوب بود ولی این دوران را باید طی کنیم فقط خدا رحم کند به این ملت.
  • رضا ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    منم اگه جای دولت سعودی بودم و این همه سرمایه گذاری در همایت از جنایت کاران داعشی در سوریه و عراق کرده بودم و در اثر مقابله نیروهای ایران و حذب الله از پشت در وازه بغداد به ریاض برگشته بودم حالا ایران و حزب الله را تروریست می خوندم ..
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    با عزت کجا تشریف بردید شما
  • مومن ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    ای خدا سرنوشت مملکت و دولتمردان ما رو ببین....زمانی که عربها برای ما رقص شمشیر میکرند و دم تکون میدادن واسه چاپلوسی،الان همه کشورها رو بسیج میکنن و به ریش ما میخندن ومحکوم میکنن ما رو ....مثل یه بوکسوری که گوشه رینگ گیر افتاده...ای روزگار ای روزگار....بازم لطفا بچرخ
  • رضا ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    ایرانی اگرغیرت داره نباید به هیچ عنوان به عربستان بره؛ازعلما هم توقع داریم فتواصادرکنند؛مدتیست سکوت کرده اند.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    تقصیر دولته؟!روز روشن سفارت عربستان توسط ... به آتش کشیده شده انتظار دارید دولت چه کار بکنه؟یا بقیه کشورها ما رو تشویق بکنند؟اصلا فکر کردید این اقدام شما تمام فشار ناشی از اعدام شیخ نمر را از روی عربستان برداشت و کلا جو رسانه ای به جای پرداختن به این اعدام معطوف این عمل نابخردانه شد
  • محسن ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    به نظرم ایران باید هم اکنون از عضویت در این سازمان انصراف بده. قطعا باز هم جناب ظریف لبخند میزنه و میگه چیزی نیست.باز هم ما کوتاه میایم و دشمن جلو میاد. دولت خوب بفهمد که عربستان و کلیه نوکرانش همه نوکر مدیران پشت پرده این جهانن . کسی از روی جهل و نادانی دشمن ما نشده،همشون خوب میدونن که ما دنبال چی هستیم و دشمنیشون برای حفظ و نجات شیطان است.انقدر نخان با کوتاه اومدن و هی نرم گرفتن چیزیو درست کنن چون چیزی درست نمیشه مگر اینکه ما همه چیزمونو کنار بزاریم.
  • سی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    به کنایه است متوجه نشدی
  • ابراهیم ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    کشورهای مسلمان؟؟؟؟؟؟؟ باید اسم اسلام را از این اجلاس بردارند یا مردمان کشورهای اسلامی تلاش کنند تا حکومت اسلامی بر سر کار اورند یعنی ایجاد انقلاب اسلامی در تمام کشورهای اسلامی باید اتفاق بیفتد وگرنه این اجلاس برای همیشه اجلاس جهانی وهابیت خواهد بود
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    تامسئولان ما درمقابل سعودیانرمش نشان میدن آش همین آش وکوزه همین.
  • محسن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    عزیزان، توی دشمنی حلوا خیرات نمی کنند. وقتی در دولت سابق روابط ایران و عربستان تیره شد و اکنون هم کسانی در کشور دائما بر طبل دشمنی با آن کشور می کوبند، انتظار این رفتارها و بدتر از آن را هم باید داشته باشیم.
  • كوروش ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    آقا عزت پاسپورت ايراني پيشكش لااقل عزت ايراني رو نگه ميداشتين.اين بود اون همه بلدم بلدم
  • یوسف بهلولی ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    با سلام تازه این یکهزارم اون بلایی نمیشه که بر سر پیامبر آوردند که یک نجیبزاده عرب بود و از سمت خدا برای هدایت بشر ماموریت داشت . پس منصف باشید و با این دندان درد اسلامی دست بر چانه بگذارید و زیر سایه علی بنشینید تا لاجرم گذشت زمان آن را چاره کند و بدانید رهبر چاره آنها را میداند.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    1 0
    آخی! اگه احمدی نزاد نبود اونوقت میخاستید ضعف خودتون رو چجوری بپوشونید؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    یه لحظه تصور کنین ایران مدیریت حج رو برعهده داشت و 4000 نفر از مردم دنیا کشته میشدند. تصورش سخته که ایران رو به چه روز فلاکت باری می انداختند حتی اگه اشغال میکردن ایران رو بعید نیست.
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    خدایا خودت همه غافلان و متوهمان رو بیدار کن ای کاش کسانی که این اندازه به احمدی نژاد بد و بیراه میگن....ی چند تا از کارهایی که کرده و باعث و بانی همه ی بدبختی های ما شده رو نام ببرن و اثبات کنن
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    حمله به سفارت عربدستان درست نبود ولی قبل از اون خودشان با موشک سفارت ایران در یمن را زده بودن در ثانی این دولت هم بی تقصیر نیست چون رئیس جمهور با این همه حجمه ای که بر علیه ما شده برداشته رفته ترکیه و در اجلاس هم شرکت کرده باید به نشانه به رسمیت نشناختنش نمیرفت
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    همه اين درخواستهاي خروج از سازمان، شبكه ماهواره اي و ... در اختيار جايي بالاتر از دولت است.. قرار هم نيست بخاطر اين حرفها مقامات تصميم غير منطقي بگيرند...
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    سعودی ها از پول خود ما بر علیه ما استفاده میکنند .لابد میپرسید چگونه؟ 1-از پول حجاج 2-با برداشت بیش از سهم خود از ذخایر مشترک که ما حتی تا به حال یک سی سی هم از ان میدان مشترک نفت استحصال نکرده ایم پس نگوییید هزینه سنگین
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    تو دولت قبل این روابط خیلی هم متاصفانه خوب بود اما الان به این وضع رسیدیدم
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    464 حاجی کشورمان را شهید کردند هیچ اقدامی برای محکوم کردن عربستان در مجامع جهانی نشد. اگر سیاست دولتمردان ما قاطعانه بود کشور تک محصولی بنام عربستان اینقدر شاخ نمی شد.
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    این همه در حق ایرانیها جنایت کردن آخرش آقای.......برادر میخواندشون هنوز درس نگرفتید؟ ای کسانیکه اشداء علی الکفار ورحماءبینهم را برعکس اجرا می کنید؟
  • فرشاد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    اخ مرتکه چرا خودت زدی به نفهمی اگر انرژی هسته ای زمان احمدی نژاد نبود الان باید امثال تو خیلی چیزا را می دادید تا کشور حفظ شود تا نامستون ندید تازه اگر آنها راضی می شدند
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    هنوز عوارض مدیریت جهانی احمدی نژاد و پس میدیم
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    حالا وقتش که سپاه چند موشک دیگه به سمت دولت و سیاستاش شلیک کنه
  • محسن ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    میدانی چرا؟ چون حمله به سفارت عربستان سبب شد که عربستان، هم در منطقه و هم در در مجامع جهانی، دست بالا را بگیرد!
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    در دولت قبل عربستان و متحدانش جرئت این حرکات مذبوحانه را نداشتند.
  • جاوید ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    تئوری صهیونیست ها اینه که برای بدست آوردن پول و قدرت هر کار غیر اخلاقی و ناشایستی قابل توجیه و درسته! حضرت علی (ع) برای اینکه به کسی باج نداند و از بیت المال سو استفاده نکردند, نتوانست حق خودش و حق مسلمانان واقعی را بگیرد. امام حسین (ع) فقط کافی بود یک صحه وتایید ساده بر حکومت یزید شرابخوار بی دین بگذارد تا اینهمه مصیبت نکشد. ما پیرو مکتب اهل بیتیم فقط حرف حق, راه حق, روش حق وظیفه ماست به نتیجه نشستن یا نتیجه ندادن آن حکمت و خواست خداست مهم اینه که اون دنیا بتونیم جوابگوی اعمالمان باشیم این دنیای کوتاه و فانی باشه مال اونایی که خدا هم رهایشان کرده است
  • ناشناس ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    دکتر احمدی نژاد دلاور باعث عزت و اقتدار ایران بود.
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    نتیجه دیپلماسی لبخند این است .
  • حسین ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    جناب محسن دولت و حکومت عربستان قبل از ماجرای سفارتش در تهران ،به سفارت ایران در یمن با موشک حمله کردن .دنیای استکبار هر نقطه ضعف ما رو بزرگ و هر جرم گنده همراهاشون رو نادیده میگیرن.اینه جواب چرای شما.
  • مسعود ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    خيلي عصبانيم از اين كارشون روحاني نبايد شركت مي كرد توي اين اجلاس حتي ظريف هم نبايد شركت مي كرد توي اين اجلاس مزحك بايد امير عبدالهيان معاون عربي افريقايي وزارت خارجه رو مي فرستادن كه حضور حداقلي ايران يه تو دهني واسه خردوغان اون شيخ خيك خر باشه
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    به خود دولتشون ویزا ندادن! ما که پیشکش
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    ممنون! ریشه مشکلات مشخص شد! دولت قبل!
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    این رو خوب اومدی برادر
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    حالا پاسپورت ما به کنار شما متوجه شدی پاسپورت رئیس جمهور اعتبارش زیاد شده که ترکیه دعوتش میکنه و برنامه ضد ایرانی میذاره و اتریش دعوتش میکنه و لغوش میکنه اون یکی دعوتش میکنه و میبره یه جایی خاص و اون یکی بعد رسیدن به کشور علیهش قطعنامه صادر میکنه؟
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    برو دعا کن سعودی نبودی و استغفار بگو
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    توی دولت قبل تیره شد پس چرا دو سال بعد اون دولت انتقام جویی رو شروع کردند؟ تعصب رو بذار کنار، کر و کور که نیستیم
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    نبایستی در این اجلاس شرکت میکردیم،با کشورهایی که به واسطه پول عربستان بر ضد ایران بیانیه دادن باید روابط رو ،مخصوصا اقتصادی کاهش بدیم ،اروپایی ها و، چینی ها شرف دارن به این منافقین از خدا بی خبر،اینها کجاشون مسلمونه،دو روهایی که موقع احتیاجشون یاد ایران میفتن
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    ناشناس11:40اگه تقصیر دولت نیس پس کیه؟طور میشه تقصیر احمدی نژاد باشه اما روحانی نه!!!!!! مسخرس واقعا بعدشم مشخص شد که سفارت عربستانو خود عربها آتیش زدند..بعدشم همه اینها بخاطر سیاست غلط دولت هست
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    میگم اگه احمدی نژاد نبود و یک اصلاح طلب دولت قبل بود مثلا موسوی بازهم می گفتید مقصر دولت قبله:))) بعدشم کارهایی خوبی کرد که این دولت عزت مند یکیشم نکرد=)))) مثلا چرخ هسته ای که دیگه نچرخید وام ازدواج که داده نشد مسکن مهر که ساخته نشد برجامی که بدون فرجام ماند:))) واقعا کارنامه درخشانیه..تبریک به من تبریک به تو تبریک به همه=)))))))))))
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    میگم فاجعه منا هم تقصیر احمدی نژاده نه!! :))))
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    حمله عربستان به سفارت ایران در یمن بعد از حمله به سفارت عربستان بود نه قبلش !
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    با برچسب های نژادی حرف نزنیم بهتره
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    حتما الان هم باید رهبری وارد بشوند و پوزه اینها را به خاک بمالند .از قبل هم با سفر های عربستان و ترکیه مشخص بود دولت نباید می رفت
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    بعضی از افرادی که عزت ایرانی را یادشان اومده یادشان رفته احمدی نژاد در یکی از جلسات زیر بنر خلیج ع رب ی نشست و صحبت کردآیا یادتان رفته ملک عبدالله بخاطر سفر آقای هاشمی 3 روز زیارت قبرستان بقیع را برای بانوان ایرانی آزاد کرد سییاست های غلط آثار بدی دارند که سالها اثر آن ازبین نمی رود
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    بیانیه ای که رای آورد قابل توجه ایران که دوست و دشمن را در بین کشورهای عربی و همسایه بشناسد
  • محسن ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    با سلام در حال حاضر د ر دنیایی زندگی می کنیم که منطق زور حاکم است و کشور ها از قدرت طلبانی حمایت می کنند که منافع مالی و پولی انها را حمایت نمایند ،سیاست صلح دوستی کشورمان در صورتی مفید است که مورد حجمه قرار نگیرد ،چه به صورت رسانه ای و جنگ نرم و چه به صورت نظامی ،اما وقتی می بینیم که در این جنگل بی قانون هر کشوری که صدای گوش خراش تری داشته باشد ،پیروان بیشتری هم دارد ،باید مانند شیری بود و تمامی شغالان و کفتاران و گرگها را درید تا ریشه این ظلمها از بین برود.
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    شبکه پرس تی وی خیلی داره ضعیف عمل میکنه برید برنامه هاشونو ببینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس