کد خبر 557734
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

وزیر خارجه ژاپن بعد از دیدار با همتای روسی خود گفت موضع توکیو در مورد جزایر مورد مناقشه دو کشور، چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ تاریخی تغییر نکرده است.

به گزارش مشرق، «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن درباره موضوع دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که هیچ معاهده صلحی میان توکیو و مسکو در موضوع جزایر مورد مناقشه، بعد از جنگ جهانی دوم به امضا نرسیده است.

به نوشته تاس،‌ کیشیدا بعد از گفت‌وگو با لاوروف روز جمعه (امروز) طی کنفرانس خبری گفت که موضع ژاپن در موضوع امضای معاهده صلح با روسیه برای نواحی مورد مناقشه تغییر نکرده است.

وی تصریح کرد مشکل امضای معاهده صلح به مناقشات منطقه‌ای میان توکیو و مسکو یا همان جزایر کوریل مربوط می‌شود.

کیشیدا در این کنفرانس خبری گفت که دو کشور گفت‌وگوها در این مساله را ادامه خواهند داد و در اولین فرصت که نخست وزیر ژاپن به مسکو سفر کند، این موضوع را بررسی خواهند کرد.

لاوروف هم بعد از این دیدار در کنفرانس خبری گفت که بر اساس منشور سازمان ملل و موضع قانون بین‌الملل، نتایج جنگ جهانی دوم ثابت هستند و توافقاتی میان دو کشور وجود داشته است.

وی تصریح کرد برای پیشبرد گفت‌وگوها در این موضوع لازم است طرفین روابط خود را افزایش داده تا موانع کنونی بر سر پیشرفت همکاری‌های دوجانبه را بردارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس