کد خبر 551316
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

وزارت خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست از سفر به نزدیکی مرز لیبی یا مناطق کوهستانی غرب تونس خودداری کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی درخصوص سفر به جنوب شرق تونس نزدیک مرز با لیبی هشدار داد؛ چرا که گروههای وابسته به سازمان تکفیری صهیونیستی داعش نیروهای امنیتی و اماکن گردشگری تونس را در این منطقه هدف قرار می دهند.

در این هشدار از شهروندان آمریکایی خواسته شده است از سفر به نزدیکی مرز لیبی یا مناطق کوهستانی غرب تونس خودداری کنند و در هر مکانی که گردشگران در تونس تردد دارند مراقب باشند. این هشدار بسیار جدی تر از هشداری است که ماه گذشته در این خصوص صادر شد.


وزارت امور خارجه آمریکا هم چنین اعلام کرد از شهروندان آمریکایی درخواست می شود از حضور در تجمعات سیاسی ، جمعیت انبوه و تظاهرات در تونس خودداری کنند و در خصوص احتمال ربوده شدن هوشیار باشند.

الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس 22 مارس بار دیگر حالت فوق العاده را در این کشور که پس از حملات سال گذشته اعمال شده بود تا 22 ژوئن تمدید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: مسافرانی که به فکر رفتن به تونس هستند باید اوضاع و راههای محلی را در زمانی که برای این سفر برنامه ریزی می کنند بررسی کنند و به صورت ویژه باید از قبل با مقامات تونسی در خصوص سفر به جنوب و منطقه نظامی مشخص شده در جنوب این کشور هماهنگی های لازم را انجام دهند.

در دو حمله بزرگی که تندروها سال گذشته در تونس انجام دادند دهها خارجی کشته شدند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس