کد خبر 556197
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

عربستان سعودی از زمان آغزا آتش بس در یمن از روز گذشته تاکنون بیش از ۳۹ بار آتش بس را نقض کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از المنار، یک منبع نظامی یمن اعلام کرد که تجاوز عربستان سعودی به صنعاء و دیگر استان ها و مناطق مختلف یمن ادامه دارد و سعودی ها از آغاز آتش بس تاکنون بیش از ۳۹ بار آتش بس را نقض کرده اند.

این منبع افزود: صنعاء، تعز، مأرب، الجوف، شبوه و حجه از جمله استان هایی هستند که نقض آتش بس در آنها صورت گرفته است. آتش بس در یمن از بامداد روز گذشته آغاز شده است.

عربستان از حدود یک سال پیش در تجاوزی آشکار، جنگ گسترده ای را علیه مردم یمن به راه انداخت. برخی کشورهای عربی از جمله امارات، سعودی ها  را در تجاوز علیه یمن به بهانه حمایت از مشروعیت همراهی می کنند. سعودی ها در طول بیش از یک سال گذشته هیچ یک از اهدافی که برای یورش گسترده به یمن ترسیم کرده بودند، محقق نکردند.

طبق اعلام وزارت بهداشت یمن تاکنون حدود ۱۰ هزار غیرنظامی یمنی در حملات ددمنشانه سعودی ها به استان های مختلف از جمله «البیضاء»، «تعز»، «عدن»، «صعده» و «صنعاء» به شهادت رسیده و ده ها هزار تَن دیگر نیز زخمی شده اند. این در حالی است که هزاران نفر دیگر از مردم یمن نیز به دنبال حملات ددمنشانه سعودی ها خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس