کد خبر 556539
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵

رئیس جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز یمن در مصاحبه‌ای گفت که هم اکنون یمنی‌ها از آتش‌بس و صلح با عربستان بیش از ادامه جنگ هراس و واهمه دارند.

به گزارش مشرق، ابتسام المتوکل رئیس جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز، به تشریح آخرین تحولات یمن پرداخت.

عربستان با دستاویز قرار دادن آتش‌بس به دنبال دستیابی به پیروزی‌های مشخصی است

وی در این مصاحبه گفت: کسانی که عرصه تحولات در یمن را دنبال می‌کنند به خوبی می‌دانند که در مذاکرات هیچ اعتمادی به عربستان وجود ندارد چون بر اساس سوابقی که وجود دارد، هر زمانی که عربستان از آتش بس یا مذاکرات سخن گفته، در واقع دستاویزی برای انجام جنایت‌ها و نقض‌های بیشتر بوده است که طی آن به پیروزی‌های مشخص در زمانی که ارتش و کمیته‌های مردمی به آتش‌بس پایبند بودند، برسند به همین دلیل این بار همه یمنی‌ها با هوشیاری و دقت بیشتری به این موضوع نگاه می‌کنند و به هیچ وجه به آن چیزی که سعودی‌ها درباره آتش‌بس اعلام می‌کنند اعتمادی ندارند و همه می‌دانیم که عربستان طی یک سال حمله و تجاوز به یمن حاصلی جز شکست برداشت نکرده است.

یمنی‌ها از آتش‌بس با عربستان بیش از ادامه جنگ هراس دارند

المتوکل درباره آتش‌بس در یمن گفت: هم اکنون در میان مردم یمن مثالی وجود دارد که می‌گویند ما از اعلام آتش بس و صلح بیش از ادامه جنگ هراس و واهمه داریم چون گذشته نشان داده که عربستان به هیچ وجه به آتش‌بس پایبند نبوده است چون عربستان تحت دستاویز آتش‌بس جنایت‌ها و حماقت‌های متعددی انجام داده است.
رئیس جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز یمن در ادامه این مصاحبه و در پاسخ به سوال دیگری درباره بروز اختلاف میان عربستان و امارات در جنگ یمن گفت: از همان ابتدای درگیری‌ها اختلافاتی میان "خالد بحاح" نخست وزیر برکنار شده دولت خودخوانده یمن و "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور خودخوانده یمن وجود داشته است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، توافق آتش‌بس در یمن بین نیروها و مزدوران سعودی و ارتش و کمیته‌های مردمی (وابسته به انصارالله) از نیمه‌شب یکشنبه آغاز شد تا مقدمه‌‌ای باشد برای ازسرگیری مذاکرات صلحی، که قرار است تا چند روز آینده با نظارت سازمان ملل متحد در کویت صورت گیرد.

این در حالی است که شبکه المسیره گزارش داد تنها دو ساعت از آغاز اجرای آتش‌بس نگذشت که جنگنده‌های متجاوز سعودی با حمله به مناطق صاله و غاره در تعز و استان صنعا، آن را نقض کردند.

امارات زیر چتر عربستان قرار دارد و بر اساس خواسته آن عمل می‌کند

وی اضافه کرد: من معتقدم که منصور هادی و بحاح بازیچه‌ای بیش نبوده و درگیری اصلی ما با متجاوزان سعودی است و معتقدم که اختلافات عربستان و امارات زیاد اهمیتی ندارد چون امارات زیر چتر عربستان بوده و اگر چه طمع‌هایی در عدن و غیر آن دارد اما همچنان بر اساس خواسته عربستان به اقدامات در یمن می پردازد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس