کد خبر 556142
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره با تشدید جنگ و درگیری با یکدیگر در اردوگاه الیرموک، شرایط رقت‌باری را برای آوارگان فلسطینی باقی مانده در این مکان به وجود آورده‌اند، این در حالی است که ارتش سوریه منطقه‌ دیگری در حومه لاذقیه را آزاد کرد.

 به گزارش مشرق، یک منبع میدانی گفت گروه‌های مسلح از العیس، الزربه و اطراف خان طومان در حومه جنوبی حلب اواسط شب گذشته در سایه حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه و همپیمانانش گریختند.

خبرهای رسیده از حاکم شدن حالتی از سرخوردگی و نیز فروپاشی روحیه تروریست‌ها در سایه فرار شماری از آنها به سمت حومه غربی حلب حکایت می‌کند.

منبع سوری افزود درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در اطراف شهرک العیس جریان داشته است، جبهه النصره سرکردگی این گروه‌ها را برعهده دارد. مواضع تروریست‌های تکفیری با ده‌ها موشک هدف قرار داده است. منبع سوری تاکید کرده است شهرک العیس و اطراف آن طی ساعات آینده امن اعلام خواهد شد.

در غرب سوریه نیز نیروهای ارتش برج البیضاء در حومه شمالی لاذقیه را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کردند و همچنین با کنترل کوه  استراتژیک ابوعلی، راه را به روی تروریست‌ها از سمت الیمضیه بستند.

از حومه غربی حماه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش حمله تروریست‌ها به مواضع ارتش در خربه الناقوس و اطراف الحاکوره را دفع کردند. همچنین یک تانکر حامل نفت مسروقه داعش در وادی الغریب در حومه شرقی حماه هدف حمله نیروهای ارتش قرار گرفت.

خبر دیگر این‌که نیروهای ارتش سوریه یک مقر فرماندهی تروریست‌های النصره را در روستای تیرمعله در حومه شمالی حمص منهدم کردند.

در حومه شمال شرقی دمشق، جنگنده‌های سوریف مواضع و مخفیگاه‌های داعشی‌ها را در مناطق ابوالشامات و الکسارات به شدت بمباران کردند.

از جنوب دمشق هم خبر می‌رسد گروه تروریستی داعش پس از درگیری‌های خونین با دیگر گروه تروریستی خطرناک یعنی جبهه النصره، تقریبا اردوگاه آوارگان یرموک را به اشغال خود درآورد، شمار زیادی از تروریست‌ها در درگیری با یکدیگر به هلاکت رسیدند که سهم جبهه النصره بیشتر بوده  است. درگیری‌ها در محور الجاعونه، خیابان حیفا و نزدیک میدان فلسطین شدید بوده است.

جبهه النصره در پی این شکست از اعضای خود در شهرک‌های یلدا و ببیلا درخواست کمک کرده است، مردم این شهرک‌ها در اعتراض به تروریست‌ها از این مناطق خارج شده اند.

ده‌ها نفر از تروریست‌های داعشی و جبهه النصره در درگیری‌های خونین با یکدیگر در حومه دمشق به هلاکت رسیده‌‌اند، شماری از غیرنظامیان هم در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

خبر دیگراین‌که در تازه‌ ترین نقض آتش بس از سوی گروه‌های تروریستی در حومه ادلب، یک شهروند سوری در شهرک تحت محاصره الفوعه به ضرب تروریست‌های تک تیرانداز کشته شد.

یک منبع معارض نزدیک به گروه تروریستی موسوم به الجبهه الشامیه بزرگترین تشکیلات تروریستی مسلح در حومه شمالی حلب گفت این جبهه و دیگر گروه‌های مسلح هشدارهایی از مقامات ترکیه دریافت کردند مبنی بر این‌که در صورتی از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر موضع ندهند، حمایت مالی از آنها را متوقف خواهند کرد.

خبر دیگر این‌که منابع سوری از امضای توافق آشتی و توقف درگیری در روستای الناصریه در قلمون شرقی خبر دادند این آتش‌بس مناطق دیگری را در اطراف الناصریه شامل می‌شود. این توافق در حضور افسرانی از ارتش سوریه و نمایندگان مرکز هماهنگی روسی و بزرگان و شماری از ساکنان این روستا امضا شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس