کد خبر 555521
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که طی سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۵۸۰۰ پناهجوی کم سن و سال در این کشور ناپدید شده اند.

 به گزارش مشرق، رسانه های خبری آلمان امروز دوشنبه به نقل از وزارت کشور اعلام کردند که طی سال گذشته بیش از 5800 پناهجو و مهاجر کم سن و سال در این کشور ناپدید شده اند که 555 نفر از آنها کمتر از 14 سال سن داشته اند.

این گزارش افزود: پناهجویان ناپدید شده عمدتا از کشورهای افغانستان، سوریه، اریتره، مراکش و الجزایر بوده اند.

وزارت کشور آلمان نتوانسته است علت اصلی ناپدید شدن این پناهجویان خارجی را تایید کند. آلمان به مقصد اصلی مهاجرانی تبدیل شده است که از جنگ و فقر در خاورمیانه و شمال آفریقا فرار کرده و به امید یک زندگی بهتر به اروپا مهاجرت کرده اند.

وزارت کشور آلمان برآورد کرده است که این کشور طی سال گذشته بیش از 1.1 میلیون مهاجر و پناهجو را ثبت نام کرده است.

رسانه های خبری آلمان از حضور بیش از 500 هزار پناهجوی ثبت نام نشده در این کشور خبر می دهند.

البته توافق جدید اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیرقانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا "فرانتکس"، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس