کد خبر 564197
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

نتایج تحقیقات یك موسسه اجتماعی در انگلیس كه روز چهارشنبه منتشر شد مؤید آن است كه بیش از یك‌میلیون تن از مردم این كشور اروپای غربی در فقر زندگی می‌كنند.

 به گزارش مشرق، براساس نتایج بررسی‌ موسسه تحقیقاتی 'بنیاد جوزف رونتری' ( جی آر اف) كه در روزنامه گاردین منتشر شد، بیش از یك‌ میلیون نفر از مردم انگلیس فقیر هستند و قادر به دستیابی به غذا و محل مناسب و گرم نیستند.'

این موسسه می‌گوید: در سال گذشته میلادی 184 هزار خانوار انگلیسی سطحی از فقر در طی یك هفته تجربه كرده و متكی به كمك‌های خیریه از قبیل غذا، پوشاك و محلی برای اسكان بوده‌اند.

براساس نتایج این موسسه، بیش از سه‌چهارم از مردم فقیر انگلیس گفته‌اند كه فاقد وعده‌های غذایی بوده‌اند ضمن آنكه كه بیش از نیمی آنها قادر به فراهم كردن غذای گرم در خانه‌شان نبوده‌اند.

به گفته این موسسه تحقیقاتی، فقر تاثیراتی بر بهداشت روانی این افراد گذاشته و سبب شده است كه آنها در جامعه منزوی‌شده و احساس شرم و حقارت كنند.

گزارش موسسه تحقیقاتی بنیاد جوزف رونتری اگرچه نشانگر افزایش میزان فقر در طی سال‌های اخیر در انگلیس نیست، اما مؤید آن است كه براساس شواهد، اجرای ریاضت اقتصادی توسط دولت محافظه كار این كشور سبب تشدید فقر و استفاده بیشتر از بانك‌های غذایی و افزایش نرخ بی‌خانمان‌ها شده است.

براساس نتایج بررسی‌های این موسسه، در سال 2015 میلادی 668 هزار خانوار انگلیسی شامل 1 میلیون و 252 هزار نفر كه 312 هزار نفرشان كودك هستند، در شرایط فقر بسر می‌برده‌اند.

این موسسه معتقد است كه به دلیل اجتناب برخی از خانوارهای انگلیسی از دریافت كمك‌ خیریه‌ها و استفاده تنهای آنها از خدمات رفاهی دولت، به‌طور دقیق نمی‌توان شمار خانوارهای فقیر در انگلیس را مشخص كرد.

'جولیا اونون ' مدیر اجرایی 'بنیاد جوزف رونتری' در این خصوص می‌گوید: این‌ چنین سطحی از فقر در كشور انگلیس آن هم در قرن 21 غیرقابل ‌قبول است.

وی افزود: این آمار نشانگر شكست دولت انگلیس در حفاظت از مردم طبقه پایین این كشور در برابر آثار وخیم فقر همانند عدم دسترسی كافی به غذا، لباس و خانه است.

بنیاد مطالعاتی جوزف رونتری كه در زمینهٔ های اجتماعی فعالیت می‌كند از دولت انگلیس خواسته است كه با نظارت بیشتر بر سطح فقر در این كشور، درك بهتری از وضعیت مردم فقیر و پر كردن حفره های موجود در سیستم حفاظت‌ رفاهی در انگلیس به دست آورد.

محققان این موسسه اجتماعی، معیارشان برای تعریف فقر، كسب درآمدی كمتر از 70 پوند در هفته برای یك فرد بالغ و كمتر از 140 پوند در هفته برای یك زوج دارای فرزند بعد از كسر هزینه‌های مسكن است كه عملاً این درآمد پایین سبب خواهد شد كه نتوانند نیازهای اساسی‌شان را برآورده سازند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    ایران چقدر؟
  • ناشناس ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    ایران چقدر؟
  • علی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 0
    ایران هم مثل همه‌جای دنیا فقیر داره. آمریکا با اون همه اِهن و تولوپش از انگلیس خیلی بدتره!. این اخبار اطلاع رسانی‌است و باید منتشر بشه که امثال شما که خیلی عشق اروپا دارید حساب کار دستتون بیاد!. خلاص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس