کد خبر 623875
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

زیگمار گابریل (Sigmar Gabriel) معاون صدر اعظم آلمان گفت، آنگلا مرکل صدر اعظم، چالش ادغام خیل پناهجویان را در جامعه آلمان دست کم گرفته بود.

 به گزارش مشرق، به نوشته خبرگزای رویترز، در حالیکه رقابتهای انتخابات سراسری سال آینده آلمان آغاز شده است. گابریل معاون مرکل و رهبر حزب سوسیال دمکرات که از احزاب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم است، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ZDF آلمان افزود 'همیشه گفته ایم که نمی شود سالی یک میلیون نفر را وارد جامعه آلمان کرد.'

پارسال بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو از خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهان وارد آلمان شدند و نگرانی ها در مورد نحوه همزیستی این خیل پناهجو در جامعه آلمان و بازار کار بالا گرفته و در نتیجه حمایت از حزب ضد مهاجرتی 'جایگزین آلمان' (AfD) رو به افزایش است.

بنا به آمار اداره کار آلمان، ماهانه 16 هزار نفر وارد این کشور می شوند و این رقم در ماه نوامبر گذشته 200 هزار نفر بود.

گابریل در این مصاحبه از عبارت 'ما می توانیم' مرکل نیز انتقاد کرد. مرکل این عبارت را در گرماگرم بحران مهاجرتی تابستان و در جریان یک نشست مطبوعاتی ایراد و پس از آن مرتب تکرار کرد.

محبوبیت صدر اعظم آلمان پس از حملات تروریستی اخیر داعش در این کشور کاهش یافته است.

به نظر گابریل، تکرار عبارت 'ما می توانیم' کافی نیست و محافظه کاران حاکم باید برخلاف گذشته شرایطی را برای آلمان مهیا کنند که بتواند از پس این اوضاع برآید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس