کد خبر 545757
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد: مدیر سابق یک شرکت بزرگ مرتبط با شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» برزیل به جرم ارتکاب به فساد به 19 سال حبس محکوم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، دادگاه برزیل روز گذشته «مارسلو اودبرچت» مدیر سابق شرکت تجاری بزرگ «اودبرچت» مرتبط با شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» را به جرم ارتکاب به فساد، پولشویی، مشارکت مجرمانه در فساد عظیم رخ داده در این شرکت به 19 سال و 4 ماه حبس محکوم شد.

این مدیر 47 ساله از حدود 9 ماه پیش در زندان به سر می‌برد؛ وی صاحب شرکت پیمانکاری به نام خود می‌باشد که در جریان فساد عظیم رخ داده در شرکت نفتی دولتی «پتروبراس»، بیش از 2 میلیارد دلار نفت جا به جا کرده است.

«سرخیو مورو» قاضی ویژه بررسی این پرونده در این رابطه عنوان کرد: گروه «اودبرچت» و شرکت تحت کنترل وی به همراه مقاطعه‌کاران بزرگ برزیلی در سال 2006 آگهی تنظیم کرده و به وسیله آن نرخ‌گذاری شرکت «پتروبراس» برای مشارکت در مزایده‌ها و مناقصه‌های بزرگ را به صورت سیستماتیک حذف کرده بودند.

گروه «اودبرچت» یک شرکت مهندسی مرتبط با ساخت و ساز است که در 23 کشور جهان حضور فعال داشت و تا پیش از فاش شدن موضوع فساد در شرکت «پتروبراس» سالانه صدها میلیارد دلار درآمد کسب می‌کرد.

در راستای بررسی پرونده فساد در شرکت نفتی «پتروبراس» مدیران بلندپایه دولتی نیز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند که «خوزه دیرسئو» ریاست کابینه دولت «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق برزیل، «خوآئو باکاری» خزانه دار سایق حزب «کارگران» و برخی نمایندگان مجلس برزیل از جمله آنان می‌باشند.

اپوزیسیون برزیل در تلاش است تا فساد رخ داده در شرکت نفتی «پتروبراس» را به «دیلما روسف» رئیس‌جمهور این کشور، «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق برزیل و سایر اعضای حزب حاکم «کارگران» نسبت دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس