بررسی توهین‌ها به مبانی اسلام و اعتقادات مردم در دوره دوم خرداد و مقایسه آن با توهین در دولت یازدهم، حاکی از آن است که توهین‌ها در این دوره، مثل زیر سؤال بردن قصاص یا دیه، مشابهت بسیاری با توهین‌های دوره دوم خرداد دارد.

گروه سیاسی مشرق - توهین به مقدسات از سوی اصلاح‌طلبان و حامیان آن‌ها طی دوره دوم خرداد تکرار زیادی داشت و هر روز در روزنامه‌ها و تریبون‌های مختلف شاهد توهین به ائمه و مقدسات و احکام دینی بودیم. این توهین‌ها در دولت یازدهم نیز به صورت‌های مختلف تکرار شد و شاهد برخورد جدی با این‌گونه توهین‌ها نبوده و نیستیم.

در ادامه به بررسی توهین‌های دوره دوم خرداد و مقایسه آن با توهین در دولت یازدهم پرداخته‌ایم. نکته جالب تشابه برخی توهین‌ها در این دوره، مثل زیر سؤال بردن قصاص یا دیه، با توهین‌های دوره دوم خرداد است.

جدول شماره 1: توهین به مقدسات در دولت اصلاحات

ردیف

نام فرد

متن اظهارنظر

1

اکبر گنجی

وی مصیبت‌های اهل‌بیت در روز عاشورا و فجایع آن روز را نتیجه جنگ‌های بدر و حنین می‌داند و می‌نویسد: «پیامبر در بدر و حنین و ... شمشیر زد ... اما آیا جنگ‌های جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟

... خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه‌هایی جز خشونت به بار نمی‌آورد. هیچ‌کس حق ندارد به‌صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می‌داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.[1]

2

جواد مقامی

سال‌های فراوان و بلکه قرن‌ها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک‌آوری نداشته.[2]

3

غلامرضا سالار بهزادی

تفکر شیعه‌گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است.[3]

4

حبیب‌الله پیمان

قرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است.[4]

5

محمدرضا جلایی پور

شهادت‌طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد و این تفکر از پای منابر شکل نگرفته است.[5]

6

هاشم آغاجری

نویسندگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در رأس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است. آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می‌کند: «... سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه‌ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟»[6]

7

عمادالدین باقی

در قرائت شیعی از اسلام، ما از گذشته دور شاهد یک برداشت انقلابی و حماسی از اسلام بودیم... این‌ها به تغلیظ وجه حماسی-انقلابی حرکت امام حسین می‌پرداختند؛ به‌گونه‌ای که مثلاً جنبه‌های دیگر واقعه عاشورا حذف و به‌تدریج چهره‌ای مهاجم، پرخاشگر و انقلابی از اسلام ترسیم شد.[7]

8

ابراهیم اصغرزاده

حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد.[8]

9

علیرضا علوی تبار

جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می‌خواهد مدرن و صنعتی شود؛ اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است؛ بنابراین ما چگونه می‌توانیم به این وضعیت چیره شویم.[9]

10

هاشم آغاجری

امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت. با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود... منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است؛ و فلسفه سیاسی اموی یزیدی بر همین استوار است.

... اینکه مارکس می‌گوید دین افیون توده‌هاست، تنها بخشی از حقیقت است. من می‌گویم در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست.[10]

11

محسن کدیور

یک زمانی مردم می‌گفتند چون عیسی (ع) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهد پذیرفت. امروز خدا در جامعه هیچ کاره است. همه کاره مردم‌اند.[11]

12

عبدالکریم سروش

فرهنگ شهادت خشونت‌آفرین است.[12]

13

عزت‌الله سحابی

آدم‌ها و حتی معصومین (ع) خود به خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند.[13]

14

عمادالدین باقی

معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست.[14]

15

محمدکاظم محمدی اصفهانی

مردم حق دارند همه مسؤولین را به سؤال کشیده و از آن‌ها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می‌توان اعتراض کرد و او را فتنه‌گر نامید.[15]

16

مهرانگیز کار

احکام کیفری اسلام کارایی ندارد و موجب رواج خشونت می‌گردد.[16]


جدول شماره 2: توهین به مقدسات در دولت یازدهم

ردیف

نام فرد/روزنامه

متن اظهارنظر

1

پروانه سلحشوری

پیرامون حجاب اظهار داشت که «حجاب باید اختیاری شود!» و اختیاری شدن حجاب را جزئی از «روند پیشرفت و توسعه» دانست. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر این‌که «اگر من نخواهم روسری سرم نکنم، می‌توانم سرم نکنم؟» اظهار داشت: «البته! زمانش می‌رسد!»[17]

2

سعید حجاریان

مسلمانان باید در آستانه قرن جدید هجری، در میان بربریت و مدنیت، دست به انتخاب سترگی بزنند.

... طبعاً [در صدر اسلام] محیط بی‌آب‌وعلف بیابانی اقتضا می‌کرد با نجم و قمر راه بجویند و زمان را نظم دهند. آیا واقعاً تقویم قمری، قداستی برای ما دارد؟![18]

3

فائزه هاشمی

اگر در متون اسلام تحقیق کنند، «دیه» پایه قرآنی ندارد! معلوم هست این‌ها یا سواد ندارند یا نخواندند و فقط موضوع را سیاسی دنبال کردند برای حمله و شلوغ‌کاری![19]

4

نجف قلی حبیبی

سالانه در ایام عاشورا چه پول‌ها که در مملکت خرج می‌شود، اما بازده این‌ها چقدر است؟ دو نفر گریه می‌کنند و تمام می‌شود![20]

5

سعید رضوی فقیه

این حکومت علوی امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تأسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم؟![21]

6

مصطفی ملکیان

چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آنچه هست مسلمین است! غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است.[22]

7

اکبر هاشمی رفسنجانی

وی با اشاره به الگوبرداری اساس‌نامه دانشگاه آزاد از اساس‌نامه‌ای که برای حسینیه ارشاد نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند اظهار داشت: رژیم شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد ولی نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد.[23]

8

روزنامه بهار

بی‌اعتباری شهادت زنان مصداق تبعیض جنسی است.[24]

9

هرمیداس باوند

وی حکم قصاص را غیرانسانی خواند.[25]



[1]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

[2]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

[3]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

[4]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

[5]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

[6]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[7]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[8]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[9]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[10]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[11]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[12]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[13]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[14]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[15]- http://top-news.blogsky.com/1391/12/21/post-66/

[16]- http://www.mashreghnews.ir/fa/news/184059/

[17]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/546528/

[18]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/546528/

[19]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/546528/

[20]-http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

[21]-http://www.mashreghnews.ir/fa/mobile/293415

[22]-http://www.mashreghnews.ir/fa/mobile/293415

[23]-http://www.mashreghnews.ir/fa/mobile/293415

[24] -http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

[25] -http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335851/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 172
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 63
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    5 3
    آیا از بزرگترین سرمایه های اسرائیل در ایران و کسانی که بگفته شیمون‌پرز، رئیس‌جمهور رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند» توقع چیز دیگری جز این اهانت ها را باید داشت
  • محموداعرابی ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 0
    این افراد ایمانشون با منافعشون بالا وپایین میره.اگراین دسته درحکومت اسلامی منافعشون کاملا حفظ بشه و درقدرت تام باشند اونوقت میشن همراه نظام.این چهره ها درطول تاریخ زیادبودندو رفتند.تنها چیزی که ازشون مونده اسم خائنه.تمام
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 0
    کسانی که مرتکب فحشا و منکر و گناهان کبیره مثل اختلاس و ارتشا و رانت خواری می شوند عاقبت کارشان به نفی دین و توهین به مقدسات می کشد مگر یزید نبود که باژست روشنفکری می گفت لعب هاشم بالملک و لا خبر جاء ولا وحی نزل
  • امیر ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 0
    والا غربی ها که همین الان هم دارند تو بربریت دست و پا میزنند تمدن غرب کلا با بربریت و وحشی گری ساخته شده و الانش هم داره به کار خودش ادامه میده .
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 2
    زیر سوال بردن توهین محسوب نمیشه .
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    آقا این جدول تو مرورگر تبلت نصفه و ناقص نشون داده میشه
  • حسین ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اگه یک روزی دیدید این افراد دارند از مقدسات و امور الهی حمایت میکنند و باورهای دینی را تقویت میکنند اون وقت هست که باید از تعجب شاخ گوزن درآورد ، وگرنه توهین اینها به مقدسات جزو شرح وظایف و منش اینهاست. الکی‌ نیست که اینها سر از انگلیس و آمریکا در میارن ، چرا یک نفرشون بعد از فرار از ایران نرفته مثلا آلمان یا ایتالیا؟ انگلیس و آمریکا فقط پیشرفته و مهاجر پذیرند!!!!!
  • ناشناس ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    باید به دوستان افساد طلب این سخن امام حسین(ع) را یادآوری کنیم : اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    کامنت قبلیمو بدون دستکاری و بی امانتی، تایید کن. به وقتی که میذارم احترام بذار فهمیدی؟ ضمنا بد نیست به بدعت های دولت دهم که یک بار توی نظرات گفتم و تایید نکردم اشاره کنی: رجعت هوگو چاوز - شاهنامه را تفسیر قرآن خواندن و عدل قرآن قرار دادن - انتساب مدیریت هاشون به امام زمان - مکتب ایرانی - دوستی با اسرائیل تا جایی که حتی آقای مصباح، بزرگترین رهبر معنوی جریان سوم تیر، خطر این جریان انحرافی رو بزرگتر از فتنه های گذشته عنوان میکنه.
  • یک مرد آریایی ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    تیترت خیلی مزخرفه مشرق جان!
  • ناشناس ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 1
    از عمله های استکبار بیش از این انتظاری نیست .
  • مهدی ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 0
    مشرق عزیز ؛ اگر قرار است که انصاف رسانه ای را رعایت کنی بد نیست به توهین هایی پوپولیستی دوران احمدی نژاد نظیر هاله نور؛دادن مقاله به نام امام زمان؛زیر سوال بردن رسالت نوح (ع) اشاره کنی.ولی بعید میدانم بتوانی اینکار را بکنی چون در قالب یک مخالف فقط به یک جناح نگاه می کنی.قرآن کریم می فرماید »... مبادا طرفداری شما از قومی باعث شود که از مسیر عدالت خارج گردید... میدانم که انتشار نمی دهی اما مهم نیست گفتم که بدونی خواننده تو هستم و دوست دارم یک جانبه قضاوت نکنی
  • هادی ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 0
    غارت بیت المال در دولتهای مختلف را هم بررسی کنید
  • ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    یعنی اینا با اهانت به مقدسات مسلمونا و مذهب شیعیان میخوان به تمدن برسن؟؟؟؟ یه مشت بیکاره بدون عقل و برنامه با ادا درآوردن فکر میکنن پیشرفته میشن !!!! اوج همه روشنفکر بازیا میشه این مسخره بازیا و لودگی ها
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    فقط مشایی!!! فقط احمدی نژاد!! پاک پاک.. معلوم نیست چقدر سوزش داری مشرق که الان چند ساله هر روز داری این دروغها رو بیشتر و بزرگتر میکنی ..کلا فازت ضد دولت شده...
  • ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    باسلام استحاله فکری وفکر کردن آنطور که دشمن میخواهد یک خطر است،
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 0
    کاش دوره ی احمدی نژاد رو هم می زدید!
  • ج ع ر ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    1 0
    دولت قبلی کاملاً معصوم بودوهیچگونه حرف وسخنی دراین خصوص زده نشد؛ هاله نور ومراودت باامام زمام(عج) و....
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    زیر سوال بردن مقدساتی که عقل هم نمی تواند نفیشان کند اگر توهین نیست پس چیست اینها دردشان همان نفس بی افسارشان است میگویند پس اگر جهنم هست چرا تنها برویم
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    هيچ خودكشي نكنيد به هر دوگروه كه خودش را صاحب حق مي دانند خدا خودش جاي حق نشسته نمي گذارد دين از بين برود يه كم يواش برين هر دوگروه
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دولت يازدهم كجا بود اين افراد در كجاي دولت يازدهم منصب دارند!!!ضمنا توهين به مقدسات از نوح نبي گرفته تا توهم مهدويت كه در زمان آقاي احمدي نژاد بيداد مي كرد - هرچند توهين و اهانت را به اسلام و مقدسات ديني مانند خيلي از جملاتي كه در بالا آمده نتيجه يك ذهن مريض مي باشد
  • مهدي ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    1-به نظر من يك سياستمدار اونقدر احمق نيست كه سرمايه خودش را در كشورهاي ديگر لو دهد. 2-وجود جريان اطلاح طلب باعث محكم شدن پشتوانه مردمي نظام مي شود و اين همان چيزي است كه امثال پرز از آن نگرانند و فلسفه اين اظهارات هم همين است. 3-چرا دولت نهم و دهم را حذف كرديد. مگر در آن دولتها نبود كه دست راست و چپ رييس جمهور وقت مدعي پايان اسلامگرايي، دوستي با ملت اسراييل، مديريت غلط حضرت نوح، شايستگي احمدي نژاد براي پيامبري و ... بودند و همه اينها نه توسط تئوريسين هاي مدعي نزديكي به دولت بلكه توسط اعضاي كليدي كابينه صورت مي گرفت
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    ناشناس عزيزي كه ميگن : زير سوال بردن توهين محسوب نميشه . خوب ما دريك جمع بزرگ از والدين شما بپرسيم : آيا فرزندانتان مشروع به دنيا آمده اند ؟ به ظاهر يك سوال ساده پرسيده ايم اما كسي توهيني بزرگتر از اين به والدين شما نكرده . دراعتراض به اين سوال شخص پرسشگر بگويد خوب مگه من چي گفتم فقط يك سوال كردم قصد توهين نداشتم
  • دریا ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    کلا این ها پرسش هست دشنام نیست و توهین به مقدسات نیست ما نمی توانیم هر دیدگاهی که با دید ما مخالف است رو برچسب توهین بزنیم خود حضرت اقا هم در پند هایشان به دانشجویان فرموده اند "گفته شد که بعضیها نظرات کارشناسی میدهند، با نظر رهبری مخالف است، میگویند آقا این ضد ولایت است. من به شما عرض بکنم؛ هیچ نظر کارشناسیای که مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست؛ دیگر از این واضح‌تر؟!" حتما این یند رو بخوانید اگر شما جای ایشان بودید همه مخالفانتان را به صلیب می کشیدید .
  • صادق ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ (سوره بقره 11-20) و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى‏گويند ما خود اصلاحگريم (۱۱) بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى‏فهمند (۱۲) و چون به آنان گفته شود همان گونه كه مردم ايمان آوردند شما هم ايمان بياوريد مى‏گويند آيا همان گونه كه كم خردان ايمان آورده‏اند ايمان بياوريم هشدار كه آنان همان كم‏خردانند ولى نمى‏دانند (۱۳) و چون با كسانى كه ايمان آورده‏اند برخورد كنند مى‏گويند ايمان آورديم و چون با شيطانهاى خود خلوت كنند مى‏گويند در حقيقت ما با شماييم ما فقط [آنان را] ريشخند مى‏كنيم (۱۴) خدا [است كه] ريشخندشان مى‏كند و آنان را در طغيانشان فرو مى‏گذارد تا سرگردان شوند (۱۵) همين كسانند كه گمراهى را به [بهاى] هدايت‏خريدند در نتيجه داد و ستدشان سود[ى به بار] نياورد و هدايت‏يافته نبودند (۱۶) مثل آنان همچون مثل كسانى است كه آتشى افروختند و چون پيرامون آنان را روشنايى داد خدا نورشان را برد و در ميان تاريكيهايى كه نمى‏بينند رهايشان كرد (۱۷) كرند، لالند ،كورند بنابراين به راه نمى‏ آيند (۱۸) ....
  • مهدی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    در دولت نهم و دهم این شماره اندازه خراب بود؟ یا؟؟؟؟
  • دریا ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    عزیز جان کل تمدن به هم پیوسته است ما نمی توانیم بگیم ما تمدننمان با غربی ها خیلی متفاوت هست لباس تفکر دانش مدرن دستگاه های الکترونیکی نگرش ما بسیار از غربی ها تاثیر گرفته خیلی از این تاثیرات خوب و سازنده بوده کلا نمیشه با جهان جنگ کرد غرب در بربریت نیست ولی باید تکمبل شود خود تمدن غرب تاثیر گرفته از تمدن مصر یونان ایران روم هند، اسلامی ،رنسانس و.... در زمان های گوناگون بوده .انسان رو به تکامل میرود ما هم باید برویم و خودمان را بروز کنیم
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خیلی ها که اصلا توهین نبود و فقط انتقاد به عملکرد مسئولان مربوطه و یا انتقاد به روش های زندگی ما سلمانان بود. مثلا بابک زنجانی و ...
  • ناشناس ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    وقتی علنا"قیام عاشورا و جنگ های زمان پیامبر(ص) و مکتب شهادت را زیر سوال میبرند یعنی به مقدسات توهین کرده اند.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا لعنتشون کنه..اینا همه نتیجه دلارهای نفتی وهابیت سعودیست..اینا هم دارن برا صاحبشون واق واق میکنن و دم تکون میدن
  • ایرانی ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مرگ بر منافق
  • باغبان ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    هر دم از این باغ بری می رسد ...
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    چه ربطی به دولت داره ؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    چه ربطی به دولت داره ؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    چرا فقط در دولتهای اصلاح طلب به مقدسات توهین می شود ؟!!
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مشرق در سال جديد عادم باش. يه تيكه از حرفهاي طرف رو برداشتي گذاشتي اينجا، تا به هدفت برسي؟؟؟ خجالت بكشيد
  • ناشناس ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    عزاداری برای امام حسین(ع) و جنگ های پیامبر(ص) و مکتب شهادت را زیر سوال برده اند و مصداق بارز توهین به مقدسات محسوب می شود .
  • ناشناس ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اصلاحات = هذیان گویی و بی دینی
  • ناشناس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اصلاحات = هذیان گویی و بی دینی
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    پای ثابت مشرقی ها من موندم یک تازه مسلمان نروژی چقدر هم به سیاسیت علاقه داره اخوی مقیم ایران هستی، ایرانی که نیستی که اینقدر در امور سیاسی ما هم دخالت می کنی
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    در قرآن کریم آمده است ما کتاب برای بندگان برگزیده فرستادیم و آنها سه دسته شدند اول کافران که هم به خود ستم کردند و هم به دیگران و هم به کتاب دوم مشرکان مقتصد یا همانها که خود را میانه رو و اعتدال نامیدند و همه چیز را باسود دنیوی سنجیدند اینها مشرکند و دسته دیگر سابق بالخیرات هستند که تبعیت نموده و از کتاب تربیت گرفتند و برای آن فداکاری کردند نه اینکه باان کاسبی کنند اینها فضل کبیر بردند و دیته هدایت شده هستند از این آیات روشنتر که راه و چاه را نشان داده است اما کسانی که به قرآن اعتقاد ندارند می روند از دشمنان اسلام و قرآن راهنمائی می گیرند و یاوه گوئیهای غربیها را به قرآن خدا ترجیح می دهند معلوم است فداکاران برای کتاب خدا تربیت شدگان مکتبند و بهره برداران از کتال خدا برای خود مشرکین هستند و کافران هم تکلیفشان معلوم است
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    بی انصافی کردی مشرق بعضی ها منظورشان چیز دیگر بوده و تو دیگر تلقین کردی نمونه بارز سخنرانی مصطفی ملکیان است ...
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    آقا گفته نظر کارشناسی،، بگو ببینم کدوم یک از این ها کارشناس مسائل دینی بود؟، یا کدوم یک از این سوالات تو کلاس درس و بحث دینی مطرح شده و برای رفع ابهام؟ ، اینها برای ایجاد ابهام هستش.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اگه یکم خبرها رو خونده بودی میدیدی که توهیناتشون بیشتر از این بوده و اینجا خلاصه شده مثلا اون حجاریان گفته که باید ماه های قمری رو ثابت نگه داریم تا بشه تقویم قمری رو با شمسی تطبیق داد
  • ناشناس ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دمت گرم حرف دل خیلی ها زدی
  • حسن ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    سگ زرد برادر شغال....
  • احمدی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خود گویندگان که نظرشان با شما متفاوت هست
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    انسان آزادبه دنیااومده آزادهم هست هرچیزی خواست بگه این اقایون و خانوم ها هم اگه چیزی گفتن نظر خودشونه اگه توهین به کسی یاچیزی نباشه نمیشه ‏ چیزی بهشون گفت
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خجالت بکشید اظهارات فوق چه ربطی به مقدسات دارد
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    2 0
    دیگه کم کم دارم با اسراییلی بودنت شک میکنم یعنی بی دین ترین سایتی که تا به حال دیدم خودت بودی مشرق زیر سایه دولت اصلاحات داری نون میخوری نمک دون هم میشکنی؟؟؟ پس وای به حالت که هیچ بویی از انسانیت در تو ندیدم پس فردا میای میگی دولت اصلاحات تو جنگ مقابل امام حسین هم شریک بوده
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    عجيبه است كه هنوز بعضي ها متوجه نمي شوند و يا خود را به آن راه زده اند! مسئله اين نيست كه در دوره قبل كسي به مقدسات توهين كرده يا نكرده است مسئله اين است كه هر وقت افساد طلبان روي كار آمده اند ما شاهد حجم گسترده تخريب و توهين به مقدسات بوده ايم گويا منظور بعضي از اصلاحات ، افساد در دين است.
  • امین ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام مشرق جان. حضرت علی ( ع ) میفرمایند آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند.فارغ از اینکه هر کس چه اعتقادی داره و لو نادرست. امیدوارم روزی برسه ما بتونیم به عقاید همدیگه ولو اینکه مطمئن باشیم حتی توهین و غلط است هم احترام بذاریم. اونوقت میشیم مسلمانی که غرب هم برایش ارزش قایل باشد. ما هیچوقت با توهین به همدیگر نمیتوانیم ادعای مسلمان بودن هم بکنیم.واقعا متاسف شدم از این همه توهین به هم.
  • سقراط ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    بیاید کمی جنگ و دعوا را بگذاریم کنار و واقع بینانه بحث کنیم
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    جناب مهدی کاری به حرفهایی که تو دهان دیگران میگذارید و بعد خودتون میاید و محکوم میکنید ندارم که فقط یکی از اون حرفها رو زده بود و بعد هم خیلی صریح پس گرفت اون معاونی که میفرمایید. اما در مورد شیمون پرز اولا که احمق هست اگر نبود صهیونیست نمیشد این رو میتوانید در قرآن بخوانید. دوما از اونجا که شما کلا تاریخ رو اون مدلی یادتون میاد که دوست دارید و به مصلحت تون هست، باید بگم شیمون پرز اون حرف رو زمانی زد که اوج فتنه 88 بود و ممکلت رو ساقط شده میدید و برا هیمن با افتخار این حرف رو زد که در به زعم خودش حکومت دست نشانده بعدی سهم خواهی کنه محض اطلاع
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    فک نکردم کار درست و حرفه ای باشه قسمتی از سخنان کسی رو نوشتن و در مورد اون اظهارنظر کردن. مشرق کارت غیر حرفه ای بود خیلیییییییییی زیییییییییادددددددددددد
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    از کجا میدونی تابعیت نداره؟ ببینم به اوباما و رژیم صهیونیتی و... هم که دخالت میکنن معترصی یا اعتراضاتتون بنا به "مصلحت" است؟
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اولا که غرب از همه این تمدنهایی که گفتین متاثر نبوده اگر بود اسکندر ایران رو اینطور به آتش نمیکشید بیشترین تاثیرش از روم و مصر بوده. دوما مگه بربریت شاخ و دم داره یا اگه تکنولوژیک شد دیگه بربریت نیس؟ اتفاقا زمان جاهلیت هم اونها چون مثلا تازه به تکنولوژی ساخت شمشیر و بافت پارچه مثلا رسیده بودن احساس تکنولوزیک بودن داشتن و بهش مینازیدن. همیشه هم جهان به سمت تکامل نمیره. خوبه قبل از انواع ادعاهای بی پایه قرآن رو مطالعه بفرمایید و تمام اقوامی که از فرط انحطاط هلاک شدند
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    زیر سوال بردن احکام خدا توهین نیست؟!! توهین دقیقا یعنی چه وقتی طرف به چیزی اعتقاد نداره ولی سعی میکنه عقاید خودش را با استفاده از دیکتاتوری رسانه ای به دیگران تحمیل کنه؟ زیر سوال بردن هولوکاست چطور؟
  • حسین ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    جواب به اصطلاح هر توهین شما در دهر دو دولت باید به صورت واضح و شفاف و مستندات قانونی شرعی گنجانده شوده تا مردم خود بدانند که کدام توهین است یا توهین نیست به عنوان نمونه دیه پایه قرانی ندارد فائزه هاشمی.جواب با ذکر ایه قران که در مورد دیه اومده است و نظرات مردم هه گذاشته شود نه یه صورت گزینشی
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    چیزیکه فعلا داریم مشاهده میکنیم از آن اسلامی نیست که اجداد ما و ما پای منابر و جلسات دیدیم و شنیدیم و مملو از اشکالات است !! برای همین عده ای در حرفهایشان ایراد هائی میگیرند به نحوه مسلمانی و رفتار اسلامی مسئول و مدیر و حاکم !!و نه با اصل اسلام و آنچه کتاب خدا مقرر داشته است و این فرمایشان اینها هم بخشی از سخنانشان روایت شده نه کامل !!! چون فعلا هرچه آتش بلند شده و میشود از توع مسلمانی ماست !!!!!!!!و این حرف درستی است !! نه از قوانین و آئیینامه های خدا و پیامبر !!ما هسنیم که مسلمانی را هم دچار انحراف و حرف و حدیث ها کرده ایم !!
  • علی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مرگ برمنافق آخه بیچاره های دربدر ما ایرانی ها هرچه افتخار در دوران اسلامی داریم از صدقه سر اهل بیت شریف بزرگواره وقران داریم دشمنان ما فهمیدن که اگر بتونن اینها رو از ما بگیرن ومارو ازاین دوگوهرالهی جداسازندمانابودمیشویم البته خیال باطل راه ومسلک ما راه امام حسین (ع) است بهکوری چشم دشمناش
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    نخیر فقط اونایی که حتی نمیشه درباره شون حرف زد! انقد که حتی سردار سلیمانی هم باید بیاد بگه تمام دستاوردهای و جانفشانی شهدای مدافع حرم ما رو یه عده با یه جمله شون دادن هوا
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    کی تا حالا هرکس دعای تعجیل فرج بخونه میشه مراوده با امام زمان؟! بعد هم ببینم شما با امام زمان هیچ ارتباطی نداری بهتره به خودت شک کنی چون هرکس امام زمانش رو نشاسه از دنیا بره به مرگ جاهلیت مرده نه هر کسی که دعای فرج بخونه
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    این توهمه تو زدی یا اون؟
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    +1000
  • ایرانی آزاد ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    آره بابا در مقام و جایگاه بودن همه چیز میگه طرف دار نداره ... ای کاش آقای ماهی 250 هزار تومنی بیاد ماراحت شیم یک سال تموم بشه خسته شدیم اینقدگفت قطع میکنیم ... دوستون داریم دکتر
  • احسان ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    در مورد این تحلیل شما من چند مورد را باید تذکر بدهم 1) شما در این مطلب تمام اصلاح طلبان را یه کاسه کردید د چهره های ملی مذهبی را هم وارد این جریان کردید اگر چه با اصلاح طلبان اشتراکاتی دارند ولی این دلیل یکی بودن انها نیست 2) اگر به فرض این ها توهین باشد که نیست شما نباید آن را به پای کل جریان اصلاحات بنویسید محوریت اصلاح طلبان رئیس دولت اصلاحات و افرادی که ایشان خود تایید کرده اند هستند 3) فهم این جملات نیاز به درک و فهم عمیق داره یعنی شما باید به معنی و مفهوم جلات برسید و صرف اینکه یک جمله را بخوانیم و بگیم توهین است این اشتباهه
  • nima ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    درد شما درد بی درمانی است.مردم از بیکاری مینالند .شما خواب رفتگان از چه مینالید. مقدسات دینی ما نیازی به دفاع وهذیان گویی شما ندارد .دین ما برای دفاع ازحریم خود به الفاظ شما نیازی ندارد.خون امام حسین حریم دین اسلام وحتی حریم تمام ادیان الهی میباشد.شما برای کوبیدن اصلاح طلبان لطفآ وخواهشآ از دین ومقدسات آن مایه نگذارید.خوداین عمل شما کم از فتنه داعش وامثالهم نمیباشد.در کربلا همان مدعیان قدرت ودین داری همان مفسدان پول ومقام وهمان دین فروشان آزمند،بودند که در لباس مقدسات در مقابل امام حسین(ع)ایستادند.وغیره..... شما حسرت همان دوران دین کوبی وخیالبافی خود را دربیان هاله نور دیدن وادعای دولت امام زمان بودن را دارید.که نتیجه اش بابک زنجانی خاوران رحیمی ورحیم مشایی وغیره ....شده است.پس خواهشمندم،از این خواب گران درآییدومردم را احمق نپندارید.والسلام
  • محمد ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    توهم مهدویت؟؟!! خودتم داری توهین می کنی!! برو مقداری مطالعه اسلامی کن، بعد می فهمی حرف تو توهم هست!!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    کارشناسی تر از نظر خدا غلط میکنه کسی بده. حضرت آقا درباره نظر حرف زدن در مسائلی که نظر میخواد نه درباره اینکه حکم خدا به نظر شما درسته یا نیس! مغلطه و سفسطه نکن
  • محمد ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    این سوالات رو برای کارشناس دینی مطرح نکردند تا پاسخ بگیرند. فقط برای مردم گفتند تا باور های آنان متزلزل شود
  • همایون ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    آقای مهدی مشکل اینه که این افراد اصلاً سیاستمدار نیستند ! بابا عملکرد جریان به موسوم به اصلاحات تا حالا کاملاً علیه انقلاب و وطن و دین و مذهب بوده ! اینکه کاملاً مشخصه !
  • محمد ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    چرا منفی می دید مردم؟؟ حقیقت تلخه.
  • محمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    این حرف ها توهین محسوب میشه. واقعا اگر کسی در اروپا درباره هولوکاست این حرف ها رو بزنه چی کارش می کنند؟؟
  • همایون ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    متاسفانه جریان موسوم به اصلاحات با عملکرد خود از ابتدا تا کنون نشون داد جریانی نه تنها غیر مذهبی بلکه ضد وطنیه . این جریان گرایش شدیدی به غرب و استعمار داره و هیچ تعلقی به دین و مذهب و وطن نداره و قبله آمال و آرزوهایش فقط غربه ! اگر هم جایی صحبت از وطن و احیاناً دین و مذهب می کنه صرفاً ابزاریه !
  • همایون ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    هی گاوچرون ! نقد منصفانه عملکرد دولت های موسوم به اصلاحات و یازدهم به معنی تایید دولت دهم نیست ! بزرگترین منتقدین منصف و راستین دولت دهم همین اصولگراها و انقلابی ها بودند .
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    و البته اگه قرآن رو خونده بودی میدونستی این حرفی که حجاریان زده یعنی نسیء که در سوره توبه آمده برا اینکه ماههای حرام و حلال رو بهم بریزن این حرفها رو میزنن و بعد ببینی خداوند دربراه این آدمها چی میفرماید
  • همایون ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    بعضی ها علی الظاهر عقلشون کور و کره ! منصف ترین و جدی ترین منتقدین راستین دولت دهم همین اصولگراها و انقلابی ها بودند .
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    إ جدی؟ کی گفته انسان آزاد به دنیا اومده؟ اگه آزاد بود دلیل اومدن انبایا چی بود؟ اگه آزاد بود فلسفه وجود جهنم و بهشت چی بود؟ توهین به دین و مقدسات کسی بکنه حکمش مفسد فی الارضه کی گفته نمیشه چیزی گفت
  • همایون ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    علی الظاهر بعضی ها عقلشون کور و کره ! منصف ترین ، راسخ ترین منقدین راستین مشایی و احمدی نژاد همین جریان اصولگرا و جریان انقلاب بودند .
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    انصافا خدا شفا بده. میشه بفرمایین کی نون میده ما هم بشناسیم؟!
  • همایون ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    احسنت ! این است کلام آخر !
  • مهدی از قم ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دوست عزیز جهت اطلاع شما عرض میکنم مشرق بیشترین انتقادها را به دولت دهم داشت
  • همایون ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    ناشناس بی شناس با توجه به تفسیری که از آزادی کردی می خوام نظر بدم که خیلی چرت گفتی ! البته قصد توهین نداشتم ها !!!
  • مهدی از قم ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    این نوشته ها دروغ است؟؟؟؟؟؟یعنی این ها اعتقادات اصلاحات نیست؟؟؟؟دوست عزیز شما وقت بزار و کتاب های سروش و مکیان و...مطالعه کن تا از توهم بیرون بیایی
  • همایون ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    امین با توجه به منطق شما باید به نظر من احترام بزاری ! نظر من اینه خیلی پرت و پلا گفتی !!!
  • مهدی از قم ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    هاله نور حرف اشتباهی است اما انحراف ان با جریان اومانیستی اصلاحات اصلا قابل مقایسه نیست
  • مهدی از قم ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    شما اول فلسفه غرب و زاویه ان با اسلام و شیفتگی اصلاحات نسبت به تفکر غرب را بشناس بعد نظر بده
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اگه می دونید خوب بفرمایید روشنگری کنید
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اینا تفسیر خودته نه تفسیر دولت و دولتمردان دهم
  • مهدی از قم ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    زیر سایه اصلاحات؟؟؟؟؟خود اصلاحات اگر پدیده ای مثلا سپاه و ...نبود تابحال صدبار کشور را به باد داده بود.از این اصلاحات پیروانی بیشتر از شما انتظاری نیست
  • مهدی از قم ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    شما کتاب های این افراد را مرور کن همه چیز دستتان میاد
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا عاقبت نظام را بخیر کند
  • مهدی از قم ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    چه پاسخ تاریخ مصرف گذشته ای.اصلا دولت قبل شر مطلق.و خود مشرق هم هزار بار اون دولت را نقد کرده است.الان دولت کارگزاران و اصلاحات در راس است و باید نقد شود.در ضمن انحرافاتی که در هزارتوی ذهن بزرگان اصلاحات است با هیچ انحرافی قابل مقایسه نیست.انحراف از اسلام با پیروی چشم بسته از اندیشه اومانیسم بی هویت غرب
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اوووه حالا کو تا به اقدامات ضد دینی دوره احمدی نژاد برسه. از توهین هایی که به امام عصر شد تا رقص قرآن و دیگر. هنوز خیلی نگذشته که این چنین تحریف می کنید.
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    این بنده خدا تازه مسلمان است ولی نروژی نیست. چون استدلال هایش به نومسلمان ها می خوره.
  • سعید ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دین افیون توده هاست- واقعیت جامعه امروز
  • ناشناس ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    بیشترین مفاسد بعد از انقلاب در دولت های کارگزاران و اصلاحات صورت گرفته از جمله مفاسد عظیم کرسنت و استات اویل و توتال و
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مگه در دولت نهم و دهم این حرف ها نمی زدند پس چرا آن دولت ها را در مقایسه اتان قرار ندادید.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    سایت مشرق ! به رای و خواست و سایقه مردم احترام بگذار - و این همه به علایق مردم توهین نکن
  • مهدی از قم ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    واقعا حالم از این تکرار طوطی وار اندیشه ها و نوشته های دیگران بهم میخوره.خود جناب مارکس هم در اخر عمر دیگه به این حرف اعتقاد نداشت.حالا جناب جامعه شناس میشه یکمی از واقعیت امروز جامعه برای ما بگید؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    وقتی طرف گفته حتی بر علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد ! این سخن کفر است .
  • ناشناس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    وقتی طرف گفته بر علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد!! و قیام عاشورا و جنگ های پیامبر(ص) را هم زیر سوال برده اند یعنی توهینی آشکار به مقدسات شده است .
  • ناشناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    نتانیاهو:اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن .
  • ناشناس ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    با توجه به استدلال شما باید به سلمان رشدی مرتد هم احترام بگذاریم !!!خخخخ.
  • ناشناس ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    هرجا کم آوردید به دولت قبل طعنه بزنید خجالت نکشید !
  • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    کی شود دریا به پوز سگ نجس !
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    جوک نگو ! یعنی مردم علاقه دارند به مقدسات شون توهین بشود !
  • ناشناس ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    آیا رئیس جمهوری که هلوکاست را افسانه دانست و موجودیت رژیم منحوس صهیونیستی را به چالش کشید و زیر سوال برد بدنبال دوستی با اسرائیل بود ؟!!
  • ناشناس ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خطاب به مهدی این دشمنان ما را خداوند احمق آفریده است که سرمایه خودشون را در ایران لو دادند و البته در فتنه 88 آنقدر ذوق زده شده بودند که سر از پا نمی شناختن که این حرفها را زدند.
  • ناشناس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    در دولت قبل حداقل خداوند را زیر سوال نمی بردند اما اینها گفتن بر علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد ! یا محسن کدیور گفته خدا در جامعه هیچ کاره است که مصداق بارز کفر است .
  • ناشناس ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    بزرگترین بی احترامی به مقدسات و دین مبین اسلام.عدم مبارزه با فساد وتبعیض در کشور اسلامی است.تبیعض الان بین مردم استانها و حتی طبقات جامعه بیداد می کند.در یک کشور متحد و واحد چرا عده ای از استانها امکانات بسیار کمی دارند.ودر برخی استانها که حتی از منابع نفتی هم دور هستندتمرکز امکانات وزیر ساخت های شهری و کارخانه جات هست؟
  • ناشناس ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    ربطش این است که در دولت های اصلاح طلب به اینها اجازه توهین به مقدسات داده می شود و برخوردی باهاشون صورت نمی گیرد !
  • دوست ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام دوستان، این افرادی که در بالا اسمشان هست اصلا کی هستند و ناشناس هستند لطفا آنها را به دولت تدبیر و امید نچسپانید. تشکر
  • ساسان ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    چه اشکالی داره خداومذهب و تاریخ موردنقدقراربگیرن،همش که تعریف کردن نمیشه
  • حمید ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    همه بی دین شدند؟ فقط از خدا بترسید اینقدر خودتان را تایید نکنید ودیگران را تکذیب
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا لعنت کنه دشمنای دینشو ایشالا
  • بی نشان ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مقایسه ای بین تورم.امار ورود گردشگران.افزایش قیمت دلار و سکه و اتوموبیل. میزان درامد نفتی. هم بشود در دو دولت
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    حقا که گاوچرونی
  • بختياري ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    زنده باد اصلاحات
  • محمد ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    با توجه به اظهارات این بزرگواران افساد طلب، بله ، بی دین شدند. شما نمی خواهد براشون دلسوزی کنید!! این جماعت دلسوز زیاد دارند!!
  • ایمان ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مردم تهران خش و خاشک هستن - مردم نهران کوفه ای هستن این ها رو یادت رفته بود بگم بگم ها هم یادت رفت بنویسی چاپ که نمیشه
  • ناشناس ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دکتر جون دمت گرم
  • ناشناس ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    صادق اگر مثلا یه روزی بخوای بایه امریکایی درمورد عقایدت بحث کنی این کامنتو براش نذار همین !
  • ناشناس ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    صفت خودتو به بقیه تعمیم نده اخوی
  • ناشناس ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مهدی از قم دیگران هم درمورد تو همین نظرو دارن پس عجیب نیست
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دريا نجس نميشه اما حتما تعدادي از ماهي ها مريض شوند!
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    بزودي شما هم آنچه را كه كشت كرده ايد، درو خواهيد كرد!
  • مهدی از قم ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    ناشناس عزیز شما را درک میکنم.وقتی جای منطق جواب نمیدهد انسان به هر چیزی روی میاورد از جمله تخریب.حالا شما بگو من کی عینا کلام کسی را اینقدر بی ربط استفاده کرده ام؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    ناشناس ۱۶۲۰ اگر شما شعور پاسخ داشتید قبل از آن نگاهی به نقد که همان تکرار طوطی وار است می کردید مهدی از قم توهینی به شخص نکرد و فقط تفکر را نقد کرد اما شما از جانب همه به شخص او توهین کردید و این نشانه آشکار حماقت است
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    متاسفانه سایت مشرق و رسانه های مشابه روز به روز بیشتر دارن علیه این دولت فعالیت میکنن. با اینکه زیاد از روحانی خوشم نمیاد ولی بنازمش که خوب داره میسوزونه :) همین فرمونو برو جلو حسن :))
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    هوووووووووی کامنت منو تایید کن. ترسو بذار مردم جوابای طرف مقابلو هم بدونن. اینا اصلا توهین به مقدسات نبود. خوزشید هیچوقت پشت ابر نمیمونه. تو مغربی. نه مشرق. اجازه طلوع منو به سوی ذهن های شبهه ناک نمیدی و خدا بهت رحم کنه با این خیانت. این چه طرز جدول کشیدنه؟ درست حاشیه بندی کن نزنه تو گارد ریل ستون اخبار. ستون دومو تونستم بخونم که نظرات فرهیختگان در دولت یازدهمه. منهای بعضی موارد که مخالفم، بقیه کاملا درست و عقلانی هستند. شهامت داشته باش نظرمو در ادامه چاپ کن. بدون سانسور. چون کلام من محکم و متقنه و با سانسورهای بی مورد تو اون غنا و استحکامشو از دست میده. 1) بحث درباره فروع فقهی، اسمش حمله به مقدسات نیست چون فروع فقهی مثل اصول مسلم اعتقادی نیستند و بسیاری از اونها بر مبنای ظنون معتبره و امارات و اصول عملیه هستند. 2) پروانه سلحشوری: حجاب اجباری با وجوب حجاب فرق داره. اولی حکمی اجتماعیه و دومی حکمی شرعی. اولی مورد مخالفت بزرگانی چون آیت الله طالقانی هم بوده. 3) سعید حجاریان: شما قداست تقویم قمری رو برامون مشخص کنید که میگین توهین به مقدسات!!!!!!!! 4) منظور خانم فائزه هاشمی به قرینه مصاحبات قبلی و بعدی ایشون، اختلاف دیه زن و مرد بوده که گفتند مبنای قرآنی نداره و درست گفتند. 5) آقای نجفقلی حبیبی در مصاحبه بعدیشون گفتند که سوء برداشت شده از سخنانشون و منظورشون جهت دهی و هدایت درست عزاداری ها بوده. 6) مورد شماره 5 جدول که اظهر من الشمسه!!! 7) با شماره 6 موافق نیستم. همه بدبختی های ما از نامسلمانی های ماست وگرنه عمل به دستورات اصیل اسلام ( نه نظرات سلیقه ای ) جهانی رو گلستان میکنه. البته با انتخاب گزینشی مخالفم و باید منظور و تفصیل نظرشون رو هم نوشت. 8) درود بر آقای هاشمی با این کلام متقنش. فقط مجددا متوجه نشدم دقیقا کجاش به مقدسات حمله کردند؟ :)) 9) بله درباره اعتبار شهادت زنان همین الان بین فقها هم اختلاف نظر جدی وجود داره و یک اصل پذیرفته شده به مثابه وحی منزل نیست که اسمشو میذاری حمله به مقدسات. 10) اصل حکم قصاص کاملا انسانی و عدالت محوره اما تطبیق ناعادلانه اش بر مصادیقه که محل بحث و بعضا مغالطه اس.
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    جناب ایمان خس و خاشاک فتنه گران و آشوبگران بودند احیانا شما که عقیده ندارید در آن سال کل تهران دنبال شما بودند
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    هاله ی نور رو فراموش نکردید
  • مهدی از قم ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    خانوم فائزه هاشمی ناشناس است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    جناب ناشناس همین که جریان اصلاحات رو با "یه آمریکایی" مقایسه میکنی خیلی روشنگرانه است. از این بابت از حضرتعالی مچکریم!
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    16:18 صفت رو با قیاس با کلام قرآن و اهل بیت نسبت باید داد. و با حرف شما نسبتش تغییر نمیکنه.
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    جدی؟ یعنی میفرمایین اصل برائت را از دین میخواین حذف بفرمایین؟! و البته میشه بفرمایین این کلام حضرت علی چه ربطی داره به اینکه هر کسی هر چیزی خواست بگه؟ شما تا حالا نهج البلاغه رو خوندی که بببینی چقد درباره هیمن افراد برخوردشون جدی است یا عادت داری یه چیزی بشنوی بعد هر جا هر تفسیری دلت خواست بهش بچسبونی؟ بفرمایین اگه قرار بود به ر عقیده ای احترام گذاشت جنگهای همون حضرت علی که الکی مثلا داری ازش دم میزنی برا چی بود؟
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    میشه بفرمایید کی به امام زمان توهین شد؟ و بقیه تهمتهایی که زدین رو بفرمایین. اینجا حرفهای این حضرات اومده اگر راست میگین حرف و تاریخ تهمتهایی که میچسبانید رو ارائه بفرمایید وگرنه بین حق و باطل 4 انگشت بیشترفاصله نیس! بین تهمت و شایعه با اصل واقعیت
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    دین شیطان پرستی و شرک شما بله اما آیین پیامبران خیر. کافر همه را به کیش خود پندارد!
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    جناب ناشناس همین که خودت رو همه بقیه خطاب میکنی نشون میده چقد برحقی
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مردم اسمته یا فامیلی ات؟!
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    آخی چند روزه اومدی ایران؟!
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اول از خودت شروع کن. و بگو خودت و شجره ات کی هستین خصوصا این شجره ات رو بگو تا به خدا و بقیه اش برسیم.اگه انقد عقل نداری که حتی با برهان عقلی به وجود خدا رسیده باشی خب شاید اصلا از بیخ نیاز به بحث نداشته باشی
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    همه؟! اسامی شون کنارشون هست ملاحظه بفرمایین؟ یا کلا این خود همه انگاری حضرات شما رو هم مبتلا کرده؟ برای تایید و تکذیب میتوانید به ثقلین مراجعه بفرمایین
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    تورم که شیبش ملایمه شکر خدا حوالی خیابون ظفر ...!!
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    پس چرا انقد اون بگم بگم ها اگه راست نبود بهتون بر خورد که شدین آتشفشان سینه های سوخته -مراجعه به آیه 125 سوره انعام هم بفرمایین خیلی کمک میکنه البته با عرض پوزش از جناب آتشفشان!-
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    همه حرفات راسته به جون خودش! نه خوشت میاد نه حتی خرجتو میگیری بعد هم اعتراف خوبی کردی. اینهمه میگفتین به این دولت چه ربطی داره این کامنتو خیلی خوب و به جا اومدی واقعا از این بابت مچکریم
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    کسی حال داره هنوز کامنتهای این بابا رو بخونه!؟
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    اون توهین به مقدساته؟ بعد ببینم یه دلیل بیار که ندیده بود!
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    در باره ی اهانت های گروه هاله ی نوریان هم کاش می گفتین.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مهدی از قم لطفا لاااااااااااااال شو.
  • ناشناس ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان دین و ایمان ندارند و این صحبت های بالا موید این لائیک بودن این جریان است .
  • جواد ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام چرا نظرات سه دولت (دولت رهبر ، هاشمی ، احمدی نژاد) رو هم بذارین. از آقای خاتمی هم بذارین.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    انصاف داشته باش و تایید کن. ذره ای توهین درش نیست. 1) این ها تفسیر نبود. عین گفته هاشون بود. 2) بسیاری از کاربران همین سایت قبول ندارند که دولت قبل شر بوده چه برسه به شر مطلق. پس لازمه که روشنگری کنیم که فکر نکنند علیه السلام بوده. 3) این ادعای امثال شماست که خطر اصلاحات یا اعتدال بیشتره. بنده خدا حتی آقای مصباح هم اعتراف میکنه که خطر جریان انحرافی بیشتره. یعنی با نگاه درون حزبی خودتون هم خطر جریان انحرافی بیشتره. 4) رئیس جمهور سابق و مشایی اعتقاد به دوستی با ملت اسرائیل داشتند و حتی بعد که رهبری این گفته رو نقد کردند به نقل از آقای نبویان: آقای احمدی نژاد گفته بود نظر آقای مشایی درست بود و ما به احترام رهبری دیگر سکوت کردیم!!!! اینه ولایت پذیری؟ مقایسه کنید با سخنان دکتر روحانی که گفتند رهبری رهبر همه ما هستند. 5) من بعضی صحبت های بزرگان اصلاحات در دهه 70 رو قبول ندارم. سررشته بحث رو گم نکنید. این خبر میخواد بزرگان دولت فعلی و اصلاحات فعلی رو هم به خطاکاران دهه 70 ربط بده در حالی که اینطور نیست. 6) سپاس از دوستان همیشه همراهم که پرچم اصلاحات رو در این بزنگاه مشرق، بالا نگه داشتند :) ان الله مع الصابرین. والعاقبه للمتقین.
  • ناشناس ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    زنجانی و خاوری و رحیمی هم دست پرورده دولت هاشمی بودند .
  • ناشناس ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خودت لال شو ناشناس .
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    در این مملکت باید پرچم ایران اسلامی بلند باشه ...
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هوووووی؟ من میدونم شما هم میدونی خیلیهای دیگه هم میدونن اصلاحات در ایران به انحراف رفته از تمام وجنات آکنده از اشرافیگریش گرفته تا تضعیف مکرر اصول و فروع دینی و در مجموع به گوشه فرستادن اسلام از تمام اقدامات ضد دینیش که شما سعی میکنی با توجیه و به اسم رفع نواقص سر و تهش رو هم بیاری از این غرب پرستی افراطی از به آشوب کشیدن جامعه با هماهنگی بزرگانش از بر باد دادن نام و اعتبار ایران به خاطر هوس قدرت از اجرای خط به خط دیکته بی بی سی و انگلیس از نامه برای تشدید تحریمها از ..... پس وانمود نکن الان مثلا شما تو محاقی و رسانه دست بقیس این همه سایتهای همفکر شما راه رو کسی نبسته
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اونوقت تو چیکار کنی
  • مهدی از قم ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    گاوچرون عزیز میشه شما بگید کی اقای مصباح این را فرمودند؟؟؟؟؟میتونی سند رو کنید؟؟؟؟؟ولی من میتونم تک تک انتقادات علامه مصباح در مورد اصلاحات و انحرافش را به صورت نوشتاری و صوتی برای شما بفرستم.عزیزم احمدی نژاد را به چیزی که نمیشه چسباندش اسراییلی بودن است.شما پیام تبریک اقای ظریف را فراموش کردید((پیام معروف ان مرد رفت))؟؟؟؟شما فراموش کردید خود صهونیست ها گفتند باید کاری کنیم که احمدی نژاد درس عبرتی شود برای دیگران و دیگر کسی هوس نکند احمدی نژاد شود؟؟؟؟ دوست عزیز شما خودتم خوب میدانید کی در ایران به بهترین نحو منافع اسرائیل را تامین میکند لفطا با خودت روراست باش
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    از بس حروم خوری کردند حقیقت حقیقت الوجود هم پس می زنند . تن نجسشون گنجایش حقایق الهی را ندارد.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ناشناس 23:52معمولا اون که ادعا میکنه باید دلیل بیاره
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    کسانی که اسراییل رو قبول دارن و حمایت از مظلوم شیعه یا سنی رو نه با وجودی که حتی غربی ها منهای امریکا و کانادا میگن رژیم آپارتایدی هست که فلسطین رو اشغال کرده یعنی از مظلوم حمایت رو قبول ندارن مشخصه دین ندارند...
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    شما اگر واقعا راست میگی یک بار ترجمه قران رو بخون ببین خدا درباره شرک چی گفته!!..
  • ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    آره مردم دوست دارن مردم حتی دین ستیز هم شدن..باش تا صبح دولتت بدمت....
  • شهید ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    دین افیون توده هاست برای کسی که به اندازه حیوانی دین رو حس نکرده آرزو می کنم مرده نمیری...
  • خیلی ناشناس ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    این بندۀ خدا کِی دخالت کرد؟! فقط نظرش رو گفت. نظری هم که ایشون دادند متأثر از نصوح صریحۀ قرآن و حدیث بود. حضرت امام علی‌بن‌ابی‌طالب امیرالمؤمنین علیه‌السلام_ الکافی، جلد 2: "خداوند متعال، اسلام را تشریع کرد و آن را لباسی برای عاقبت‌اندیشان و سبب فهم تیزبینان قرار داد." به تیزبینی و تدبّر مسلمین، معترض و متعرّض نشویم.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    شک نکن ناشناس عزیز
  • دریا ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    حضرت آقا گفتگویشان با دانشجویان بوده نه با مراجع نقلید ! این سخنان شما را داعشی ها هم می زنند دیده باشی آیات قران هم می نویسند دیدتان را عوض کنید همش خشم همش نفرت
  • دریا ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    بنای تمدن شهر سازی و... روم از یونان اثر گرفته ولی با این حال یونان را نابود کرده ! کسی در تاریخ به اندازه مغول ها ایران را به آتش نکشیده اند ولی خود مغول ها در فرهنگ ما ذوب شدند و گسترش دادند فرهنگ ما را! همین اعداد لاتین ثمره دانشمند های ایرانی همچون خوارزمی و... است. این سینا ،رازی و... متاسفانه در قرن های اخیر تاثیر گزاری ما کمتر شده است ولی با این حال ما خودمان هم بسیار تحت تاثیر آنها بوده ایم ، از مدارس بگیرید تا قوانین تا پوشاک ساختار های اجتماعی و ... این بد نیست ولی باید اصولی باشد و فرهنگ های زیبا رو جذب کنیم مثل قانون مداری کار تیمی و احترام به ایده دیگران
  • مصطفی پور ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
    باید سخنان رانقدوبررسی کنیم نه گوینده سخن را ،توهین به مقدسات واعتقادات ازجانب هرکس وهرجناحی که باشد پذیرفته نیست .بایددقیقا کارشناسی شودوجواب منطقی وحکیمانه داده شود . معیارو میزان وفاداری به انقلاب ونظام اسلامی موضع گیری دربرابر حمله وهجمه به اعتقادات دینی است . که متاسفانه بعضی ازمدعیان سکوت اختیار کردندومی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس