انتخابات درون حزبی دموکرات ها در سه ایالت برگزار می شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز؛ انتخابات درون حزبی دموکرات های آمریکا تا ساعاتی دیگر در سه ایالت این کشور برگزار می شود و "هیلاری کلینتون،" وزیر امور خارجه سابق و نامزد پیشتاز دموکرات ها، تلاش می کند تا پیشتازی خود را تحکیم کند.

این در حالی است که سناتور "برنی سندرز،" رقیب کلینتون، امیدوار است که بتواند در سه ایالت واشینگتن، آلاسکا و هاوایی پیروزی هایی کسب کند.
 
در حالی که سندرز در ایالت های جنوبی آمریکا با اختلاف زیاد از کلینتون شکست خورده، پیروزی در ایالت های غربی برای او بسیار حائز اهمیت است.

حزب جمهوری‌خواه ، روز شنبه در هیچ ایالتی انتخابات مقدماتی برگزار نمی کند. در رقابت های این حزب، "دونالد ترامپ" از سناتور "تد کروز" و "جان کِیسیک،" فرماندار اوهایو پیش افتاده است.
 
در رای گیری های درون حزبی سه شنبه گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کلینتون و ترامپ با وجود از دست دادن برخی ایالت ها توانستند به پیشتازی خود ادامه دهند.

نامزد نهایی دموکراتها باید حمایت 2383 نماینده ایالتی را بدست آورد. هیلاری کلینتون تاکنون حمایت 1223 نماینده را به دست آورده در حالی که سندرز با کسب حمایت 920 نماینده نیازمند به دست آوردن حمایت حدود دو سوم نمایندگان باقی مانده ایالات است و همچنان امیدوار است تا بتواند نامزد نهایی حزب دموکرات باشد.
 
انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در تاریخ 8 نوامبر (18 آبان) برگزار می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس