حواشی پیش از انتخابات نیویورک، اتفاقات جالبی را در خود داشت. ترامپ در میان طرفداران نیویورکی خود در منطقه آلبانی با محکوم کردن کروز و فرماندار کلورادو، ادعا کرد که در آن ایالت تقلب صورت گرفته است.

گروه بین‌الملل مشرق - در آستانه رقابت و انتخابات درون حزبی در ایالت نیویورک، حواشی نامزدهای انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه رو به افزایش است. این حواشی، از لشکرکشی خیابانی «دانلد ترامپ» و «برنی سندرز» گرفته تا نمایش قدرت «هیلاری کلینتون»، همه و همه نشان‌دهنده اهمیت بسیار زیاد ایالتی است که با 291 نماینده و ابرنماینده، در تعیین سرنوشت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر چشمگیری دارد. در گزارش حاضر، به این حواشی پرداخته‌ایم.

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری

دانلد ترامپ

اتهام تقلب
دانلد ترامپ، دیروز رسما در سخنرانی خود در منطقه «آلبانی» شهر نیویورک اعلام کرده که در انتخابات درون حزبی ایالت «کلورادو» به نفع «تد کروز» تقلب صورت گرفته است. وی در اظهارات خود بیان داشت: «من نمی‌دانم که این دیگر چه دموکراسی‌ است که ما داریم. در روز روشن عملا در انتخابات تقلب می‌شود». ترامپ، تقلب مورد ادعای خود را «بار کج رهسپار منزل» خواند. وی اظهار داشت: «سیستم رای‌گیری کلورادو فاسد است. عملا رای مردم را دزدیدند». نکته اینکه، ترامپ، هیچ نهاد و سازمانی که از او حمایت کند را در کلورادو نداشت و مشاورین وی از همان ابتدا پیش‌بینی کرده بودند که رای چندانی نمی‌آورد. ترامپ که باید سه‌شنبه هفته دیگر را در مناظره و رای‌گیری نیویورک ببیند، ابراز داشت: «در لوئیزانا، کروز را شکست دادم اما در کلورادو با نتیجه‌ای عجیب روبرو شدم. چرا؟ چون آراء را دستکاری کردند. اما در نیویورک از این خبرها نیست. از طرفدارانم می‌خواهم دل به کار بدهند و ضربه شست محکمی به دغل‌بازان نشان دهیم».

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری

سناتور «کُری گاردنر» فرماندار کلورادو در توئیتر خود نسبت به ادعای ترامپ واکنش نشان داده و در چند توئیت آورده است: «من نمی‌دانم وقتی یک نفر از قانون کلورادو سر در نمی‌آورد، چطور می‌خواهد با داعش مبارزه کند؟». «ترامپ در آخر هفته برای دهها نفر از طرفدارانش سخنرانی کرد و آنها هم به سخنان تکراری‌اش گوش فرا دادند. حتی یک نفر هم تا زمان اعتراض وی، به فرایند کار اعتراض نکرده بود».  «کروز به قوانین کلورادو احترام گذاشت اما ترامپ همچنان تکرار مکررات کرد. کروز به حق رای‌ها را برد. پیروزی از آن کسانی است که به قوانین احترام می‌گذارند». «سالهاست که با ساز و کار انتخابات جمهوریخواهان آشنا هستم. هر کسی که به اجتماعات محلی و سازمان‌ها برای پیروزی متوسل شده، پیروز شده است. این کاریست که کروز انجام داد اما ترامپ نه. تمام». «قوانین، سال گذشته تعریف و مشخص شد. چیز عجیب و جدیدی اضافه نشده و قوانین همان است». همچنین تد کروز در توئیتر خود آورده است: «65 هزار نفر در کلورادو به ترامپ رای نداده‌اند. معلوم است که او را نمی‌خواسته‌اند».

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری
«چارلز کراتهمر» تحلیلگر و مشاور فاکس نیوز هم اظهار داشت: «به نظرم این کارهای ترامپ بیهوده است. او بجای طرح ادعای تقلب که به نظرم نمی‌تواند چندان منطقی باشد، بهتر است بر روی نیویورک متمرکز شود. او حمایت شهرداری بسیار محبوب و خوشنام چون جیولیانی (شهردار سابق نیویورک) را دارد که می‌تواند کمک بزرگی برای او باشد.

{$sepehr_media_1469050_400_300}


انتصاب معنادار پل مانافورت
از دیگر جریانات مربوط به ترامپ، انتصاب «پل مانافورت» یکی از مشهورترین و حرفه‌ای‌ترین لابی‌گرهای آمریکا به سمت هماهنگ‌کننده برنامه‌ها بود. این لابی‌گر مشهور، برای کسانی چون «ویکتور یانوکوویچ» رییس جمهور سابق اوکراین، «فردیناند مارکوس» دیکتاتور سابق فیلیپین کار کرده است. وی نقش بسزایی در موفقیت کمپین «جرارد فورد» در سال 1976 و موفقیت کمپین «جورج بوش» در سال 1984 داشت.

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری


سومین اتفاق مربوط به ترامپ، حمایت «رودی جیولیانی» -شهردار سابق نیویورک- از ترامپ است. وی در سخنرانی خود در تالار شهر نیویورک اظهار داشت: «رای من، دانلد ترامپ است. من از این مرد حمایت می‌کنم». ستاد انتخاباتی ترامپ بلافاصله ضمن مفتخر بودن از حمایت وی، از او قدردانی کرد و جیولیانی را «شهردار نمونه آمریکا» خواند.

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری


دموکرات‌ها در میان طرفداران ترامپ
یکی از نکات جالب این روزها، حضور دموکرات‌ها در اجتماع انتخاباتی دونالد ترامپ است. یکی از این افراد، استفن اریکسون 52 ساله است که به همراه پسر 14 ساله خود برای حمایت از میلیاردر نیویورکی در سخنرانی وی در منطقه آلبانی شرکت کردند. پدر و پسر، ترامپ را نه یک فرد لوده و دیوانه، که یک سیاستمدار و دلسوز واقعی برای مردم آمریکا می‌دانند. به اعتقاد آنها، ترامپ در رابطه محرومیت موقت مسلمانان از ورود به آمریکا، تصمیم درستی گرفته است. آنها همچنین بر این باورند که ترامپ حرف خوبی می‌زند. او می‌خواهد با ساختن دیوار مرزی، مهاجران مکزیکی غیرقانونی را از از مهاجران قانونی جدا کند و در نظر آنها این یعنی عدالت.

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری


سندرز
در حالی که جمعیت قابل توجهی در محل سخنرانی ترامپ در آلبانی جمع شده بودند، سندرز توانست با گرد آمدن 6 هزار نفر در یکجا (ضمن اینکه 5 هزار نفر پشت درهای بسته ماندند) از ترامپ بهتر عمل کند و قدرت خود را آن هم در نیویورک به رخ او بکشد. او که در جمه طرفدارانش سرشار از شوق بود، مدام از پیروزی و امید سخن می‌گفت. ظاهرا، سناتور سندرز توانسته که از کارشکنی‌های هیلاری کلینتون در وال استریت به عنوان پاشنه آشیل وی بهره اصلی را ببرد و به عنوان برگ برنده انتخاباتی از آن استفاده نماید. وی، جمع طرفداران خود در آلبانی اظهار داشت: «مردم آمریکا نگران وجود ترامپ هستند. از پس هر نظرسنجی می‌بینیم که او را شدیدا شکست می‌دهیم و مردم بخوبی پی به وسعت برنامه و فکر ما نسبت به او پرده‌اند. ما اجازه نخواهیم داد که او موجب جدایی‌مان شود». وی در پایان افزود: «مردم نیویورک! در روز رای‌گیری کنار من باشید و حماسه‌ساز شوید. برد از آن ماست».

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری

همچنین «مایکل بریجز» -سخنگوی سندرز- با اشاره به حمایت «پیتر شاملین» -فرماندار ورمونت- از کاندیداتوری کلینتون، این موضوع را امری طبیعی دانست. چرا که کلینتون پیوسته حامی فروش سلاح بوده و شاملین هم که فرماندار ایالت تولید و پخش اسلحه است، عامل اصلی انتقال سلاح به نیویورک و در نتیجه تبدیل این شهر به دارنده بالاترین آمار کشتارهای سالیانه در میان شهرهای آمریکا شده است.


هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون با حضور در متروی نیویورک در نمایشی کاملا مردمی به پای سخن مردم نیویورک نشست. وی، که از حمایت کامل «بیل دِ بلازیو» شهردار نیویورک برخوردار است، در ضیافت شام تدارک دیده شده از سوی این شهردار شرکت کرد. کلینتون، بلازیو را یک دوست و همراه همیشگی خواند. در خلال برنامه شنبه شب، نمایش تئاتری با بازیگری شخص شهردار و «لزلی اودوم» برگزار شد که شوخی‌های درون آن در رابطه با سیاست، از سوی مجله‌ها و وب‌سایت‌های نیویورکی به شدت مورد تقبیح قرار گرفت. برخی از این وب‌سایت‌ها، پایگاه‌های مربوط به حمایت از حقوق سیاهپوستان هستند که چندان هم دل خوشی از خانواده کلینتون ندارند؛ چرا که وی در دوران «بیل کلینتون» یک بار برای متخلفین سیاه‌پوست از واژه «اَبَر خلافکاران» استفاده کرد.

از لشکرکشی خیابانی ترامپ و سندرز تا خودنمایی هیلاری

بلازیو، کلینتون، و اودوم



منابع:

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/apr/07/us-election-trump-cruz-clinton-sanders-kasich-new-york-primary

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/11/donald-trump-blasts-colorado-gop-for-corrupt-system-in-picking-delegates.html

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/apr/11/hillary-clinton-donald-trump-bernie-sanders-us-election-campaign-live

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/12/hillary-clinton-nyc-mayor-de-blasio-draw-criticism-over-racially-tinged-joke-at-charity-dinner.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    1 0
    سر و ته این یانکی ها یه کرباسن
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    امیدوارم سندرز بتونه موفق بشه نسبت به مابقی اشان بهتره این را می گویم برای اینکه مواضع بهتری نسبت به مسلمانان و همچنین در قبال سرزمین فلسطین در برابر یهودیان صهیونیست کمتر کوتاه امده
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    1 0
    آمریکایی ها باید به دست وپای مردم ما بیفتن و با صدای بلند در پیشگاه ملت های جهان بگن که غلط کردند یا خودشون میگن یا ما اونا رو به غلط کردن میندازیم و اونا هم هیچ غلطی نمیتونن بکنن
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    یانکی ها به غلط کردن افتان هم تو منطقه هم تو جهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس