تد کروز و برنی سندرز نامزدهای جمهوری خواه و دموکرات برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری امریکا برنده انتخابات مقدماتی ویسکانسین شدند.

به گزارش مشرق،براساس نتایج اولیه در انتخابات این ایالت مهم که شمار زیادی از نمایندگان حزبی جمهوری‌خواه و دموکرات را در خود جای داده است، کروز با کسب بیش از 50 درصد آراء موفق به اخذ رأی 24 نمایندۀ حزبی از میان 42 نمایندگی در ویکانسین شد.

با شکست دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در ویسکانسین، احتمال این‌که وی به عنوان نامزد اصلی حزب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا برگزیده شود، به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

این نا مزد میلیاردر و جنجالی جمهوری خواه حدود 33 درصد آراء را در ویسکانسین کسب کرده است و بنابراین تا کنون 737 رأی از نمایندگان حزبی را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که برای معرفی شدن به عنوان نمایندۀ نهایی حزبِ جمهوری‌خواه، نامزدها باید رأی 1 هزار و 237 نمایندگی را کسب کنند.

ایالت ویسکانسین دارای 86 نمایندگی از حزب دموکراتِ امریکا است و براساس نتایج اولیه سندرز حدود 56 درصد آراء این ایالت را از آن خود کرده و آراء 44 نمایندۀ حزبی را در اختیار دارد.

هیلاری کلینتون، دیگر نامزد حزب دموکرات که تا کنون پیشتاز بوده است، با قبول شکست در این ایالت حدود 44 درصد آراء و رأی 28 نمایندۀ حزبی را کسب کرد.

نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به آراء 2 هزار و 383 نمایندۀ حزبی نیاز دارد.

سندرز تا کنون آراء یک هزار و 55 و کلینتون آراء یک هزار و 740 نمایندۀ حزبی را به دست آورده‌اند.

پس از اتمام انتخابات مقدماتی در ایالات مختلف و معرفی نمایندگان اصلی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در ایالات متحده، پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امریکا در تاریخ 8 نوامبر 2016 (17 آبان 95) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور برگزار خواهد شد.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس