اصلی ترین نامزد حزب دموکرات در حالی خود را برای رقابت درون حزبی سه ایالت «واشنگتن»، «هاوائی» و «آلاسکا» آماده می کند که از شانس کمی برای پیروزی در آنها برخوردار است.

به گزارش مشرق، «هیلاری کلینتون» نام آشناترین چهره دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، در حالی امروز شنبه خود را برای رقابت های درون حزبی سه ایالت «واشنگتن»، «هاوائی» و «آلاسکا» آماده می کند که ظاهرا از شانس زیادی برای پیروزی در آنها برخوردار نیست.

فرانس پرس گزارش داد: تا این جای کار پیش بینی ها حاکی از آن است که شانس «برنی ساندرز» رقیب سوسیال دموکرات هیلاری در این سه ایالت غربی آمریکا بیشتر از وی است.

با این حال، حتی اگر ساندرز که با تکیه بر شعار تحول سیاسی سعی به جلب حمایت مردم دارد، آراء انتخابات درون حزبی هر سه ایالت را از آن خود کند، باز هم تا رسیدن به هیلاری که تا اینجای کار ۱۷۱۱ هیات انتخاباتی را از آن خود کرده فاصله زیادی دارد. این در حالیست که ساندرز فقط از حمایت ۹۵۲ هیات انتخاباتی برخوردار است و برای تبدیل شدن به نامزد منتخب حزب دموکرات به ۱۴۳۱ هیات انتخاباتی دیگر نیاز دارد.

با این حال، ساندرز از ادامه رقابت دست نکشیده و به معکوس کردن نتیجه امیدوار است.  

در میان سه ایالتی که امروز شاهد برگزاری رقابت های درون حزبی دموکرات ها هستند، واشنگتن با ۱۰۱ هیات انتخاباتی از اهمیت بیشتری برخوردار است حال آنکه هاوایی حمایت ۲۵ و آلاسکا ۱۶ هیات انتخاباتی را تقدیم برنده نهایی می کند.

بی گمان ساندرز از اقبال خوبی در ایالت واشنگتن برخوردار خواهد بود چرا که به هر حال خانواده کلینتون در گذشته هم توفیق چندانی در جلب حمایت مردم آن نداشته اند. «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۹۹۲ در رقابت های درون حزبی این ایالت رتبه چهارم را از آن خود کرد حال آنکه هیلاری هم در سال ۲۰۰۸ نتیجه را به «باراک اوباما» رئیس جمهور فعلی آمریکا واگذار کرد.

با این حال، نظرسنجی ها نشان می دهد که هیلاری همچنان از شانس زیادی در جلب حمایت دموکرات های سه ایالت «کالیفرنیا»، «نیویورک» و «پنسیلوانیا» برخوردار است که داری بیشترین هیات های انتخاباتی در بین ایالت هایی هستند که هنوز شاهد برگزاری رقابت درون حزبی نبوده اند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس