جریان اصلاح‌طلب درصدد است در پازل طراحی شده برای اصولگرایان آنان را به سمت احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سوق بدهد تا از این طریق اشتباهات احمدی نژاد را به پای اصولگرایان بنویسند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******
روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب روز دوشنبه را با تمرکز بر برگزاری اولین جلسه منتخبان مجلس دهم با حضور هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف آغاز کردند.

تاکید مجدد مرعشی بر توهین به شهرستانی‌ها/ زمزمه بازگشت احمدی‌نژاد از روزنامه خانوادگی هاشمیمهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. تاکید مجدد مرعشی بر توهین به شهرستانی‌ها؛ حسین مرعشی از اعضای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی بار دیگر با لحنی تحقیرآمیز بر عدم توسعه سیاسی شهرستان تاکید کرد و در همین راستا گفت: «حرفي كه گفتم بيان واقعيت است و سطح توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مناطق مختلف كشور را مي‌توان با شاخص‌هايي عنوان كرده و ارزيابي كرد»؛ وی با لحنی کینه‌آمیز نسبت به انتخاب شهرستان ها اظهار داشت:«در تهران كسي به دنبال راي دادن به خويش و قوم و قبيله خودش نبوده است.»

2. دولتی‌ها برای انتخابات دور دوم خود را آماده می کنند!؛ هرچند فعالیت انتخاباتی اعضای دولت غیرقانونی است اما روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نوشت: «محمود واعظي و مرتضي بانك دو عضو دولتي و بلند‌پايه حزب اعتدال توسعه به همراه اعضاي هيات رييس شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نشان دادند ائتلاف اميد براي مرحله دوم با همان عزم و اراده مرحله اول حاضر مي‌شود و قصدي جز كسب حداكثر كرسي‌هاي مجلس را ندارد.»

3. زمزمه بازگشت احمدی‌نژاد از روزنامه خانوادگی هاشمی رفسنجانی، جریان اصلاح‌طلب درصدد است در پازل طراحی شده برای اصولگرایان آنان را به سمت احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سوق بدهد تا از این طریق اشتباهات احمدی نژاد را به پای اصولگرایان بنویسند. در همین راستا روزنامه آرمان امروز نوشت: «اين اتفاق از سوي برخي محافل از چندي پيش محتمل به نظر رسيده است كه چند دليل دارد؛ يكي اينكه اصولگرايان دچار انشقاق‌هاي زيادي درون خود شده‌اند و اكنون فرصت خوبي است كه احمدي‌نژاد به تقويت حاميان خود و همزمان به جذب حاميان جديد بپردازد. از سوي ديگر اكنون توافق اصولگرايان براي حمايت از احمدي‌نژاد بيش از زمان‌های دیگر است و او هم شعارهاي گذشته خود كه برخي آن را نمايشي مي‌خواندند را سر نمي‌دهد.»

4. کارگزاران سازندگی عارف را بر لاریجانی ترجیح دادند؛ برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر حمایت حزب کارگزاران سازندگی و حزب اعتدال و توسعه از ریاست علی لاریجانی بر صدارت بهارستان، کارگزاران سازندگی اولین خروج ائتلاف هفت اسفند شد و حسین مرعشی اظهار داشت: « آقاي عارف الان نماد جرياني است كه دقيقا يك سال ديگر در انتخابات رياست‌جمهوري بايد متحد پشت سر آقاي روحاني ظاهر شويم. هر نوع سستي در حمايت از آقاي عارف، اتحاد ٩٦ ما را مخدوش مي‌كند.»

5. انتقاد از الگوی رای‌دهی مردم مشهد به اصولگرایان؛ روزنامه همدلی در راستای بررسی چگونگی رای مردم مشهد به اصولگرایان در گفت وگو با فعالان اصلاح‌طلب ضمن مطالبه تغییر استاندار خراسان رضوی، نوشت: « ویژگی دیگر مشهد این است که بنیادهای مذهبی که مردم محور آن هستند در آن پررنگ است. این مساله باعث می‌شود شبکه‌های قدرتمندی برای برخی مواقع تشکیل شود. شما این موضوع را در جاهای دیگر کمتر می‌توانید مشاهده کنید.»

6. انتقام از جام‌جم به سبک زنجیره‌ای‌ها؛  یک روزنامه اصلاح‌طلب پیرامون گلایه‌های سرافراز نوشت: «دفاعيه بلندبالاي رييس رسانه ملي؛ دفاعيه‌اي كه شايد بتوان به نوعي آن را جوابيه‌اي در پاسخ به دولت دانست. رييس رسانه ملي بيانيه‌اي چندصفحه‌اي را هرچند كه در قالب يك مصاحبه با روابط عمومي رسانه ملي تنظيم شده است اما بيشتر يك مصاحبه ‌اي براي پاسخگويي به نظر مي‌رسد.»

7. انتقاد از عدم اعلام تحقیق و تفحص بنیاد شهید در مجلس نهم؛ روزنامه قانون با انتقاد از روند بررسی گزارش‌ها پیرامون بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی نوشت: «حال اين معضل وارد فاز جديدي شده‌است و آن درگيري ميان كميته تحقيق و تفحص با هيات رئيسه‌ مجلس برسرقرائت نتايج بررسي است!

8. بازتاب اولین سخنان آیت‌الله مصباح یزدی پس از عدم حضور در مجلس خبرگان پنجم در دفتر سعید جلیلی

9. بررسی تغییر در حوزه علمیه خراسان با شورایی شدن مدیریت آن؛ روزنامه شرق در تحلیل تغییرات پس از فوت آیت الله واعظ طبسی در حوزه علمیه خراسان، آن را به منزله پذیرش گفتمان‌های متعدد حوزوی و دینی در حوزه علمیه مشهد که حتی متغایر با گفتمان رسمی حوزه علمیه قم است.

تاکید مجدد مرعشی بر توهین به شهرستانی‌ها/ زمزمه بازگشت احمدی‌نژاد از روزنامه خانوادگی هاشمی•    تشدید رویکرد تهاجمی حسن روحانی نسبت به منتقدان

بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی از «تغيير لحن» رييس‌جمهور پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم روایت کردند؛ تغییری که حکایت از «تغییر تاکتیک» در الگوی سیاست ورزی روحانی قلمداد می‌شود و گویا گام‌های دولت یازدهم برای تحرکات در زمین سیاست داخلی جدی‌تر شده است و اولین مانع برای اهداف دولت یازدهم «منتقدان» هستند که حجت‌الاسلام روحانی از «تکریم» آنان در ابتدای دولت خود سخن گفته بود اما گویا در «تکریم» هم «تغییر» صورت گرفته است.

روزنامه اعتماد در بررسی این «تغییر لحن» و «تغییر تاکتیک» حجت الاسلام روحانی پس از انتخابات هفتم اسفند نوشت:  «دو، سه هفته‌اي است كه حسن روحاني كمتر حرف‌ها را در دلش نگه مي‌دارد؛ درست از روز هفتم اسفند به بعد. دو، سه هفته‌اي است كه به نظر مي‌رسد حسن روحاني همان حس بعد از انتخابات ٢٤ خرداد را دارد.

حتي شايد با اعتماد به نفسي بيشتر از آن موقع. تا اينجا كه مقابل مخالفانش برنده بازي بوده است؛ هم مهم‌ترين پروژه دولتش در برجام به سرانجام رسيده و هم خيالش براي كار با مجلس دهم راحت شده كه قرار است با چهره‌اي «معتدل» در سپهر سياسي ايران ظهور كند. همين موقعيت است كه مي‌تواند كاري كند تا او خيلي راحت‌تر از قبل از «تنگ‌نظري» منتقدانش بگويد كه نمي‌توانند كارهاي بزرگ دولت او را ببينند.

او در روزهاي بعد از هفتم اسفند چند باري از اين دست كنايه‌ها در سخنانش داشته است؛ كنايه‌هايي كه اگر تا چندي قبل از سر بي‌طاقت شدن زير فشار مخالفان بود، حالا از سر احساس داشتن دست بالاي نسبي در فضاي سياسي است. حسن روحاني اگر تا چندي قبل از موضع دفاعي حرف‌هايي را خطاب به منتقدانش مي‌گفت، حالا گويي در موضع متفاوتي قرار گرفته و قصدش ديگر فقط دفاع كردن نيست، قسمتي از اين موضع جديد به رخ كشيدن پايگاه اجتماعي موافقان دولت به رخ رقيب سياسي است. اين را مي‌شود از نخستين پيام سياسي روحاني بعد از انتخابات هفتم اسفند فهميد. جايي كه او در توييتر رسمي خود با يك جمله كوتاه، پيام مهمي را به جامعه و گروه‌هاي سياسي منتقل كرد؛ «هنرمندانه با راي خود فضاي جديدي خلق كرديد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    جناب مرعشی متولد و اصالتا" رفسنجانی هستن .. جناب مرعشی بنده کل سوابق کاریم را با کرمانی ها مخصوصا" سیرجانی و رفسنجانی ها همکار بودم زرنگ تر و قبیله باز تر از این استان ندیدم بخدای احد و واحد قسم کارشناسی که مسئول استخدام بود اهل رفسنجان بود ایشون جواب نه به من داد ولی دو تا از همشهریاش رو استخدام کرد ایشون دختر خودشون رو بصورت شرکتی قرار داد ولی من بالاخره با قبیله بازی کرمانی ها و بندرعباسی ها استخدام نشدم و الان هم بیکارم ...... انسان بهتر است تا به تهران میرود ریشه ی خشکیده ی خودش را هم فراموش نکند .
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد بیاید رد صلاحیت میشود!
  • امیر حسین ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    این که در شهرستانها اغلب رای مردم به شکل طایفه ای وقوم گرایی است واقعیتی انکار نا پذیر میباش وهیچ تردیدی دران نیست این که توسعه سیاسی اجتماعی در شهرستانه کمتر از پایتخت است هم امری بدیهی است بنابر این اقای مرعشی توهینی نکرده ااست اما ایا وازه زنجیره ای را برای تعداد زیادی روزنامه به کار بردن وتکرار ان از ادب رسانه یی برخوردار است بعید بنظر میرسد
  • محی الدین ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    با توجه به تمامی تخریب ها علیه احمدی نژاد در این چند ساله نباید در سال 96 کاندید شود باید مردم توجه تو خالی بودن وعده ها و عدم توفیق جریان های اصلاح طلب و عتدال گرایان و کارگزارن بشوند آن وقت باید کسانی از جنس احمدی نژاد یا شخص احمدی نژاد به میدان بیایند
  • علی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    انشاء الله کمپین من یک شهرستانی هستم در سطح کشور راه بیافته
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    شهرستان تا حدودی قبیله گی است اما نگرش مردم در حال تغییر است اما در تهران رای براساس جناحی و حزب بازی و عقده گشایی رای تهران که بیشتر از توسعه و عقلانیت بدور است
  • ناشناس ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد در زمین آقای هاشمی بازی می کند.هاشمی بخواهد رای بیاورد باید احمدنژاد را تکفیر کند و بالعکس
  • ناشناس ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    جناب مرعشی کی می خواهد ادب ونزاکت را یاد بگیرد انشاءالله احمدی نژاد رای خواهد اورد به کوری چشم بد خواهان نظام
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    برادر مشرقی من درباره احمدی نژاد در خلا تحلیل نکنید یا ان چیزی که دلتان میخواهد را بعنوان واقعیت معرفی نکنید. احمدی نژاد کم عیب ندارد اما عیوب اصواگرایان کمتر از احمدی نژاد نیست. ولی یک حسن احمدی دارد که اصولگرایان از ان بی بهره هستند و ان هم قدرت جذب افکار عمومی است. بدترین ضربه به هاشمی بازگرداندن احمدی به اغوش رهبری است. احمدی بدون اقا ارزشی ندارد و اقا با احمدی این نانجیبان را برجای خود خواهد نشاند. هاشمی دوست دارد ما فکر کنیم رجعت احمدی نژاد به نظام و رهبری محال است.
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    چرا؟؟؟؟ اون کارایی که احمدی نژاد کرد 1% کارایی بود که لیبرال ها و به ظاهر اصولگرا ها ضد اسلام کردند
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    پس مشهد و قم طایفه ای رای دادند؟ مرعشی باید بگه هر جا لیبرال ها رای میارن نشانه توسعه سکولارسیم هست
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    من شهرستان ب. بودم اصلاح طلبا که پولدار بودن رای میخریدن یا از شهرای همجوار آدم آورده بودن
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    البته زنجیری درست تره، ظاهراً شما همه شهرستان ها رو با جمعیت 500 نفر فرض کردی که همه همدیگه رو میشناسن و به طایفه خودشون رای میدن و در ضمن افرادی مثل مرعشی و بزرگتر از مرعشی با توسعه سیاسی چه گلی به سر تهران و مملکت زدن که پزش رو میدن؟ و شما که فکر میکنی توسعه سیاسی پیدا کردی، به جز جوگیر شدن و رای کیلویی دادن به لیستی که 80% رو نمیشناسی چه دستاورد دیگه ای داشتی؟ رای طایفه ای که کاندیدا رو بشناسی و رای بدی 1000 مرتبه بهتر از اینه که یه لیست بزارن جلوت و بگن اگه به اینا رای ندی عقب مونده سیاسی هستی
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    اول اینکه باید کمپین من شهرستانی هستم راه بندازیم دوم جناب اقای مرعشی هر چه که لایق خودشه به زبون اورده سوم احمدی نژاد بیاد دیگه رای نمیاره چون اواخر دولت دهم به پیرو ولایت نبود
  • saeed ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    شما هم حتما بچه ناف تهرانی و فرهنگ و شعور سیاسی در شما فوران میکنه... توهم میزنی جنابعالی... 80 % جمعیت تهران شهرستانی هستن...
  • ناشناس ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    الان اگه به اصلاح طلب ها رای میدادن باز این حرفارو میزدین؟ میدونم عصبانی هستین اما چه میشه کرد ...
  • ناشناس ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    مگه تو ایران قبیله هم داریم؟ مثلا یکی از من خوشش میاد به من رای میده یعنی قبیله ای رای داده؟ این حرفارو بعضیا میگن تا استفادشو ببرن من نمیدونم چرا شما این حرفارو میزنین .اما رای بر اساس لیست و جناح صحیح هستش که انشا ا... این لیست بازیا کنار بره و همه یک دل و یک زبان به پیشرفت ایران فکر کنیم اما اگه بعضیا بزارن.
  • محمد ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    در تهران که اقایان ادعای بالا بودن شعور سیاسیشان را دارند درصد مشارکت کمتر از شهرستانها بود لازم است این اقا درک و فهم خودش را بالا ببرد
  • محمد ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    بچه تهران بودجش از در امد شهرستانهاست!!
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    مشرق در مورد مرغشی نظر دادم نظرم را انتشار ندادی اما هر بی ادبی هر حرفی رو میزنه انتشار میدی
  • مهدی از قم ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    اقای امیر حسین الان شما میشه برای ما بگید توسعه سیاسی یعنی چی؟؟؟؟؟میشه دو خط درمورد سیاست برای ما بنویسد؟؟؟؟؟در توهم باسوادی نگه داشتند امثال شما را
  • احمد ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    من یک شهرستانی هستم اینکه رای اکثریت شهرستانی ها براساس قومیت است یک واقعیت انکار ناپذیر است
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    در دوران اصلاحات در استان ما از 121 ناظر 120 ناظر دستور بود اسلاح طلب باشند و به همین خاطر در سال حدود 1379به هنگام انتخابات چندین قتل در استان ما روی داد و در انتخابات اسفند نیز در استان ما کم اخلال از جانب این گروه رخ نداد که هرگاه این گروه اصلاح طلب در صدر کار باشند عمدا با تخلفاتی کشور را در هنگام انتخابات به سوی انحراف می برنند تا در دولت های دیگر درست کارکردن دیگران را به نفع خود زیر سوال ببرند مثل فتنه 88 ضمنا این گروه ها به قدری از دکتر احمدی نزاد می ترسند که شب و روز توهم حضور این سردار مردانگی و انصاف و مردم دوستی را می بینند وچه نام زیبایی برای دولتش از طرف مردم تعیین شده دولت مهر دولتی که از یادها نمی رود انشاالله
  • احمدرضا ابراهیمی ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    به هیچ عنوان این فرمایش شما صحت ندارد . آقای مرعشی مردم در شهرستان ها دنبال افراد انقلابی و کسانی هستند که به داد مظلومان برسد نه اینکه به لیست ها نگاه کنند و عقل خود را کنار بگذارند در شهر تهران مردم به نظام سرمایه داری رای دادن چونکه معتقد به نظریه امپریالیستی هستند اما از نظر ما این جریان دردی از ما شهرستانی ها که با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم دوا نمی کند به عقیده ی بنده شما هم می توانید با لحنی مناسب تر و درخور شخصیتتان با مردم شهرستان صحبت کنید و خودتان را برتر از دیگران ندانید چون طبق نص صریح قرآن ملاک برتری فقط و فقط تقواست . نه تهرانی بودن
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    داداش زمان اصلاحات هم مردم پی بردند ولی با تبلیغات جهت دار تعدادی از جوانان ما را که دکتر را به یاد ندارند به گونه ای بیمار کرده اند که اسم بزرگوار وی می آید این جوانان عزیز تپش قلب پیدا می کنند که انشاالله این جوانان در آینده بیشتر عقلایی تصمیم خواهند گرفت ولی با گذشت زمان انباشت بی کاری در کشورمان به جایی می رسد که دیگر برای همین جوانان نمی شود کاری کرد این ها با آینده خود و کشورشان و خون شهیدان بطور نا خواسته بازی می کنند و این چه بازی بد و پر هزینه ای برای خود و امنیت کشور است توصیه ام این است که مطالعات خود را از سایت های غرض آلود کم کنند
  • کارشناس علوم اقتصادی ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    آن نقاط قوتی که به عنوان نقاط ضعف به مردم یاد داده اند واقعیت ندارد لطفا در خصوص کارهای بزرگ و علمی این مرد سیاسی با سرف از سایت های غیر مقرض مطالعه کنید تا به عرایض بنده برسید
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    در شهرستان گرگان متاسفانه همینطوری شد هر روستایی و منطقه ای برای خودش کاندید داد و متاسفانه نماینده شاخص اصولگرا ها که دوره قبل خیلی خوب کار کرد رای نیاورد .
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد از همه طرف ضربه خورد از فتنه گرها از اصولگراها از حلقه انحرافی و اما آبدیده شده است و ...
  • مهگانه ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    احسنت و ممنونم
  • ناشناس ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    آقای مرعشی تشریف ببرد در دورههای کلاسهای قشرده ادب شاید کمی ادب ونزاکت یاد بگیرد
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    تمامی قشر محروم و مستضعف و کسانی که به عدالت امید دارند منتظر اعلام آقای احمدی نژاد برای ریاست جمهوری هستن - بخدا جوری در قلب مردم جا کرده که با این حرفها بیرون نمیاد
  • تهرانی اصیل ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مردم عزیز شهرستان ها از روی شناخت و آگاهی کامل رای میدهند چرا که در شهرستانها هم افراد شناخته شده هستن اما مردم تهران با رای به لیست انگلیسی عدم بصیرت و آگاهی خود را نشان دادند.
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • ناشناس ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مرعشی خودش هم مال روستای نوق رفسنجان است حالا مثلا"شهری شده است !! خخخخ .
  • ناشناس ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ناشناس احسنت . من خودم یک تهرانیم و به وضوح حالم از مردم شهرم بهم خورد با این رای دادنشون . چه راحت پشت رهبر رو خالی میکنند ...
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جناب مرعشی دست پرورده عالیجناب سرخ پوش هستند دا... چه انتظاری ازش دارید غیر این می گفت باید تعجب می کردیم از کوزه همان برون تراود که دروست.... من شهرستانی ام....... پیرو ولایت ام
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    احمدی نژادهمون دو دوره اومد بسه لازم نکرده بیاد بیادهم ردصلاحیت میشه
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تهران قبل از این انتخابات چه نمایندگانی داشت. آن ها را هم آن ها انتخاب نکرده بودند، مگر !!!
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    حرف مفت زده، در مورد انتخابات قبلی تهران به ایشان توضیخ مختصر دهید. مریخی نبودن که! نمایندگان قبلی کار خود رأی دهندگان تهرانی بوده است!!!
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    توسعه سیاسی یعنی هر که به ما رأی بده! تو رو خدا ببین درگیر چه مضخرفاتی هستیم.
  • ناشناس ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اتفاقا باید شعور رو از اقشار و شهرستانی ها یاد گرفت که مهمان نواز و حتی تورا نمی شناسند پذیرایی می کنند .مردم هم نباید احساسی رای به اینا بدهند چون با تمدن ترین مملکت هستیم شما اولا اهل کجایید اگر امسال شما به جای حمله به شهرستانی ها شکست خود را اعلام کنید و پسر ها و دختر های دختر عمویتان را رهنما بفرمایید. قطعا تاریخ همه چیز را خواهد گفت و مانند خیلی از قرار داد هایی مثل ترکمنچای و گلستان و... مثل رای دادن مردم به بنی صدر مثل رای نمایندگان مجلس به نخست وزیری موسوی مثل بعضی ها که طرفدار منتظری و شریعتمداری بودن و قائم مقام کردن وی .و خود امام گفت که والله قسم که من موافق ....و... نبودم و فقط به خاطر دوستان قبول کردم . مشرق اصلا دیگه نظرات این جانب را منتشر نمی کنی
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    باشه باشه چون شما میگی حتما رد صلاحیت میشه
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    باشه بهش میگیم تو گفتی لازم نکرده بیاد میگیم رد صلاحیت میشی نیا
  • رضا ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مرعشي با اين تحقير شهرستانيها يه جوري ميخواد دور دوم انتخابات تو شهرستانها رو مهندسي كنه ،كه به ليست خودشون راي بدن، ولي اين خوابش تعبير نميشه هيچ، ما اين توهينشو تو انتخابات رياست جمهوري جبران مي كنيم ،مطمئن باشه
  • حامد ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد بدون تبلیغ 15میلیون رای نهفته دارد .
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مستكبران و حرام خواران رفتار فرعوني و تحقير آميز با مردم دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    کمپین من یک ابله هستم بهتره عزیزم
  • ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    عقده گشایی اگر به حق باشه کاملا صحیح است کاش شما شهرستانی های بیسواد هم عقده گشایی می کردید بهت بدجوری فشار اومد نه؟
  • ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    احمدی نژاد خیلی دوست دارم کاندید شه با دو سه میلیون رای حذف بشه در برابر روحانی با بیست میلیون رای و برای همیشه بکشه کنار از سیاست حتما بهش بگید برای دوره بعدی ریاست جمهوری کاندید شه تا مردم یه تو دهنی دیگه به اصولگرایی بزنن
  • ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    کمپین من فاقد فهم و شعورم برای شما شهرستانی ها بهتره
  • ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    اتفاقا این ناشی از درک سیاسیشون بود
  • ناشناس ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام ؛بذار چند روزی کارگزاران با اصلاح طلبا خوش باشند !یادشون رفته که در انتخابات مجلس در دولت اصلاحات ، هاشمی رونفر چندم خوندند و عالیجناب سرخپوش رو نوشتند . صبرکنید باز تاریخ تکرار میشه این اصلاح طلبا الکی به کسی سواری نمی دند. احمدی نژاد هم امتحان پس داده ،اینکاره نیست فقط واسه مشایی ،ملک زاده وبقایی خوب شد نه ملت رنجیده ، بریم دنبال قشر فرهنگی و نجیب و ولایی از نسل جدید انقلاب
  • محمد ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    باسلام ،حقییقة شعور سیاسی و بصیرت تهرانی ها ضعیف است استحاله فکری وفکر کردن آنطور که دشمن میخواهد یک خطر است،البته اگر دغدغه‌ای اسلام را داشته باشیم والا....
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ناشناس با ای پی المان، نشون میده که هم خودت بی سوادی و هم عقده داری خدا شفات بده بهتره خودتو با هم خویشانت مقایسه کنی نه شهرستانی های عزیز و دلیر و شجاع .
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ای پی المان ، منظورت اصلاح طلبی بود ؟ اره احمدی بیاد یه تو دهنی میزنه حتما ! البته هدف پیشرفت ایران اسلامی هستش اگه بعضیا بزارن و دم از حجاب اختیاری و این چیزا نزنن!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    اتفاقا این از عدم وجود اگاهی در افرادی هستش که با ای پی کشور های دیگر نظر میدن!
  • ناشناس ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    انسان جایز الخطاست اما این اقا گذشتشو فراموش کرده که تبعات زیادی برا خودش داشته یه نوع بیماریه دیگه فک میکنه بچه ناف تهرونه!
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    در تهران هم کاندبداهای اصلح زیادی بودند که رای نیاوردند. این مشکلات در همه جا هست.
  • تینا ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ناشناسی که با ای پی المان هستی...دستم بهت برسه فکتو میشکنم...بی شعور خودتی عقده ای...بی فرهنگ به چه حقی به شهرستانیا توهین میکنی...؟؟؟؟؟؟بدبخت عقده ای...یه کمپین من عقده ای هستم باید واسه یه خریمثه تو بسازن...لطفا منتشرشکن...مشرق نیوز به شهرستانی ا توهین کرده باید جوابشو ببینه...عقب افتاده...
  • محمود ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    احمدی نژاد در قلبهاست برای موفقیتش دعا می کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس