در تذکرات امروز نمایندگان بر پاسخ قاطعانه و قدرتمندانه به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در رابطه با ایجاد محدودیت برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران که مغایر قطعنامه 2231 و ضمایم مربوط به آن است تاکید شد.

به گزارش مشرق،‌ تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (24 اسفند ماه 94) به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیات رئیسه قرائت شد.

براین اساس محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به وزیر صنعت، معدن و تجارت بر  ضرورت تامین حقوق کارکنان و کارگران کارخانه دولتی ماشین‌سازی تبریز تاکید کرد.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم حل مشکل قالیبافان همچنین به وزیر راه و شهرسازی جلوگیری از ایجاد امتداد بین بخش یک و دو قم با احداث دیوار بتونی در حریم راه‌اهن داخلی شهر قم را تذکر داد.

همچنین شریعت‌نژاد نماینده تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم برخورد با تولیدکنندگان کودهای شیمیایی بی‌کیفیت تاکید کرد.

ناصری نماینده مردم بابل نیز به وزیر راه و شهرسازی لزوم بازگشایی کمربند جنوبی بابل در نوروز 95. حسب وعده وزیر را متذکر شد.

منظری توکلی نماینده مردم بافق و لابر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد را یادآور شده و همچنین به وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تقویت و آموزش فنی و حرفه‌ای براساس سند تحول بنیادین برای سال تحصیلی 95 تاکید کرد. همچنین به وزیر تعاون مشکل خدمات درمانی بازنشستگان فولاد در شهرستان‌های بافق، رابر را یادآورشد.

پورمختار، حقیقت‌پور، محمدعلی اسفنانی نمایندگان بهار و کبودرآهنگ، اردبیل، نمین و سرعین، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت به وزرای جهاد کشاورزی و رئیس‌جمهور تسریع در خرید توافقی سیب‌زمینی تذکر دادند.

مقیمی نماینده مردم بهشهر نیز به وزیر صنعت، معدن و تجارت عدم دریافت حقوق کارکنان شرکت صدرا به مدت 6 ماه را متذکر شد.

عرافی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد به وزیر دادگستری لزوم برخورد با قاچاقچیان سیب‌زمینی و پیاز نیز تذکر داد.

فلاحی باباجان نماینده اهر و حریص به رئیس‌جمهور لزوم حمایت از مردم زلزله زده احر و حریص با تعویق بازپرداخت وام‌های مسکن را یادآور شد.

دهقان نماینده چناران، ترقبه و شاندیز به رئیس‌جمهور و وزیر کشور ضرورت پاسخگویی در خصوص اصلاح اطلاعیه نادرست ستاد انتخابات کشور در خصوص نتایج انتخابات ترقبه، چناران و شاندیز و تاخیر در اصلاح آن که موجب ناراحتی مردم این منطقه گردید، تذکر داد.

خضری نماینده پیرانشهر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسریع در پوشش حمایتی بیمه‌های تامین اجتماعی و درمانی کارگران مرزی کلبران و همچنین به وزیر نیرو در خصوص تسریع در احداث شبکه‌های آبیاری و زه‌‌کشی اراضی بالادست و پایین دست و سدهای سیلو، کردین سردشت را مطرح همچنین به وزیر نیرو تسریع در احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان‌های پیران و سردشت و تسریع در احداث اعتبارات ویژه در شبکه برق شهرستان پیرانشهر و تسریع در اختصاص اعتبارات ویژه جهت حل بحران قطعی متعدد برق این شهرستان تذکر داد.

رهبری املشی نماینده رودسر و املش به وزیر راه و شهرسازی ترمیم و اصلاح جاده رحیم‌آباد و راه‌های ییلاقی تسریع و تکمیل جاده 4 بانده املش لزوم عقب‌نشینی قسمتی از شهر چابک سر به منظور اجرای طرح تعریض جاده چابکسر را یادآور شد.

حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلارد به رئیس‌جمهور، توضیح عدم اجرای کامل بندی تبصره 2 قانون بودجه کل کشور در سال 94 در راجع به تامین رایگان غیر برای معابر روستایی را خواستار شد.

حسینی نماینده قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلان غرب خطاب به رئیس‌جمهور توضیح علت توقف طرح بهسازی آسفالت محور پاتاق را خواست.

احمد قاسمی نماینده قصر شیرین نیز به رئیس‌جمهور توضیح علت عدم اجرای سند راهبردی رزمندگان را متذکر و همچنین به وزیر نیرو توضیح عدم رعایت اولویت‌بندی در مهار آب مرزی کشور و کاهش اعتبار 8 میلیارد دلاری در صندوق توسعه ملی را خواستار شد.

نوروزی نماینده علی‌آباد به رئیس‌جمهور، توضیح علت حذف بخش‌هایی از مصاحبه در اخبار 20:30 را خواستار شد.

جدگال نماینده چابهار و نیک‌شهر به وزیر کشور توضیح عدم صیانت از آرای مردم در حوزه انتخابیه چابهار را تذکر داد.

کاتب نماینده گرمسار به وزیر نفت توضیح علت افزایش تعرفه گاز مصرفی مساجد تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده را خواستار شد.

بشیری و سعیدی نماینده پاکدشت و تبریز به وزیر آموزش و پرورش تسریع در پرداخت حقوق فرهنگیان حق‌التدریس را تذکر داد.

طاهری، عبدی، امامی، دهقان به رئیس‌جمهور بر لزوم تجدیدنظر و قطع یارانه افرادی که توان مالی بالایی ندارند تاکید کرد.

افتخاری، رهبر، اخوان بی‌طرف به رئیس‌جمهور توضیح علت عدم گزارش عملکرد معاونت زنان و ریاست جمهوری موضوع ماده 19 الحاقی قانون را خواستار شدند. طبیب‌زاده، آلی، عمرانی و سالک، کیایی‌نژاد، قاضی‌زاده، خسروی، ابوترابی، زاهدی، حسن‌پور، فتاحی، غضنفرآبادی، امیرآبادی و جعفری نیز این تذکر را امضا کردند.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر آموزش و پرورش لزوم مساعدت مالی برای تکمیل سقف آموزش و پرورش فلاورجان و همچنین به وزیر بهداشت و درمان لزوم تامین اعتبار برای احداث مرکز درمانی در بخش پیرذکران شهرستان فلاورجان را مطرح کرده و همچنین به وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص نظارت دقیق بر عملکرد خودروسازان داخلی برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی تذکر داد.

حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر آموزش و پرورش لزوم پرداخت معوقات 11 ماهه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح علت عدم پرداخت حقوق کارگران و  عدم توجه به استعفای دسته جمعی مدیران و اعضای هیات مدیره کارخانه ماشین‌سازی تبریز را خواستار شد. همچنین خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح انتصاب فردی بدون سابقه اقتصادی به عنوان مدیرعامل در فروشگاه‌های رفاه که سبب زیان‌دهی این بنگاه اقتصادی شده است را خواستار شد همچنین طبیب‌زاده نوری به رئیس‌جمهور توضیح علت عدم حذف دلار به عنوان ارز واسط به عنوان مبادلات تجاری ایران و روسیه را مطرح کرد.

امیری نماینده کهنوج به وزیر بهداشت و درمان دستور تسریع در راه اندازی بیمارستان قلعه‌گنج و رودبار جنوب را داد.

فیاضی نماینده نور و محمودآباد به وزیر راه و شهرسازی علت کندی عدم راه‌سازی نور چمستان آمل و کشته شدن تعداد زیادی از همشهریان در روزهای اخیر  را خواستار شد.

قاسم احمدی نماینده نوشهر و چالوس به وزیر فرهنگ و ارشاد علت عدم اجرای توافقات وزارت فرهنگ و ارشاد و بیمه آرمان چیست و چرا کارکنان وزارتخانه از حقوقشان کسر می‌شود، را خواستار شد.

فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین و سر پل ذهاب به وزیر راه و شهرسازی علت توقف عملیات اجرایی راه گیلان غرب با و جود مصوبه قبلی را مطرح کرد. همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد که با وجود آنکه 6 ماه است از مصوبه اجرا شدن عملیات راه پادگان ابوذر به سرپل می‌گذرد، علت توقف آن چیست و علت عدم اجرایی شدن جاده سرقلعه به سلاس باباجانی چیست؟ همچنین به وزیر بهداشت و درمان تذکری در خصوص علت عدم اجرایی شدن فاز دوم بیمارستان شهدا سر پل ذهاب داده و به رئیس‌جمهور با توجه به تخصیص اعتبار مطرح کرد که چرا عیدی رزمندگان نیازمند با توجه به پایان سال عملیاتی نشده است.

آقاجری نماینده بندر ماهشهر به وزیر راه و شهرسازی، راهبندان و ترافیک بسیار سنگین بندر ماهشهر توسط کامیون‌ها و تریلرها موجب مشکل برای مردم شده تذکر داد.

شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز نیز به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت دستور فوری برای حل مشکلات به وجود آمده در گروه ملی صنعت فولاد و خوزستان و بی‌ثباتی در مدیریت این شرکت بزرگ را متذکر شد. وی همچنین به وزیر جهاد کشاورزی ضرورت رسیدگی فوری برای مقابله با تب برفکی دام سبک دام‌پرورانه شهرستان‌های کارون، حمیدیه و باغی را مطرح کرد. خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز عنوان کرد که چرا پس از گذشت بیش از 5 سال پاداش بازنشستگان، کارگران لوله‌سازی خوزستان پرداخت نشده است.

جدگال به وزیر کشور در خصوص عدم اجرای قانون واگذاری اراضی 2000 هکتاری شهر چابهار توسط شهرداری تذکر داد.

فیاضی به وزیر دادگستری علت فوت یکی از زندانیان در زندان شهرستان نور را خواستار شد.

عالی نماینده مردم سیستان به وزیر کشور توضیح علت عدم توجه به شکایت داوطلبان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی چیست.

جدگال به رئیس‌جمهور تذکری در خصوص تبعیض در واگذاری الگوهای تغییر شغل توسط مسئولان امور اداری صدا و سیما داد.

آقاجری نیز به وزیر نیرو خشک شدن رودخانه زهره تذکر داد. وی همچنین به وزیر جهاد کشاورزی شیوع تب برفکی بین دام‌های منطقه و عدم بروز مشکلات تذکر داد.

خضری به وزیر جهاد کشاورزی تسریع عاجل و فوری در خصوص پرداخت معوقه و مطالبات چغندرکاران، کارخانه قند پیرانشهر را تاکید کرد.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان و فامنین به وزیر امور خارجه پاسخ قاطعانه و قدرتمندانه به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در رابطه با ایجاد محدودیت برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران که مغایر قطعنامه 2231 و ضمایم مربوط به آن است، تذکر داد.

خضری به وزیر نیرو تسریع در اجرای موافتقنامه بین این خود و قائم‌مقام وزیر نیرو در خصوص افزایش قیمت کارشناسی به میزان 20 درصد ساکنین در پیرانشهر را یادآور شده همچنین به رئیس‌جمهور همچنین در گنجاندن نام پیرانشهر و سردشت در لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی پیرانشهر و سردشت تذکر داد.

محجوب نماینده مردم تهران به رئیس‌جمهور دستور به مقامات کشور در تاسی از فرهنگ مناسب و منتقد شئون در نشستن و برخواستن، پوشیدن و مصرف از قبیل تظاهر در مصرف کالای بیگانه تذکر داد. وی همچنین به وزیر کشور دستور رعایت بهداشت توسط شهرداری تهران تذکر داد.

همچنین به وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور جلوگیری از مبارزه با قاچاق و غیرقانونی کالای کشاورزی و میوه خارجی، همچنین جلوگیری از واردات قانونی کالای کشاورزی که موجب ضربه به تولیدات میوه جات داخلی شده است تذکراتی را مطرح کرد.

به وزیر کشور نیز دستور نحوه استقرار پاسگاه‌ها در مناطق مرزی به نیروی انتظامی را یادآور شد.

محجوب همچنین به وزیر کشور علت جلوگیری از تسائل پلیس راهور جهت جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فاقد پلاک در جاده‌ها و شهرها را خواستار شده و همچنین به وزیر کشور رعایت مناسبات و شئونات کارگزاران شرکت مترو تهران و همچنین به وزرای دادگستری کشور دستور تسریع در صدور اسناد را متذکر شد.

شهباز حسن پور به وزیر راه و شهرسازی اعزام هیاتی جهت رسیدگی به علت کند شدن جاده‌های سیرجان به بافق را متذکر شد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی ضرورت رسیدگی هرچه سریع‌تر به مشکلات دامداران کشور را تذکر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    دمتون گرم
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    با خنده هاش و قهقهه ها پاسخ خواهد داد!!!!!!!!!!11
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    در زمان احمدی نژاد مجلس کارش شده بود گرفتن یقه دولت به هر بهانه ای ولی الان موش شدن دنیا و مادیات کورشون کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس