با ورود گوشی‌های چینی، بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت با تنوع و کیفیت بیشتری روبرو شد و شرکت‌های نام‌دار این حوزه را برای بقا، مجبور به رقابت با کمپانی‌های نوپا کرد. حاصل این مسابقه در نگاه اول به‌نفع مصرف کننده و از طرفی باعث سردرگمی بین انبوه این محصولات شده است.

 به گزارش گروه فناوری مشرق، با بلوغ تلفن‌های هوشمند پرچمدار (گران و قدرتمندترین گوشی هر شرکت) دیگر تفاوت زیادی بین  محصولات گران‌قیمت شرکت‌های مختلف وجود ندارد و در انتخاب این گوشی‌ها بیشتر از معیار کیفیت و امکانات، سلیقه فردی دخیل است.

اما در ضمینه انتخاب گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیت به‌خاطر ورود شرکت‌های گم‌نام چینی و صاحب‌نامی مثل سامسونگ و هواوی و تنوع ایجاد شده در این طبقه، برای بهترین انتخاب احتیاح به راهنمایی هایی وجود دارد تا از سردرگمی خارج شویم. در این راهنمای خرید به بررسی 10 گوشی که از نظر گروه فناوری مشرق بهترین گزینه‌های انتخابی با قیمت حدودی 600 هزار تومان است می‌پردازیم که می تواند در ایامی مانند سال نو که شرایطی چون گرفتن عیدی از اقوام یا دادن هدیه، برای بخشی از جامعه وجود دارد، از این راهنمایی جهت خرید بهترین تلفن همراه استفاده کنند.

نکاتی که پیش از خرید تلفن هوشمند باید به آن‌ها دقت کنید:

1- توجه به‌صفحه نمایش:

یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های هر تلفن هوشمند است؛ نمی‌توانید از تلفن‌های ارزان‌قیمت انتظار صفحه نمایش‌های بسیار خوب را داشت؛ ولی می‌توانید با توجه به کیفیت نمایش رنگ‌ها و حداکثر روشنایی صفحه و مقایسه آنها با یکدیگر بهترین گزینه را برگزید. همچنین با توجه به زاویه دید در صفحه نمایش (به‌ صفحه نمایش تلفن از بالا و پایین و چپ و راست نگاه کنید که با چرخاندن آن بر هر سمت آیا کیفیت نمایش آن افت کیفیت در نمایش رنگ و  میزان نور دارد یا خیر)  می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

2- ابعاد و وزن:

در تجربه‌ کاربری تاثیر زیادی دارند، سعی کنید تلفن مورد نظر شما تا جای ممکن سبک و تا حد معقولی باریک باشد.

3کیفیت ساخت:

اکثر گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت چندان مناسب نیست؛ با این حال سعی کنید دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که از بدنه‌ با کیفیت‌تری بهره می‌برند.

4- دوربین:

اکثر تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت عالی نیستند، اما سعی کردیم گزینه‌هایی را پیشنهاد دهیم که دوربین بهتری دارند. ضمنا در انتخاب دوربین فقط به مگاپیکسل بالاتر توجه نکنید چون مگاپیکسل بالاتر دلیل بر کیفیت بهتر عکس‌برداری نیست. سعی کنید از سایت‌های معتبر نمونه عکس‌های گوشی‌های انتخابی خود را که در شرایط یکسان و توسط افراد مجرب گرفته شده مقایسه کنید.

5- بروزرسانی: 


گوشی‌های ارزان قیمت کمتر از نظر نرم‌افزاری مورد توجه تولیدکنندگان قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها معمولا یا بسته‌های بروزرسانی به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل مربوطه را دریافت نمی‌کنند، یا اگر دریافت کنند این کار به مراتب دیرتر از تلفن‌های پرچمدار انجام می‌شود. از این رو سعی کنید تلفنی انتخاب کنید که اولا جدیدتر باشد و ثانیا نسخه‌ بروزتری از اندروید یا ویندوز فون را داشته باشد یا قابلیت آپدیت به آن نسخه بالاتر را داشته باشد.

6- حافظه داخلی دستگاه:

همگام خرید به حافظه داخلی دستگاه توجه کنید زیرا اکثر گوشی‌های مورد نظر حافظه داخلی محدودی دارند و امکان نصب برخی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین و حجیم فقط در حافظه اصلی دستگاه ممکن می‌باشد و از این حجم محدود معمولا قسمت زیادی از آن در دسترس شما نیست و به خود سیستم عامل اختصاص دارد. مثلا در گوشی با حافظه هشت گیگابایتی فقط 4.5 گیگابایت آن در دسترس است.

7- قدرت پردازشی دستگاه:

هنگام خرید به تعداد هسته‌ها  توجه نکنید چون تعداد هسته‌ها معیار خوبی برای قدرت پردازش دستگاه نمی‌باشد و در اکثر گوشی‌های هشت هسته‌ای‌، هسته‌ها هم‌زمان فعال نیستند و از پردازش چهار هسته ضعیف برای کارهای سبک و چهار هسته قوی برای کارهای سنگین‌تر بهره می‌برند. ضمنا برای مقایسه قدرت پردازشی هر قسمت از دستگاه و مقایسه کلی با دستگاه دیگر می‌توانید از نرم‌افزار‌های معروف بنچمارک و تست مثل AnTuTu Benchmark استفاده کنید.

8- مشاوره آنلاین:

سعی کنید قبل از خرید هر وسیله‌ای به سایت‌های آنلاین فروش سر زده و از نظرات خریداران قبلی و کارشناسان مربوطه مطلع شوید چون هر وسیله‌ای بعد از مدتی کارکردن ممکن است به مشکلاتی برخورد کند که نظرات کابران فعلی می‎‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری کند.

9- میزان شارژدهی و مصرف باطری:

میزان شارژدهی و مصرف باطری قطعا از مواردی است که ما بعد از خرید متوجه ضعف آن می‌شویم پس بهتر است ضمن توجه به حجم باطری از نظرات افراد متخصص و خریداران قبلی در سایتهای مربوطه استفاده کنید.

10- قابلیت اتصال اینترنت پرسرعت (4G):

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد قابلیت 3G و 4G است. تمام دستگاه‌های فوق از قابلیت 3G پشتیبانی می‌کند بنابراین اگر شما در انتخاب خود بدنبال سرعت چندین برابر کانکشن 3G هستید امکان داشتن اتصال 4G را بررسی کنید.

11- مراقب گوشی‌های رفرش باشید :

دستگاه‌های رفرش بیشتر در مورد پرچمداران سال‌های گذشته و گوشی‌هایی که  مدت زمان طولانی از تولید آنها گذشته صادق است و به معنای باز تولید دستگاه‌هایی با قطعات معیوب بازگشتی از سراسر جهان در کارگاه‌هایی غیر استاندارد می‌باشد. و از نشانه‌های آن نداشتن گارانتی در مدل‎هایی است که تا قبل از این زمان با گارانتی عرضه می‌شدند. یکی دیگر از نشانه‌ها اختلاف قیمت زیاد بین محصولات مشابه است.

12- گارانتی:

در مورد خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت شرکت‌های کمترشناخته شده و نوپای چینی
حتما با گارانتی معتبر اقدام به خرید آنها کنید تا در صورت برخورد با مشکل از خدمات پشتیبانی معتبر برخوردار شوید.

13- انتخاب مناسب سیستم عامل:

 سیستم عامل یکی از مهمترین بخش‌های دستگاه هوشمند است که باید به آن توجه کرد. در این بخش سه سیستم ‌عامل از بقیه شناخته شده‌تر است که به اختصار توضیح می‌دهیم.

1- اندروید: حدود 85 درصد دستگاه‌های هوشمند همراه را تشکیل می‌دهد. از مزایای آن می‌توان به تنوع زیاد گوشی و شرکت‌های تولید کننده و همچنین وجود بانک نرم‌افزاری غنی اشاره کرد. از معایب آن هم عدم بروزسانی‌های به موقع سیستم‌عامل اشاره کرد.

2- ویندوزفون: که حدود چهار درصد بازار را از آن خود کرده است. از مزایای آن می توان به امنیت مناسب به همراه بروزرسانی‌های منظم یاد کرد. از بزرگترین معایب آن هم کمبود برنامه در بانک نرم‌افزاری در مقایسه با اندروید و آی‌اواس (اپل) اشاره کرد.

3- آی‌او‌اس: که حدود 11 درصد از بازار دستگاه‌های هوشمند سهم دارد. از مزایای آن به بروزرسانی‌های منظم و سادگی کار با این اکو سیستم می‌توان اشاره کرد. از معایب آن هم  عدم تنوع محولات و قیمت بالا یاد کرد.

14- انتخاب پرچمداران سال گذشته (گران و قدرتمندترین گوشی هر شرکت):

اگر انتخاب شما بهترین‌ها با کمترین قیمت است می‌توانید با انتخاب یک پرچمدار از سال یا دو سال گذشته یک شرکت معتبر البته با شرط افت کافی قیمت و همچنین بروز ماندن نسبی سخت‌افزار به هدف خود دست یابید. انتخاب یک پرچمدار علاوه بر محاسن یاد شده (به خاطر انتخاب بهترین ماده برای تولید در زمان خود) از کیفیت ساخت بالا به‌همراه پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر از محصولات ارزان‌قیمت از طرف شرکت سازنده برخوردار است. همچنین وجود قطعات یدکی و جانبی بیشتر از مزایای این انتخاب است. در صورت تمایل هم می‌توانید این گوشی‌ها را به صورت دسته دوم با هزینه نازل‌تر تهیه کنید.


LG K10 Dual SIM Mobile Phone

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

مشخصات فنی:
  • پردازنده:(64بیتی) دو نوع پردازنده Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 - K420  یا Mediatek MT6753 - K430DS, K430DSF
  • صفحه نمایش: نمایشگر 5.3 اینچ IPS - دارای رزولوشن 1280 در 720 پیکسل - تراکم پیکسلی: 294 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: داخلی 16 گیگابایت - حافظه رم 1.5 گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری فول‌اچ‌دی- فوکوس لمسی - فلاش- دوربین جلو 5.0 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری اچ‌دی
  • سیستم عامل: اندروید 6 (مارشملو)
  • باتری: 2300 میلی آمپر ساعت
  • وزن: ۱42 گرم
  • ابعاد: 146 در 74.8 در 8.8 میلی‌متر
  • دو سیم‌کارت
  • پشتیبانی از 4G: بله
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی: بله تا 32 گیگابایت
  • محافظت صفحه: شیشه بسیار مقاوم  Gorilla Glass 3
گوشی «ال‌جی کی10 یک گوشی‌ مقرون به صرفه است که مشخصات و امکانات قابل‌قبولی در مقایسه با بقیه گوشی‌های  سری K دارد. ال‌جی K10 با پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ 4G، مجهز شدن به سخت‌افزار و مقدار رم کافی که می‌تواند برای انجام امور روزانه مطلوب باشد. نمایشگر بزرگ 5.3 اینچی باکیفیت مناسب، دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی که می‌توانند برای عکاسی افراد عادی کافی و مناسب باشند و تجهیزش به جدیدترین نسخه‌ اندروید انتخاب مناسبی است.

استفاده از پردازنده مناسب به همراه 1.5 گیگابایت رم علاوه بر اینکه انجام کار‌های روزانه را برای کاربر تضمین می‌کند، به آن امکان می‌دهد تا به اینترنت پرسرعت نسل چهارم متصل شود. همچنین انجام بازی‌های نسبتا سنگین را هم ممکن می‌کند تا کاربران K10 از این بابت هم خیال راحتی داشته باشد. برای ال‌جی K10 چیزی در حدود 16 گیگابایت حافظه‌ داخلی در نظر گرفته‌شده است که با کارت حافظه‌ جانبی تا 32 گیگابایت دیگر قابل‌افزایش است.

باقی امکانات ارتباطی مثل Wi-Fi، بلوتوث و رادیو برای کاربران این گوشی فراهم‌شده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به جدید‌ترین نسخه‌ اندروید 6 و باتری لیتیوم-‌یونی آن با ظرفیت 2300 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

قیمت حدود  610 هزار تومان

LG G4 Stylus

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش
مشخصات فنی:
  • پردازنده:(64بیتی) دو نوع پردازنده Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 یا Mediatek MT6592M - H540
  • صفحه نمایش: نمایشگر 5.7 اینچ IPS - دارای رزولوشن 1280 در 720 پیکسل - تراکم پیکسلی: 258 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: داخلی 16 گیگابایت - حافظه رم 1.5 گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری فول‌اچ‌دی- فوکوس لمسی - فلاش- دوربین جلو 5.0 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری اچ‌دی
  • سیستم عامل: قابل بروزرسانی به اندروید 5.1 (لالی لاپ)
  • باتری: 3000 میلی آمپر ساعت
  • وزن: 163 گرم
  • ابعاد: 154.3در 79.2 در 9.6 میلی‌متر
  • دو سیم‌کارت: سیم دوم با قابلیت نصب مموری کارت
  • پشتیبانی از 4G: بله
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی: بله تا 32 گیگابایت
  • محافظت صفحه: شیشه بسیار مقاوم  Gorilla Glass 3
خرید گوشی برای یادداشت‌برداری همیشه یکی از نیاز‌های دانش‌آموزان، دانشجویان و مدیران به شمار می‌رود. اما هزینه‌ بالای این نوع گوشی‌ها معمولا برای قشر دانشجو و دانش‌آموزان سنگین است. اما ال‌جی با سری استایلوس خود سعی در حل این مشکل دارد. ال‌جی، گوشی G4 استایلوس را به قلمی مجهز کرده که امکان یادداشت برداری را روی نمایشگر بزرگش مهیا می‌کند.

نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن HD و تراکم 258 پیکسل بر اینچ می‌تواند برای یادداشت برداری، بازی، مطالعه متون و وب‌گردی بسیار کار‌آمد باشد. اما کمبود‌هایی مثل مجهز نبودنش به حس‌گر روشنایی بعضی اوقات به چشم می‌آیند. این نمایشگر از نوع LCD است و از فن‌آوریIPS بهره می‌برد. صفحه‌ی لمسی این گوشی تا 10 لمس به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. همچنین ال‌جی برای محافظت از این نمایشگر G4 استایلوس از محافظ‌های نام آشنای گوریلا گلس بهره برده است.

دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی، به عنوان دوربین‌های اصلی و سلفی این گوشی انتخاب شده‌اند. دوربین اصلی به فوکوس لیزری و فلشی از نوع LED مجهز شده تا بهترین تصاویر ممکن را ثبت کند. پردازنده این گوشی به همراه 1 گیگابایت حافظه رم در گوشی فوق قرار است. همچنین 8 گیگابایت حافظه‌ داخلی با امکان افزایش تا 128 گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است. گوشی G4 استایلوس به Wi-Fi، بلوتوث و رادیو هم مجهز شده است. در کنار این سخت‌افزار، امکان استفاده از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان برای کاربرانش فراهم شده است. البته باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم-یون هم برای این گوشی مناسب به نظر می‌رسد و انرژی لازم این سخت‌افزار را تامین می‌کند.

قیمت حدود  590 هزار تومان

Huawei P8 Lite

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

مشخصات فنی:
  • دو سیم کارته
  • وزن  ۱۳۱ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 620 Chipset
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه رم  ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی در جلو
  • سیستم عامل اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی (قابل بروزرسانی به اندروید 5.1)
  • باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۷ × ۷۰.۶ × ۱۴۳ میلی‌متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

هوآوی طی یک رویداد اختصاصی پرچمدار جدید خود را در سال گذشته با نام P8 معرفی کرد که در کنار آن از دو نسخه‌ی دیگر به نام‌های P8 Max و P8 Lite نیز پرده برداشت. پی ۸ لایت نمونه‌ ضعیف‌تر این پرچمدار به شمار می‌رود که می‌تواند با توجه به قیمت و مشخصات فنی خود که مکمل طراحی زیبای سری پی ۸ است، در بین میان‌رده‌ها گزینه‌ مناسبی برای خرید باشد. استفاده از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ساخت هوآوی در کنار ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سبب شده با توجه به نمایشگر ۵ اینچی، پی ۸ لایت نیز مشخصاتی شبیه بسیاری از گوشی‌های میان‌رده داشته باشد. این گوشی از دو سیم کارت که البته درگاه دوم به عنوان محل قرارگیری مموری کارت هم می باشد تشکیل شده است و شبکه پرسرعت نسل چهارم نیز پشتیبانی می‌کند و در کنار اندروید ۵ آب نبات چوبی باعث شده آنهایی که به طراحی گوشی اهمیت می‌دهند سراغ پی ۸ لایت بروند. در ساخت این گوشی از پلاستیک استفاده شده است.

قیمت حدود  620 هزار تومان

آنر 4X هوآوی

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۶۵ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 620 Chipset
  • نمایشگر ۵.۵ اینچ IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ رم ۲ گیگابایت با پشتیبانی از درگاه  microSD
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت (قابل بروزرسانی به اندروید 5.1)
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  •  ابعاد  ۱۵۲.۹ در ۷۷.۲ در ۸.۷ میلی‌متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

کمپانی هوآوی همواره به تولید محصولات خوش قیمت با طراحی قابل قبول و مشخصات فنی مناسب شهرت داشته و با توجه به همین رویه روز به روز در حال پیشرفت است. به طوری که حتی کمپانی‌های بزرگی چون گوگل به آن اعتماد کرده و طراحی و ساخت قدرتمندترین عضو خانواده‌ نکسوس یعنی نکسوس ۶ پی را به این غول چینی سپرده‌اند.

این شرکت در تمامی رده‌های قیمتی محصولات جذابی دارد و در لیست ما تعداد زیادی از گوشی‌های جذاب با پشتیبانی از شبکه‌ ۴ جی را به خود اختصاص داده است. البته می‌توان در کنار محصولات این لیست به گوشی جی ۷ هواوی نیز فکر کرد که از طراحی زیبا، امکانات و سخت‌افزار مناسب در کنار کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد.

آنر ۴ ایکس نسخه‌ ارتقا یافته‌ای از آنر ۴ سی  است که از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای کرین ۶۲۰ تولید هوآوی با معماری ۶۴ بیتی و ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد و با توجه به طراحی و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های این راهنما باشد که از شبکه نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. شاید اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی استفاده می‌شد بهتر بود. این محصول از سری جذاب و موفق آنر در پشت بدنه‌ خود دارای طرح بافت‌گونه است که علاوه بر زیبایی مانع سرخوردن گوشی می‌شود. ضمنا در ساخت آنر ۴ ایکس از پلاستیک استفاده شده است.

قیمت حدود  600 هزار تومان


 لومیا 640 (نسخه 4G)
ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش
مشخصات فنی:

  • یک سیم کارته و دو سیم‌کارت
  • وزن 145 گرم
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 400 Chipset
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲94 پیکسل بر  اینچ
  • حافظه‌ داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ رم یک گیگابایت
  • دوربین 8 مگاپیکسل
  • دوربین جلو 1 مگاپیکسل
  • سیستم عامل ویندوزفون 8.1  قابل بروزرسانی به 10
  • باتری 2500 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 8.8 در 72.2 در 141.3 میلی‌متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

مایکروسافت سال‌ها پس از همکاری با سازندگان مختلف گوشی‌همراه و ارایه‌ سیستم‌عامل ویندوزفون، تصمیم گرفت تا جای خود را در بازار گوشی‌های‌همراه مستحکم‌تر کند. خرید یکی از شرکت‌های بزرگ طراح و سازنده‌ی گوشی، مایکروسافت را به یکی از مدعیان در بازار گوشی‌همراه بدل می‌کرد. سرانجام در سال 2014، مایکروسافت با شرکت فنلاندی نوکیا به تفاهم رسید و موفق شد شرکت نوکیا را که چندین سال شرکت برتر تولید گوشی همراه در دنیا بود خریداری کند. از این پس، شرکت مایکروسافت گوشی‌های‌همراه خود را با برند Microsoft عرضه می‌کند و طرف‌داران این سیستم‌عامل می‌توانند همانند شرکت اپل گوشی‌های موردعلاقه‌ی خود را با نرم‌افزار و سخت‌افزار مایکروسافت خریداری کنند.

در نمایشگاه MWC 2015 شرکت مایکروسافت اولین گوشی‌های خود را با برند مایکروسافت عرضه کرد. این دو گوشی Lumia 640 XL و Lumia 640 بودند. گوشی «لومیا 640» دارای صفحه‌نمایش 5 اینچی، چیپست اسنپدراگون 400 و یک گیگابایت رم است. دوربین 8 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از دیگر مشخصات لومیا 640 است؛ همچنین لومیا 640 145 گرم وزن دارد و در مقایسه با نسخه‌ی XL خود سبک‌تر بوده و ظرافت به‌کاررفته در آن بیشتر است. این گوشی از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند و نسخه‌ی دو سیم‌کارت آن هم موجود است.

قیمت حدود  590 هزار تومان


گلکسی J5 سامسونگ (نسخه‌ 4G)

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Qualcomm Snapdragon 410 Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
  • صفحه‌نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۱.۵ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی
  • باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • وزن ۱۴۶ گرم
  • ابعاد: ۱۴۲.۱ در ۷۱.۸ در ۷.۹ میلی‌متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

در تمامی رده‌های قیمتی می‌توان گوشی‌های متنوعی از سامسونگ را مشاهده کرد. شاید این غول کره‌ای در بخش محصولات پایین و میان‌رده تا حدودی قافیه را به محصولات چینی باخته باشد، ولی همچنان به روند تولید و عرضه‌ی محصولات خود ادامه می‌دهد. گوشی‌های سری J را باید جدیدترین اعضای خانواده‌ی سامسونگ بدانیم.

 Galaxy J5 با توجه به رده‌ی قیمتی خود از یک طراحی زیبا و جذاب بهره می‌برد و جزو محصولات خوش‌دست به شمار می‌رود. گلکسی جِی ۵ را می‌توان با توجه به مشخصات فنی و قیمت آن، یکی از گوشی‌های پرفروش بازار ایران دانست. این گوشی به یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۶۴ بیتی، ۱.۵ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده که بهتر بود از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره گرفته می‌شد. از مزایای مهم این گوشی می‌توان به نمایشگر سوپر امولد و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن اشاره کرد که رضایت کاربران را در پی دارد. این گوشی در نسخه‌های 3G و 4G با قیمت متفاوت به فروش می‌رسد.

قیمت حدود  600 هزار تومان

A7000 Dual SIM لنوو

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Mediatek MT6752M Chipset Octa-core Cortex-A53 CPU
  • صفحه‌نمایش  ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۸ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵ آب نبات چوبی
  • باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • وزن ۱۴۰ گرم
  • ابعاد: ۱۵۲.۶ در ۷۶.۲ در ۸ میلی‌متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

لنوو نه تنها در زمینه‌ تولید کامپیوترهای شخصی و انواع لپ‌تاپ و تبلت فعالیت زیادی دارد، بلکه مدت‌ها است گوشی‌های متنوع زیادی را با مشخصات فنی و قیمت متفاوت معرفی کرده است. این شرکت بعد از شیائومی و هواوی در جایگاه سوم بازار چین قرار دارد و گوشی‌های این شرکت فروش خوبی را تجربه می‌کنند.

لنوو توانسته محصولات خود را با قیمت رقابتی در تمام رده‌های قیمتی در اختیار خریداران قرار دهد. A7000 لنوو یک گوشی میان‌رده برای افرادی است که می‌خواهند با هزینه‌ی کم محصولی مناسب را برای انجام کارهای روزانه به ویژه وب‌گردی در اختیار داشته باشند. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با معماری ۶۴ بیتی، رم ۲ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسل، اندروید ۵ آب نبات چوبی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در کنار رابط کاربری اختصاصی لنوو می‌تواند از عهده‌ی وظایف روزانه‌ شما برآید. این گوشی دو سیم کارته از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند و اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای آن استفاده می‌شد، با گوشی کم‌نقصی روبرو بودیم.

قیمت حدود  550 هزار تومان

 ردمی ۳ شیائومی

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی  Snapdragon 616 Octa Core
  • صفحه‌نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی
  • باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعت
  • وزن ۱۴۴ گرم
  • ابعاد: ‍۱۳۹.۳ در ۶۹.۶ در ۸.۵ میلی‌متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

شیائومی کمپانی دیگری از چین است که در کنار هواوی و لنوو توانسته سرعت رشد بسیار خوبی را تجربه کند. معمولا رتبه‌ی برترین برند چین بین این شرکت و هواوی دست به دست می‌شود. شیائومی همواره تلاش کرده محصولاتی جذاب را با قیمت رقابتی وارد بازار کند. گوشی‌های شیائومی معمولا از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند و به آخرین سخت‌افزار مجهز شده‌اند.

ضمن اینکه بروزرسانی‌های پی‌در‌پی نرم‌افزاری و رابط کاربری جذاب MIUI از دیگر مزایای گوشی‌های شیائومی است. ردمی ۳ نام گوشی میان‌رده‌ی این کمپانی است که به تازگی معرفی شده است. از مزایای این محصول علاوه بر سخت‌افزار قدرتمند می‌توان به یک باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی، طراحی زیبا و بدنه‌ فلزی با کیفیت ساخت بالا اشاره کرد.

قیمت حدود  600 هزار تومان


HTC Desire 626

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

 مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن  ۱۴۰ گرم
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 410 Chipset Quad-cor Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم  ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ رم یک گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
  • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۱۹ در ۷۰.۹ در ۱۴۶.۹ میلی‌متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

دیزایر ۶۲۶ اچ‌تی‌سی یکی از جدیدترین محصولات میان‌رده‌ی این کمپانی تایوانی است که مشخصات فنی و طراحی آن کاملا نشان می‌دهد با یک گوشی از سری دیزایر روبرو هستیم و تفاوت چندانی با رقبای مشابه خود در شرکت‌های دیگر ندارد. گوشی‌های سری دیزایر اچ‌تی‌سی با هدف قیمت معقول تولید و عرضه می‌شوند و دیزایر ۶۲۶ نیز با یک نمایشگر ۵ اینچی، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود دی تاییدی بر این ادعاست.

این گوشی از سری دیزایر با توجه به قیمت خود می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که رنگ‌بندی مختلف به فروش می‌رسد. شاید حافظه‌ی کم رم و ظرفیت کم باتری آن را بتوان جزو نقاط ضعف این گوشی دانست که امکان دارد در فروش کمتر آن در مقابل رقبا موثر باشد. ولی به هر حال طرفداران محصولات اچ‌تی‌سی می‌توانند به این میان‌رده‌ی جدید امیدوار باشند.

قیمت حدود  630 هزار تومان

سونی اکسپریا ام 4 آکوا

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی که ارزش خرید دارند+تصاویر /در حال ویرایش

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۳۵ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Qualcomm Snapdragon 615 Chipset
  • صفحه‌نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵ آب نبات چوبی
  • باتری ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۵.۵ در ۷۲.۶ در .۳۷ میلی متر
  • پشتیبانی از 4G: بله

اکسپریا M4 Aqua یک محصول میان‌رده است و درعین حال مشخصات فنی قابل قبولی دارد. این محصول طراحی زیبا و برگرفته از گوشی‌های رده‌بالایی چون اکسپریا زد ۳ دارد. همانطور که از نام آن بر می‌آید M4 Aqua یک دستگاه ضد آب و ضد گرد و غبار است. این ویژگی جذاب به ندرت در محصولات مشابه یافت می‌شود و به نظر می‌رسد سونی سعی کرده در این گوشی میان‌رده چیزی کم نگذاشته باشد.

این گوشی از نظر مشخصات فنی چیزی کم ندارد و باید آن را جزء گوشی‌هایی بدانیم که شاید در بخش میان‌رده‌ها قرار می‌گیرند، ولی به لطف پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی، ۲ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل نسبت به قیمت خود عملکردی فراتر از انتظار را در اختیار شما قرار می‌دهد و طرفداران سونی می‌توانند روی اکسپریا ام ۴ آکوا حساب ویژه‌ای باز کنند. این گوشی از شبکه‌ی اینترنت ۴ جی پشتیبانی می‌کند و نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت چشمگیری داشته است. یادتان باشد این گوشی در نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی نیز موجود است.

 قیمت حدود  620 هزار تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مجتبی ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    ممنون از توضیحات جامع و کاربردیتان
  • صالح ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 2
    خوب گوشی ارزان و باکیفیت ایرانی اسپایدر ۱ را هم معرفی می کردید
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 7
    شما که شعار ولایتمداری میدید چرا به حرف رهبری در حمایت از تولید داخل گوش نمیدید؟ در حالی که شرکت جی ال ایکس گوشی های نسبتا خوب با قیمت مناسب و گارانتی خوبی می فروشد؟ مضافا بر اینکه تقریبا برای 1000 نفر از هموطنانمون به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده. یعنی 1000 خانواده. تکرار میکنم 1000 خانواده
  • بیر نَفَر ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 2
    GLX G6 جدیدترین گوشی ایرانی با ارزش خرید بالا.
  • یکی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 2
    جدیدترین گوشی ایرانی GLX G6 هستش ، امکانات خوبی هم داره.
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 2
    اولا شما ظاهرا از روی کود رد شدید که 600 هزار تومان عیدی میگیری. دوما موبایلهای ایرانی رو هم معرفی میکردی. مثل g6 که الان داره پیش فروش میشه. یا مثل اسپایدر 1
  • علی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 1
    سلام ممنون از این همه ولایت مداری شما در باب حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی با معرفی و ترویج برند خارجی و خالی بودن برند ایرانی.
  • صادق ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 1
    این معرفی در جهت اقتصاد مقاوتی است؟ لطفا سایتی که دایه دار عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری هست حداقل در سال اقدام و عمل اینگونه با اقتصاد مقاوتی برخورد نکند؛لطفا در همه زمینه ها اقتصادمقاوتی را سرلوحه خود قرار دهید ممنون از سایتتان
  • علی د ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 1
    با سلام جای خالی گوشی glx G6 حس میشه . . . پس حمایت از تولید کننده ی داخلی چی میشه ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس