امروزه با گوشی‌های هوشمند می‌توانید از قابلیت عکاسی و فلیمبرداری با کیفیت عالی نسبت به‌قبل استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که با استفاده از ویژگی‌های فیلمبرداری با کیفیت 4k، قابلیت تثبیت کننده عکس، قابلیت عکاسی HDR می‌توان بهترین عکس ممکن را تهیه کرد.

 به گزارش مشرق، قابلیت‌های اضافه شده به گوشی‌های جدید در مورد ضبط فیلم چندان تاثیری ندارد بلکه بیشتر به فردی که پشت دوربین قرار گرفته است، بستگی دارد. با توجه به چند نکته ساده می‌توانید لحظات دلخواه‌مان را به بهترین شکل ممکن ثبت کنیم.

نکات فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی:

فیلمبرداری حرفه‌ای با گوشی اندرویدی + آموزش / در حال ویرایش

1.لنز گوشی خود را تمیز کنید
 
شاید به نظر شما خنده‌دار باشد، اما هرگز دوست ندارید عکس‌های خود را با لنز دوربین کثیف و چرب بگیرید. بنابراین بهتر است با یک پارچه تمیز آن را تمیز کنید.

2. دست خود را بر روی میکروفون نگذارید
 
توجه کنید که میکروفون گوشی شما در کدام قسمت قرار دارد، ومطمئن شوید که زمان ضبط فیلم از دست گذاشتن بر روی آن خودداری کنید.

3. از دو دست خود برای فیلمبرداری استفاده کنید
 
معمولا فیلمبرداری با دو دست خیلی بهتر از یک دست می باشد. به طوری که اگر فیلمبرداری با دو دست انجام گیرد، فیلمی صاف و بدون لرزش در اختیار شما قرا خواهد گرفت.

4. گوشی خود را به صورت افقی نگه دارید
 
فیلمبرداری حرفه‌ای با گوشی اندرویدی + آموزش / در حال ویرایش

هرگز برای ضبط فیلم، گوشی خود را به صورت عمودی نگه ندارید. اگر می‌خواهید از  یک منظره  فیلمبرداری کنید، بهتر است که یک خط افقی را  پیدا کرده و چارچوب گوشی خود را با آن خط افقی در یک سطح نگه دارید. همچنین می‌توانید از افق و یا خط ساختمان‌ها به عنوان یک الگو جهت تنظیم زوایا خود استفاده کنید.

5. مکان‌های دارای روشنایی بسیار زیاد ممنوع
 
فیلمبرداری حرفه‌ای با گوشی اندرویدی + آموزش / در حال ویرایش

جالب است بدانید که شما باید از مکان‌هایی با روشنایی بسیار زیاد، نور مصنوعی و مکان‌‎هایی با سایه‌های تیره دوری کنید. اگر بخواهید در این مکان‌ها فیلم بگیرید، فیلی به جز نورهای سفید و یا تاریکی مطلق نخواهد بود. بنابراین بهتر است موقعیت خود را با توجه به وضعیت روشنایی و تاریکی تنظیم کنید.
 
6. باتری خود را شارژ کنید
 
فیلمبرداری با کیفیت 4k مطمئنا شارژ بیشتری را استفاده می‌کند بنابراین بهتر است قبل از ثبت بهترین لحظات خود، گوشی خود را به اندازه کافی شارژ کنید. در صورت وجود باتری جانبی  بهتر است آن را به همراه خود نیز داشته باشید.
 
7. حافظه گوشی خود را خالی کنید
 
فیلمبرداری با کیفیت 4k یا فول اچ‌دی حجم زیادی از حافظه گوشی شما را پر می کند. اگر گوشی شما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند بهتر است مطمئن شوید که فیلم‌های شما در حافظه جانبی ذخیره می‌شود نه در حافظه داخلی. در صورت عدم پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی، بهتر است که حافظه داخلی گوشی خود را خالی کنید تا فرصت ثبت لحظات فراموش نشدنی را از دست ندهید.
 
8. حرکت دوربین از مکان تاریک به روشن خودداری کنید
 
اگر شما به دنبال سوژه فیلمبرداری خود از یک محیط تاریک به روشن هستید، نتیجه فیلمبرداری چندان جالبی بدست نخواهید آورد. زیرا فقط یک نور سفید که چشم شما را اذیت می کند، مشاهده خواهید کرد.

9. از زوم کردن تا حد امکان استفاده نکنید (زوم دیجیتال)
 
فیلمبرداری حرفه‌ای با گوشی اندرویدی + آموزش / در حال ویرایش

به جای زوم کردن که به افت کیفیت تصاویر منجر خواهد شد، بهتر است خود به سوژه نزدیک شویم و فقط در شرایط خاص و لحظه‌ای می‌توانید از زوم استفاده کنید. مثلابرای نشان دادن چهره یک فرد خاص یا نبودن امکان نزدیک شدن به سوژه از این قابلیت استفاده کنید.
 
10. ریتم دادن به گام های خود در حین فیلمبرداری
 
اگر سوژه فیلمبرداری شما جسم متحرک باشد بهتر است زمانی که سوژه خود را دنبال می کنید با ریتم دادن به قدم های خود، از تجربه فیلمبردای با کیفیت عالی بهره مند شوید.

11. فیلمبرداری با قابلیت HDR
 
فیلمبرداری حرفه‌ای با گوشی اندرویدی + آموزش / در حال ویرایش

اگر دوربین گوشی شما از قابلیت ضبط HDR بهره مند می باشد بهتر است که از این قابلیت استفاده کنید. قابلیت فیلمبرداری HDR امکان کنتراست بسیار بالا را نسبت به سایر استاندارهای فیلمبرداری،فراهم می کند.
 
12. آهسته فیلمبرداری کنید
 
یکی از بزرگترین تفاوت‌ها در فیلمبرداری با گوشی را می‌توان به سرعت ضبط فیلم اشاره کرد. بهتر است که خودتان امتحان کنید. بهتر است یک سوژه متحرک را دنبال کنید به طوری که یکبار آهسته دوربین خود را حرکت دهید و بار دیگر به صورت سریع دوربین خود را حرکت دهید. کدام بهتر است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس