کد خبر 556803
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

در مراسم اچ تی سی برای معرفی پرچمدار جدید این شرکت خبری بسیار جالب و البته تعجب برانگیز منتشر شد؛ اچ تی سی 10 در کنار گلکسی اس 7 اج بهترین دوربین موبایل دنیا را خواهد داشت.

 به گزارش مشرق، همانطور که می‌دانید وبسایت تخصصی و معتبر DxOMark با معرفی هر اسمارت فونی مشخصات و قابلیت های ویژه  آن دوربین آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و بر اساس نتایج آزمایشات و تست های مختلف، امتیازی بین صفر تا 100 را به هر اسمارت فونی تخصیص می‌دهد. این امتیاز شامل دو بخش عکسبرداری و تصویر برداری است که هر دوی آنها نیز بین صفر تا 100 هستند.

بهترین دوربین موبایل جهان در آخرین گوشی HTC قرار گرفت +عکس

تا قبل از معرفی اسمارت فون اچ تی سی 10، این پرچمدار سامسونگ بود که به تنهایی و با کسب 88 امتیاز در رده اول بهترین دوربین اسمارت فون های دنیا قرار داشت؛ اما با معرفی اچ تی سی 10 به نظر می رسد این گوشی از قبل در اختیار متخصصین DxOMark قرار گرفته و تست های آنها نیز روی گوشی به پایان رسیده است. اما نکته جالب این است که این گوشی با ساختار جدید سنسور دوربینش توانسته به امتیاز 88 برسد و این بدان معنا است که امروز می‌توانیم این دوربین را هم رده با گلکسی اس 7، بهترین دوربین اسمارت فون دنیا بدانیم.

حال اگر وارد ریز مسائل شویم، در بخش عکسبرداری، اچ تی سی 10 توانسته به امتیاز 88 برسد که در این حالت نکات مثبت آن، نگهداری بسیار خوب جزئیات عکس در همه شرایط، فوکوس خودکار سریع و صحیح در همه نوع شرایط کاری، نوردهی خوب، کاهش نویز مناسب در شرایط نور کم و رندرنیگ صحیح رنگ و بالانس سفیدی تصویر در حالت کلی بیان شده است. همچنین به عنوان معایب عکسبرداری این دوربین هم چند مورد ذکر شده است که می‌توان از آن جمله به، کاهش (از دست رفتن) میزان تیزی جزئیات تصویر در گوشه های تصویر به نسبت نواحی میانی عکس، عدم نمایش کاملاً صحیح نور و روشنایی تصویر در بعضی عکس های محیط های خارجی، نویز لومیننس در عکسبرداری از آسمان و وجود نویز در تصویر هنگام استفاده از فلش LED در برخی موارد، اشاره کرد.

در زمینه فیلمبرداری هم نکات مثبت این دوربین پایداری مناسب، نوردهی مناسب، و رندرنیگ صحیح رنگ و بالانس سفیدی تصویر در حالت کلی و فوکوس خودکار سریع و صحیح بیان شده است که نکات منفی این دوربین در حالت فیلمبرداری نیز برخی حرکات اضافی تصویر در حالت فیلمبرداری با پایه متحرک، وجود نویز لومیننس در شرایط نور کم، عدم توانایی گاه و بی گاه فوکوس در حالت نور کم بیان شده است.

منبع: شهر سخت‌افزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس