سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید نحوه گزارش‌دهی ایران از فعالیت‌های هسته‌ای نسبت به روزهای قبل از برجام تغییری نکرده و علاوه بر این، بازرسی‌های شدید و دسترسی بی‌سابقه اطلاعاتی پسابرجامی هنوز به قوت خود باقی است.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در خصوص مسائل مربوط به انتخابات ایران و رابطه تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخن گفت.

جان کربی ابتدا در برابر سوال چندباره خبرنگار آسوشیتدپرس قرار گرفت که بر اساس روال دو هفته اخیر، واکنش آمریکا به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ایران را جویا بود.

کربی پاسخ داد: «مهم است که در این خصوص ابتدا دولت ایران اظهار نظر کند و پس از آن، ما نظر خود را خواهیم گفت؛ ایران هنوز نظر رسمی در خصوص نتیجه انتخابات اعلام نکرده است.»

یکی از خبرنگاران به سخنگو یادآور شد که امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در خصوص انتخابات سخن گفته؛ کربی سخنان انتخاباتی روحانی در جمع مردم یزد را اینگونه ارزیابی کرد: «می‌دانیم که روحانی در جمع مردم، سخنرانی کرده ولی دولت ایران هنوز بیانیه رسمی در خصوص نتایج انتخابات صادر نکرده است.»

خبرنگار آسوشیتدپرس سوال ایرانی دوم را هم پرسید و با ادعای اینکه در گزارش‌گیری‌های اخیر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، شفافیت سابق دیده نمی شود، علت را از سخنگو جویا شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس