کد خبر 545635
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹

«ولادیمیر وورونکوف» نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین از اختلاف مسکو با غرب در مورد گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد ایران خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری روسی اینترفاکس، وورونکوف روز سه شنبه گفت: گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را سند متوازن می دانیم اما برخی شرکای ما می خواهند جزییات بیشتری در این مورد دریافت کنند.

وی ادامه داد: برخی از دیپلمات های غربی معتقدند که گزارش روز 26 فوریه آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره برنامه هسته ای ایران سطحی بود و به همین دلیل اطلاعات کافی لازم برای این که نشان دهد جامعه جهانی به دقت به فعالیت های ایران توجه می کند را نمی دهد.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین خاطرنشان کرد: در این مساله چین از موضع روسیه حمایت می کند و ایران نیز به نوبه خود اعلام کرده است که گزارش ماه فوریه آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای این کشور به اندازه کافی مشروح بود.

وی افزود: به همین دلیل یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهیه گزارش های اینده در مورد ایران باید به جستجوی توازن لازم بپردازد تا مورد قبول همه طرف ها واقع شود.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز هفتم اسفند ماه در بیانیه ای گزارش مدیرکل آژانس در مورد راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران در دوره پسابرجام را منتشر و تایید کرد که برنامه های هسته ای کشورمان هماهنگ با توافقنامه هسته ای ادامه دارد.

بر اساس بیانیه شورای حکام، مدیر کل آژانس در گزارش خود در 36مورد تحولات اخیر در مورد برنامه هسته ای ایران را تشریح کرده است.

وورونکوف» پیش تر از این گزارش شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران استقبال کرده و آن را مثبت خوانده بود.

وی در این رابطه به ایتارتاس گفت: روسیه نخستین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از اجرای برجام در مورد انجام تعهدات ایران را مثبت می داند.

مقام روس افزود: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرده است که ایران به تمام تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است و مفاد پروتکل پادمان های آژانس از طرف این کشور بطور کامل رعایت می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    آمریکا و غرب قصد صلح ندارند بلکه قصد ورود به جزء جزء شریان حیات دفاعی ما را دارد. اگر ولش کنید تا اتاق خواب شما هم می آید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس