کد خبر 544792
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آبانماه آمریکا در موضع گیری تند خود علیه رقبای خود در حزب دیگر گفت: رقابت نامزدهای جمهوریخواه مثل بازی کودکانه در مدارس و جشنواره توهین است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی مبارزات انتخاباتی حزب جمهوریخواه آمریکا را جشنواره توهین توصیف و رقابت نامزدهای این حزب را به بازی کودکان مدرسه ابتدایی تشبیه کرد.

هیلاری کلینتون گفت: ادبیاتی که ما از طرف مقابل می شنویم هر روز نازل تر می شود. من به شما می گویم که مناظره دو شب پیش به گونه ای بود که انگار شما در مدرسه ابتدایی قرار داشتید و به شما بر اساس رفتارتان با دیگران امتیاز می دادند؛ فقط یک رویکرد وجود داشت و آن عبارت بود از: با دیگران خوب بازی کن! وقتی شما این جشنواره توهین را میان جمهوریخواهان می بینید مضطرب می شوید.

این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن اشاره به دیدگاه دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه مبنی بر ساخت دیوار در مرزها گفت به جای ساخت دیوار، ما باید موانع را خراب کنیم. ما باید نردبانی از فرصت ها و توانمندی ها بسازیم تا مردم آمریکا بتوانند آن طور که باید زندگی کنند.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی " سی بی اس نیوز نیز گزارش داد که هیلاری کلینتون تاکید کرد که وی ائتلاف بسیار بزرگی ایجاد کرده است و این ائتلاف برای پیروزی در برابر هر نامزدی از جمهوری خواهان کمک خواهد کرد.

هیلاری کلنیتون در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره اینکه آیا انتظار دارد ساندرز نیز تا پایان، در دور رقابت ها بماند یا نه گفت این به خود وی بستگی دارد ولی ستاد من از نتایجی که دیروز به دست آمد، راضی است. ما با هیئت ها دیدار کردیم و از نتایج رقابت راضی بودیم. من ائتلاف بسیار بزرگی ایجاد کرده ام که فکر می کنم برای پیروزی در نوامبر در برابر هر نامزدی که از جمهوری خواهان بالا بیاید، اهمیت دارد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا درباره اینکه حضور جمهوری خواهان به مراتب از دمکرات ها پرشور تر است گفت دقیق نمی دانم این به چه معناست، من بیش از همه کسانی که در هر دو سو رقابت می کنند، رای به دست آورده ام. هر چند می دانم وی خوش ندارد این را بشنود ولی باید بگویم آرای من از دونالد ترامپ نیز بیشتر است و بغیر از ایالت ورمونت، من آرای زیادی از همه طیف ها داشتم. من درباره فعالیت ستادم و راهی که پیش رو داریم، احساس خوبی دارم.

وی افزود: با ادامه راهی که پیش رو داریم، مردم این فرصت را خواهند داشت تا نگاهی دوباره به نامزدها از جمله من و آقای ترامپ داشته باشند. من همچنان به این تلاش ادامه می دهم که اگر مردم از آنچه در اقتصاد یا نظام دولتی و سیاسی روی می دهد همچنان خسته، ناامید و دلسرد شده اند، من آماده ام تا آنچه را که لازم است، اجرا کنم تا پیشرفت کنیم و این بسیار مهم است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس