مناظره میامی، از آن جهت دیدنی بود که نسبت به مناظرات قبلی از جنجال کمتری برخوردار بود. نامزدهای حزب جمهوریخواه بر سر موضوعاتی چون کسری بودجه، کمک خارجی، تجارت، آموزش، و رویکردشان نسبت به اسلام و اسراییل با یکدیگر بحث کردند.

گروه بین‌الملل مشرق - دوازدهمین مناظره درون حزبی جمهوریخواهان، در میامی توسط شبکه سی ان ان برگزار شد، که 5 روز به سومین سه‌شنبه بزرگ باقی مانده بود. دانلد ترامپ، مثل همیشه با حرکات عوام‌گرایانه پیش رفت. مارکو روبیو، مثل گذشته دائما بر اصول خود تاکید کرد و همان نقدهای تیز کلیشه‌ای را روانه ترامپ کرد. تد کروز در مجموع سخنان‌اش، خود را رقیب اصلی ترامپ دانست. و جان کسیچ هم طبق معمول چندان در بحث‌ها وارد نشد. کسری بودجه، تجارت، آموزش، و رویکرد نسبت به اسلام و اسراییل، از محورهای اصلی مناظره میامی بود. منش بحث میامی، خیلی نرمتر و مودبانه‌تر از مناظره قبلی (دیترویت) بود.

ترامپ در مناظره فلوریدا هم پیروز شد


مجری برنامه «دانا بش» خبرنگار ارشد سیاسی این شبکه، «جک تپر» میانگر مناظره‌کنندگان، و میهمانان برنامه «هیو هِویت» مهمان از شبکه رادیویی سالم و «استفن دینان» از واشنگتن تایمز بودند. 

در مناظره میامی، دوباره سه نامزد انتخاباتی رقیب ترامپ، اجازه دادند که او به توهین‌های خود ادامه بدهد و بار دیگر به عنوان تنها عامل وانگیزه  اتحاد این سه نفر پر رنگ شود. این مناظره، آخرین مناظره‌ای بود که قبل از «سومین سه‌شنبه بزرگ» برگزار شد. سه‌شنبه‌ای که موجب می‌شود تمامی آرای بدست آمده از ایالات فلوریدا و اوهایو و تمامی هیات‌های انتخاباتی جذب شده در ایلی‌نوی، کارولینای شمالی و میسوری به صندوق فرد برنده انتقال می‌یابند.

{$sepehr_media_1431574_400_300}

ترامپ که نمایش جذاب نسبی خود را بر روی صحنه داشت و فاصله چشمگیر وی با رقبایش، سیلی کنایه و تحقیر را تا بدین جا به گوش آنها زده است، دوباره با جملات جالب و نمایش خاص خود توانست آرای نظرسنجی را به سمت خود جذب نماید. کاندیداها، هر چند که حملات شخصی علیه هم داشتند اما بیشتر در مورد مواضع و نگاه‌‌های خود در رابطه با تجارت، مهاجرت، بدهی دولت، و آموزش سخن گفتند.


ترامپ در مناظره میامی هم پیروز شد


در آغاز وقتی از ترامپ و رقبایش در مورد جنجال اخیری که در اجتماع طرفدارانش رخ داد سوال شد، وی پاسخ داد: «من منکرش نمی‌شوم». سه نامزد دیگر نیز ترامپ را بانی این جنجال ندانستند و این حادثه را نشانه خشم و نفرت جمهوریخواهان از سیاست دولت دانستند. تد کروز در این باره چنین گفت: «چند نفر از شما از سیاست‌های غلط اوباما ضرر دیده‌اید؟ خب، ببینید که در اجتماع طرفداران ترامپ چه اتفاقی افتاد. دولت اوباما اصلا با طرفداران جمهوریخواهان برخورد خوبی ندارد و آنها را خشمگین کرده است».

وقتی از ترامپ پرسیده شد که نظرش در مورد روش‌های شکنجه مثل القای خفه‌گی با آب سوال شد، گفت: «باید از قوانین پیروی کنیم و آنها را بسط بدهیم». او حتی در لفافه اذعان کرد که در کره‌جنوبی، ژاپن، و آلمان، ارتش آمریکا را بخاطر حفظ امنیت ملی آمریکا مورد حمایت مالی قرار داده است.

ترامپ در مناظره میامی هم پیروز شد


در بحث آموزش و پرورش، کروز وعده داد که برنامه آموزشی «هسته مشترک» (آموزش کلاس فوق‌العاده هنر و ریاضی) را لغو خواهد کرد: «من با کاهش بودجه بسیاری از بخش‌ها که دانلد عملا به آن معتقد نیست، موافقم. من موجب لغو 25 پروژه نمایندگی‌ها شدم که جمعا 500 میلیارد دلار برای نظام آمریکا صرفه‌جویی در پی داشت. اگر رییس‌جمهور شوم، بساط کلاهبرداران و لابی‌گرهای پشت‌پرده را برمی‌چینم تا دیگر به کسر بودجه بر نخوریم». ترامپ نیز نظر خود را اینچنین ابراز داشت: «من با برنامه هسته مشترک موافقم اما نه به روش اوباما. دولت اوباما فقط جیب خود را پر پول کرد».
 

ترامپ در مناظره میامی هم پیروز شد


وقتی روبیو در بحث مسلمانان، به ترامپ تاخت و اظهارات او در مورد مسلمانان را کاملا ضد انسانی دانست، ترامپ پاسخی بسیار هوشمندانه داد: «مارکو! من به سلامت سیاسی معتقد نیستم بلکه به سلامت شخصی معتقدم. آمریکا، امروز به حمایت مسلمانان برای شکست داعش نیاز دارد. بسیاری از سربازان ما در ارتش، طرفدار اسلام هستند». ترامپ مواضع خاصی هم در قبال اسراییل دارد و معتقد به لشکرکشی به سوریه است. وی حتی اعتراضات میدان تیانمن چین را یک شورش نمی‌داند. در مورد مسلمانان هم چیزهایی گفته که حالا قادر نیست که تماما عقب بکشد اما با تلطیف فضا، سعی در جذب آرای طرفداران رقبا دارد؛ به همین وقتی از او پرسیده شد که «آیا واقعا معتقد است که جهان اسلام از آمریکایی‌ها متنفر است؟» پاسخ داد: «جهان اسلام نه، بلکه اکثر کشورهای اسلامی». تاجر میلیاردر، موفق شده که پس از اکثر مناظره‌ها، طرفداران روبیو را به طرف خود جذب نماید.

وقتی از نامزدها در مورد رویکردشان نسبت به اسراییل سوال شد، کروز اشاره کرد که ترامپ میانه خوبی با اسراییل ندارد: «ترامپ اعلام کرده که در مورد مناقشه اسراییل و فلسطین، بی‌طرف خواهد بود. اگر من رییس جمهور شوم بی‌طرف نخواهم بود». ترامپ هم پاسخ داد: «اگر بخواهیم به عنوان مرضی‌الطرفین مقبول دو طرف موفق باشیم، پس باید بی‌طرف باشیم». کروز تاکید کرد که هر چند که ترامپ قبلا ویدئویی در مورد حمایت از اسراییل منتشر ساخته اما قلبا حامی اسراییل نیست.

{$sepehr_media_1431576_400_300}

اما روبیو، یکی از درخشان‌ترین مناظرات خود را داشت. او که استراتژی حمله مستقیم به ترامپ را در مناظرات پیشین امتحان کرده بود و عملا در نظرسنجی‌ها به ضررش تمام شده بود، رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده بود و با زیرکی توانایی و تجربه شناخت سیاست خارجی خود را به رخ حریف کشید: «دانلد تو خودت خوب می‌دانی که یک رییس جمهور نمی‌تواند هر چه که دلش می‌خواهد بگوید چون تبعات بسیار بدی برای آمریکا دارد. بخصوص در رابطه با اسلام». و سپس ادامه داد: «من با سیاست اوباما در قبال کوبا مخالف‌ام». سپس به تمسخر گفت: «اوباما می‌گوید که کوبا زندانیان سیاسی خود را آزاد کرده، انتخابات آزاد دارد، آزادی مطبوعات دارد. به او باید گفت که واقعا خوش به حال ما که با چنین کشوری رابطه داریم». در همین لحظه هیجان بسیاری سالن را فرا گرفت. سپس افزود: «دیگر نمی‌خواهم با ترامپ بر سر موضوعات شخصی بحث کنم. چرا که با این کار، با باور و ایمان و با انتظارات خانواده‌ام از خودم خواهم جنگید. پس هرگز دیگر این کار را نخواهم کرد».

ترامپ در مناظره میامی هم پیروز شد

در بحث تجارت، عموما جمهوریخواهان معتقد به تقویت تولید داخلی و احتراز از هر گونه «وابستگی» به تجارت خارجی هستند
. به همین دلیل، ترامپ با مواضع روشن خود درباره اهمیت تولید ملی و محکوم کردن تجارت آزاد با کشورهای نه چندان سودمند، هیجان را به سالن افزود. در این لحظه روبیو وارد بحث شد و «توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی» که تجارت آزاد با مکزیک  را شامل می‌شود، یکی از بدترین توافقات آمریکا دانست. کروز هم مذاکرات بین‌المللی برای رفع موانع را موجب این دانست که غریبه‌ها کار و شغل را از دست جوانان آمریکایی در می‌آورند. کسیچ نیز، روند عملکرد سازمان تجارت جهانی را غلط برشمرد و آن را موجب این دانست که مشتی بوروکرات بین‌المللی را سیر می‌کند و تاکید کرد که آمریکا باید روش‌هایی را برای مالیات‌بندی بر کالاهای خارجی ابداع نماید. در این لحظه، ترامپ وارد بحث شد و خود را شایسته‌ترین فرد برای انجام تجارت‌های درستی خواند که کاملا به نفع آمریکاست: «من تنها کسی هستم که می‌دانم چگونه تجارت کنم. این‌هایی که در کنار من هستند از تجارت چیزی نمی‌دانند. باور کنید که عین حقیقت است».

ترامپ در مناظره میامی هم پیروز شد


در بحث کمک‌های خارجی، ترامپ معتقد بود که کمک خارجی ایجاد شکاف در بودجه داخلی خواهد کرد و به هیچ وجه به نفع امنیت اجتماعی آمریکا نیست. اما روبیو اظهار داشت که ضمن اینکه دید چندان خوبی به کمک خارجی ندارد، اما از آنجایی که یک درصد بودجه سالیانه دولت را شامل می‌شود، از نظر او اشکالی ندارد. سپس ترامپ با اشاره به رشد اقتصادی ضعیف آمریکا و تولید ناخالص ملی در سال 2015، حرکت آن را حلزون‌وار توصیف کرد اما اشاره نمود که نمی‌توان آن را ضعیف دانست بلکه نسبتا ضعیف است بطوری که شاهد 1 تا 2 درصد رشد اقتصادی در ماه‌های پایانی سال 2015 بوده‌ایم.


* در آخرین نظرسنجی پس از مناظره میامی، ترامپ از رقبای خود با فاصله چشمگیر جلوتر است.

ترامپ در مناظره میامی هم پیروز شد

ترامپ، با کسب مجموع 459 هیات انتخاباتی از یکهزار و 237 هیات انتخاباتی مورد نیاز، تا اینجا در صدر قرار دارد و کروز با جذب 360 هیات انتخاباتی در مکان دوم ایستاده است.


ترامپ در مناظره میامی هم پیروز شد







منابع:

http://edition.cnn.com/2016/03/11/politics/republican-debate-takeaways/

http://www.miamiherald.com/news/politics-government/election/article65536322.html

http://www.usatoday.com/story/news/politics/onpolitics/2016/03/10/republican-debate-miami-trump-cruz-rubio-kasich/81608734/


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    ترامپ رییس جمهور بشه به نفع ماست مثل بوش ، کلینتون قطعا ادامه دهنده راه اباماست و اباما و تیمش بیشترین ضربات رو بین رئسای جمهور آمریکا به ایران زدن ، ترامپ طبل توخالیه .
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    مشرق، سایتت را درست کن. خودکار فیلم ها را لود میکند. کلی از اینترنتمون را خورد. یا باید اینترنت را قطع کنیم یا باید از خیر خوندن خبر بگذریم.
  • ناشناس ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    عزیزم ترامپ از ایرانی ها و مسلمانها متنفره و ارزش توافق هسته ای رو به اندازه یونجه گاو هم نمیدونه !! بیاد سر کار رسما ما هر چیزی که توی توافق از دست دادیم میره که میره بدون اینکه هیچی گیرمون بیاد . هر چند که الانم همینطوره . تا قرون آخر جریمه 11 سپتامبر رو از حلقوم ایرانی ها نکشه بیرون ول کن نیست . یه آدم به شدت نژاد پرست که از نظرش حتی نصف آمریکایی ها ( سیاه پوستها ) آدم نیستن حتی با وجود اینکه آمریکایی هستند چه به ایرانی ها . و متاسفانه باید بگم صد در صد در میاد .
  • حمیدان ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    اگر ترامپ رئیس جمهور بشه اولین کاری که میکنه ورود همه ی مسلمانان را ممنوع کرده و تخریب رسانه ای را علیه مسلمانان را تشدید کرده و کنگره را راضی میکند که در سوریه نیرو وارد کند این رو به صراحتا خودش اعلام کرده و به گفته مقام های ارشد آمریکا این تصمیمات ترامپ می تواند زمینه جنگ جهانی سوم را فرام کند
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    زنده باد ترامپ
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    چقد خوبه ترامپ بیاد برجام رو پاره کنه! قیافه ... دیدن داره
  • محمد ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    زیزم ترامپ از ایرانی ها و مسلمانها متنفره و ارزش توافق هسته ای رو به اندازه یونجه گاو هم نمیدونه !! بیاد سر کار رسما ما هر چیزی که توی توافق از دست دادیم میره که میره بدون اینکه هیچی گیرمون بیاد . هر چند که الانم همینطوره . تا قرون آخر جریمه 11 سپتامبر رو از حلقوم ایرانی ها نکشه بیرون ول کن نیست . یه آدم به شدت نژاد پرست که از نظرش حتی نصف آمریکایی ها ( سیاه پوستها ) آدم نیستن حتی با وجود اینکه آمریکایی هستند چه به ایرانی ها . و متاسفانه باید بگم صد در صد در میاد . در پاسخ باید بگم شما میدونید اسزاییلی ها نمی خوان ترامپ بیاد خود ترامپ گفته در موضوع فلسطین و اسراییل بی طرفه ..تازه به یهودی ها گفته من خودم پول دارم باج نمیدم به کسی....تازه اوباما و کلینتون بدترن اوباما و کلینتون داعش رو بوجود اوردن .....ترامپ هرچی باشه مثل کلینتون دورو نیست
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    سگ زرد برادر شغال است
  • حسین ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    ترامپ بسیار بهتره چون چهره واقعس آمریکا رو نشون میده و ما هم میدانیم باهاش چیکار کنیم. اوباما و کلینتون و ... نقاب نفاق سیاسی دارند و اینجا آدمهای ضعیف النفس رو به اشتباه می‌اندازند
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    در بحث تجارت، عموما جمهوریخواهان معتقد به تقویت تولید داخلی و احتراز از هر گونه «وابستگی» به تجارت خارجی هستند واقع متاسفم برای دولتمردامون انها با اینهمه ادعا ببین چطور درباره اقتصادشون فکر می کنند و ما هم شدیدم سیبل واردات
  • هومن ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    ترامپ در صورت پیروزی به عربستان حمله خواهد کرد و کلینتون به بشار اسد.
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    ترامپ دشمنه کلینتون هم دشمنه اما یک تفاوت بزرگ دارن ترامپ دشمن روبروست ما مقابلش متحدتر خواهیم بود تهش هم هیچ غلطی نمی تونه بکنه ضمنا اتحاد داخل ایالات متحده رو هم تهدید خواهد کرد و مشکلات داخلی آمریکا رو افزایش می ده . اما کلینتون دشمنی رو به شیوه اباما پیاده ریزی خواهد کرد یعنی دشمنی منافقانه و هدفمند و سیستماتیک ، کلینتون نقاب فریب به چهره زده . ترامپ یه خوکه واقعیه اما رییس جمهور شدنش در کل به نفع ماست .
  • امین ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    فرقی ما بین جمهوری خوهان و دموکرات ها در اهدافشون نیست.{ برخلاف احزاب ایران} ولی جمهوری خواهان به خصوص کسانی مثل ترامپ اهدافشان را خیلی واضح و رک می گویند. اگر جمهوری خواهان بر آمریکا حکومت کنند به نفع ماست چون با تندروی هایشان خودشان را بیشتر در باتلاق فرو می برند و این به نفع ماست.
  • گاوچرون ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    بد نیست به عنوان یه تحلیلگر فوق هوشمند، به علت علاقه مشرق به ترامپ هم اشاره کنم. بله مشرق میدونه که ترامپ یک دیوانه زنجیره ای و افراطیه و اگر روی کار بیاد به هیچ توافقی پایبند نیست و از لغو تعاملات آمریکا با ایران، دولت امید ضرر خواهد کرد و انتخابات 96 مطلوب مشرق خواهد شد. آیا تو را بُوَد که مَر نظر مرا برتابی مشرق؟ ☚ گاو و گوسفند چرانی نیز، چون معلمی، شغل انبیا بوده است ☛
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    راست میگه فیلهمات رو خودکار نکن
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    انتخاباتشونو نگاكنين چقدازادانه وبادموكراسي كامل هرچي ميخان برقيب ميگن جوابم ميشنون حالاتواين ايران يه مناظره گذاشتن چنسال پيش ديگه مصلحت ميبينن كه اينجوري نشه واقعن خنده داروتاسف اوره!!!!!!!!
  • هیچکس ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    یکم برید فیلم کاپیتان امریکا و نگاه کنید نقشه ها و زیرکی ترامپ مثل هایدرا که اخرش هم دستش رو میشه و شکست میخوره اینا مغز ایرانی ندارن هیچ غلطی هم نمیتونن بکنن
  • امیر ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    فرق ترامپ و کلینتون،فرق بوش با اوبا ما است،اولی با حمله مستقیم و نابودی اقتصاد امریکا دومی با تجزیه داخلی و بدون درگیری گستقیم و تلاش در احیای اقتصاد امریکا بدون هزینه های جنگ
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    خوشم می اید مشرق خوب کامنت هات را منتشر می کنه و ضایعت می کنه لابد تو هم فکر می کنی با این حرکت نیرنگ زدی و حرفت را به گوش همه رسوندی منتهی این را بدون هر کسی عقل داشته باشه منظور و مقصود حرفت را بخوبی می فهمه و متوجه می شه تو چه موجودی هستی و چه هدفی داری جای تو و امثال تو در سایت انتخابه بهتره بری همان جااینجا جا برای نفوذ تو نیست هر کس هم عقل نداشته باشه خوب تکلیفش معلومه نیازی به حرف های تو نداره واسه منحرف شدن از مسیر اصلی
  • گاوچرون ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    بیا با هم دوست باشیم. ☚ گاو و گوسفند چرانی نیز، چون معلمی، شغل انبیا بوده است ☛
  • مهگانه ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    ترامپ با همه بی پروایی نشان داده بسیار زیرک تر از دیگر نامزدهای هر دو حزب است و چون قبلاً بدون وابستگی جناحی به ارکان قدرت آمریکا نظیر صهیونیستها و سیا و کارتل های اسلحه و نفت توانسته گذشته پر از مؤفقیتی داشته باشه این هم تبلیغ دیگری برای محبوبیت بیشتر او هست بنظر میرسه نامزدهای دیگر اصلاً در حد و اندازه ترامپ نیستند و اگر سیا نتواند از شرش خلاص شود رئیس جمهور شدنش حتمی است و در آن صورت در رأس قدرت ابر قدرت یک مرد پخته ( بر خلاف جنجالهایش که در واقع با زرنگی نردبان محبوبیتش بوده ) قرار می گیرد که هم بنفع کل آمریکا و هم جهان است
  • بیژن ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    برو ضایع
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ترامپ چون با فمينيسم مخالف است مشرقيهاي فمينيست نظرات طرفداري از او را منتشر نمي كنند
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    چه ترامپ بیاد و چه هیلاری برای ملتی که در اقتصاد مستقل باشه و به جایی وابسته نباشه فرقی نمی کنه! باید تا دیر نشده از وابستگی دست بکشیم و تولید داخل رو قوی کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس