کد خبر 544734
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴

همزمان با شروع مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها برای انتخابات روز سه شنبه در ایالت میشیگان، رسانه‌های آمریکایی از پیروزی برنی سندرز بر هیلاری کلینتون در ایالت مین خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، برنی سندرز آرای انجمنهای حزبی در ایالت مین را از آن خود کرد و پیروز انتخابات درون حزبی دموکراتها در این ایالت شد.

سندرز در رقابتهای شنبه بزرگ نیز موفق شده بود در ایالتهای آرکانزاس و نبراسکا هیلاری کلینتون را شکست دهد.

برنی سندرز و هیلاری کلینتون یک شنبه شب و در آستانه انتخابات درون حزبی در ایالت میشیگان در یک مناظره انتخاباتی در فلینت شرکت کردند.

انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری، مانند انتخابات اصلی فرآیندی پیچیده دارد و این روند تقریبا در هیچ ایالتی عینا مشابه ایالت دیگر نیست. در برخی ایالت‌ها از طریق صندوق رأی نامزد منتخب مشخص می‌شود و در برخی دیگر در جریان نشست انجمن حزبی؛ در برخی ایالات برنده، تمام آرای حزبی را از آن خود می‌کند، در ایالاتی دیگر بخشی را به صورت پاداش پیروزی و بخش دیگر را به نسبت آرا و در شماری از ایالات هم آرای حزبی عینا بر اساس نسبت تعداد رأی‌های شرکت‌کنندگان تقسیم می‌شود.

اما به طور کلی، برای هر ایالت به نسبت جمعیت، شماری «دلگیت» (delegate)، به معنی وکیل، نماینده یا رأی ایالتی، در نظر گرفته شده و در واقع مردم به جای انتخاب مستقیم نامزدهای مد نظرشان، به این وکلا رأی می‌دهند و بعد این وکیل‌ها هستند که نامزد حزب را انتخاب می‌کنند.

در هر دو حزب، نامزدی که در پایان رقابت‌ها نصف به علاوه یک از کل آرای ایالتی را به دست آورده باشد، نامزد نهایی در انتخابات ماه نوامبر خواهد بود. کل آرای ایالتی در حزب دموکرات 4763 رأی و در حزب جمهوری‌خواه 2471 رأی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس