کد خبر 545349
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد: اظهارات کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا علیه مکزیکی‌ها به روابط دو جانبه آمریکا و مکزیک ضربه می‌زند.

به گزارش مشرق،به گزارش «اینفوبائه»، «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک روز گذشته در سخنانی موضع نژادپرستانه و بیگانه ستیزی «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا علیه مهاجرین مکزیکی را محکوم و اعلام کرد: اظهارات «ترامپ» علیه مکزیکی‌ها به روابط دو جانبه «واشنگتن» و «مکزیکو سیتی» پایتخت مکزیک ضربه می‌زند.

رئیس جمهور مکزیک در مصاحبه با روزنامه «ال اونیورسال» اظهار داشت: البته که اظهارات «ترامپ» را محکوم می‌کنم چرا که من هرگز موافق اظهارات و توهین‌های وی نبوده‌ام.

«پنیا نیو» همچنین گفت: با هر کسی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و به کاخ سفید راه پیدا کند مایل به همکاری هستیم اما «ترامپ» با این موضع گیری نمی‌تواند روابط دوستانه‌ای با مکزیک داشته باشد.

وی ذر واکنش به اظهارات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هر کس که سخنان بدی را درباره مکزیک به زبان بیاورد مطمئنا این کشور آمریکای لاتینی را به خوبی نشناخته است.

«ترامپ» که در حال حاضر در صدر لیست کاندیداهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد، چندی پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات 11 میلیون مهاجر بدون مدرک را از آمریکا اخراج خواهد کرد.

از آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «ترامپ» به دلیل اظهارات خود درباره مهاجران مکزیکی، با خشم جامعه آمریکای لاتینی آمریکا مواجه شده است؛ وی مهاجران مکزیکی را مجرم و قاچاقچی مواد مخدر خوانده بود و اعلام کرده بود که مهاجران مکزیکی جرم، جنایت و مواد مخدر را با خود به آمریکا می‌آورند.

اظهارات «ترامپ» در بین چهره‌های سیاسی آمریکای لاتین نیز با واکنش‌های شدیدی مواجه شده است؛ «فلیپه کالدرون» رئیس‌جمهور سابق مکزیک چندی پیش در واکنش به اظهارات «ترامپ» عنوان کرد: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نژادپرستی همچون «آدولف هیتلر» است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس