کد خبر 544450
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

امام علی(ع) می‌فرماید: «دروغ هم گناه است و هم مقدمه فتنه‏‌ها. دروغ انسان را به سوی بدیها هدایت می کند و بدیها نیز به سوی آتش جهنم»

به گزارش مشرق، پس از اینکه روز گذشته خبری را به نقل از سازمان تربیت بدنی وقت منتشر کردیم مبنی بر اینکه اساسنامه سال 86 فدراسیون فوتبال مصوبه هیأت دولت را دارد، عده‌ای این موضوع را قبول نکرده و انتقاداتی را مطرح کردند؛ مبنی بر اینکه دولت قبلی به خاطر تخلفات بی‌شماری که داشته نمی‌تواند حتی در این مورد بسیار خاص و ویژه در زمینه ورزش صداقت را رعایت کرده و چه بسا این خبر نیز مانند بسیاری از خبرسازی‌ها صحت ندارد!

با این حال با استناد به این موضوع گزارش روز گذشته خود را منتشر کردیم تا حداقل از جانب مسئولان وقت مشخص شود چنین مصوبه‌ای وجود دارد تا اینکه امروز کیومرث هاشمی در نشست خبری خود با علنی کردن مدارک مربوط به مصوبه هیأت دولت، حداقل مشخص کرد که در این زمینه از سوی مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی صداقت رعایت شده است.

کیومرث هاشمی درباره بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: در این زمینه یکسری مستندات وجود دارد که در اختیار ماست. در آن زمان فوتبال تعلیق، کمیته انتقالی تشکیل و اساسنامه نوشته شد. در آن مقطع تعلیق فوتبال را تهدید می‌کرد. علت تعلیق فوتبال در آن زمان این بود که سه سال متوالی فیفا نامه زده بود که اساسنامه اصلاح شود. اساسنامه در زمان کمیته انتقالی تدوین شد و این تهدید تبدیل به فرصت شد اما حالا می‌شنویم که می‌گویند اساسنامه مورد تأیید قرار نگرفته است که درست نیست. دو دید در کمیته انتقالی در آن زمان وجود داشت دید اول نگاه فیفا که اعتقاد داشتیم این نگاه باید ابتدا در ایران تصویب شود چون نقش دولت در فوتبال کلیدی و اساسی بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: طی نامه‌ای در تاریخ 86/4/30 که به امضای رئیس وقت سازمان تربیت بدنی رسیده بود اساسنامه به دکتر داودی معاون اول رئیس‌جمهور وقت ارائه شد. بعد از تأیید اساسنامه توسط فیفا که اسناد آن موجود است به سازمان تربیت بدنی ارسال و از کانال حوزه معاونت حقوقی سازمان به معاون اول رئیس‌جمهور داده شد که او پاراف کرد تا در کمیسیون فرهنگی مطرح شود. دبیر کمیسیون فرهنگی هم طی نامه‌ای آن را برای طرح در کمیسیون ارجاع داد.

کیومرث هاشمی گفت: بعضی اوقات با خودم فکر می کنم که اگر این مدارک را نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ تمام مصوبات هیأت دولت در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری موجود است. البته سند این تصویب هم موجود بود اما نمی‌دانم چرا حالا برداشته شده است. البته چند ماه پیش وجود داشت که دلیل آن را نمی‌دانم و بیشتر از این هم از من نخواهید و بیشتر از این صحبت نمی‌کنم چون المپیک را نباید فدای فوتبال کنیم اما بر اساس رسالت خودم این توضیحات را ارائه دادم.

وی افزود: در سال 92 بعد از تغییر دولت تمام مصوبات در بایگانی قرار می‌گیرد که البته قابل دسترسی است و مصوبات جدید در سایت قرار داده می‌شود. اگر تیتر تصویب آن اساسنامه را بخواهید این است «هیأت وزیران در جلسه امروز تصویب کرد: آیین‌نامه دسترسی آراد به شبکه حمل و نقل عمومی کشور» به فاصله حداکثر یک ماه از نامه یعنی در تاریخ 86/6/24 که روی سایت نهاد ریاست جمهوری موجود بود این خبر که در متن آن تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال هم قرار داشت منتشر شد اما حالا دیگر موجود نیست هر چند که ما پرینت آن را در اختیار داریم و در اختیار رسانه‌ها می‌گذاریم.

اهم صحبت‌های هاشمی را در نشست خبری در خصوص اساسنامه فدراسیون و مصوبه‌ای که از هیأت دولت داشت یک بار دیگر مرور کردیم و حالا وقت آن است تا ببینیم با چه هدفی و چرا می‌خواستند با جعل سند کاری کنند که مصوبه هیأت دولت از تاریخ این مملکت پاک شده و به نوعی به زباله‌دان تاریخ بپیوندد.

*سجادی: باید برای فدراسیون فوتبال سرپرست انتخاب شود
در این مدت اخیر بارها از سوی معاون وزیر صحبت‌هایی را شنیدیم که با اساسنامه فدراسیون فوتبال در تضاد بود؛ باید برای فدراسیون فوتبال سرپرست انتخاب شود.

مسئولان وزارت ورزش پس از اینکه متوجه شدند نمی‌‌توانند از راه‌های قانونی به هدف خود برسند، رو به جعل سند آورده و فضایی غبارآلود را به وجود آوردند تا از آب گل آلود ماهی گرفته و به اهدافی که در سر دارند برسند.

*توطئه‌ای که نقش بر آب شد؛ تعلیق از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است
وزارت نشینان سعی کردند مصوبه هیأت دولت را محو کنند تا آخرین اساسنامه‌ای که برای فدراسیون فوتبال مصوب شده بود به سال 81 برگردد تا طبق آن بتوانند حرف خود را به کرسی نشانده و با توجه به پایان رسیدن دوران ریاست کفاشیان، برای این فدراسیون سرپرست تعیین کند.

پس این طور نقشه کشیدند تا ابتدا مصوبه هیأت دولت برای اساسنامه سال 86 را از بین ببرند، سپس با 5 سال عقبگرد به اساسنامه سال 81 برسند و سپس نقشه خود را عملی کرده و بر طبق آن یک سرپرست که نقشه‌هایشان را به خوبی پیش می برد برای فدراسیون فوتبال انتخاب کنند، فارغ از اینکه تعلیق خیلی به گوش فوتبال ایران نزدیک است و چه بسا رسیده بود بلایی که به خیر گذشت و با خنثی شدن این توطئه‌ها، خطر تعلیق دوباره هم فعلا از این جهت از سر فوتبال ایران رفع شد.

هنوز صحبت‌های مصطفوی، دبیرکل وقت را به یاد داریم که 10 سال پیش در چنین روزهای گفته بود فیفا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و فرضیه تعلیق از ذهن رسانه‌ها تراوش می‌کند، اما خیلی زود این فرضیه رنگ واقعیت به خود گرفت و در آن زمان هم روسیاهی به خیلی‌ها ماند.

حالا تاریخ به گونه‌ای دیگر برای فوتبال ایران در حال تکرار بود و سجادی نیز در این برهه زمانی با ادبیات دیگری، همان حرف‌های مصطفوی را تکرار می‌کرد فارغ از اینکه اگر توطئه‌ای که در پیش برای آقایان به درستی پیش‌ می‌رفت، فردای روز انتخابات بدون شک، فدراسیون فوتبال ایران یک بار دیگر تعلیق می شد.

*آقای سجادی حرمت نان و نمک این نبود!
در روزی که برای گفت و گو با کفاشیان به آکادمی ملی فوتبال رفته بود این سؤال را از وی مطرح کرد که شنیده می‌شود از دست سجادی به این خاطر ناراحتی که وقتی هشت سال پیش می‌خواستید به فدراسیون فوتبال بیایید در حق او خوبی کرده و سجادی را به جای خودتان سرپرست دبیر کلی کمیته المپیک کردید و البته پاسخ کفاشیان این بود که سجادی تحت سیستم وزارت ورزش آن حرف‌ها را می‌زند. اتفاقاً ما با هم خیلی رفیقیم و دوستی قدیمی داریم اما او در وزارت ورزشی کار می‌کند که سیاست وزارت متبوعش این مواضع را می‌طلبد. سجادی باید تابع مقررات وزارتش باشد. بالاخره او تابع وزارت است. او سیاست‌های وزارت را پیش می‌برد و مشکلی هم نیست و شاید هم سیاست های خاص خودش را دارد.

وقتی هم که این سؤال را مطرح کردیم که بالاخره در رفاقت نون و نمک است و باید حرمت‌ها را نگه داشت، کفاشیان اظهار داشت که نمی‌دانم چه بگویم و با ناراحتی خاصی خواست تا سؤال بعدی را بپرسیم اما به واقع ما که قانع نشدیم حرمت رفاقت و نون و نمک پس چه می‌شود و آیا پاسخ خوبی‌های رئیس فدراسیون، این رفتار از سوی رفیق قدیمی است؟

*درخواست آخر: آقایان؛ به اساسنامه سال 90 هم ایرادی وارد نیست
در پایان فقط یک درخواست وجود دارد و آن اینکه آقایان با شکست در پروژه اساسنامه 86، لطفاً بحث مربوط به اساسنامه سال 90 را علم نکنید.

به صراحت در اساسنامه 86 و در ماده 32 آورده شده که پس از تصویب هیأت دولت برای اولین بار، دیگر نیازی به مصوبه‌های بعدی توسط این هیأت نیست و اصلاحات بعدی می‌تواند توسط مجمع انجام شود که البته طبق ماده 34 نیز این مصوبات تا 30 روز بعد باید جنبه اجرایی نیز به خود بگیرد.

**حرف آخر؛ ورزش قربانی تصمیمات نادرست
مهم‌ترین بحثی که امروز کیومرث هاشمی در نشست خبری خود مطرح کرد باعث شد تا بدبینی در بین اهالی رسانه و علاقمندان به ورزش بیشتر و بیشتر شود چراکه برخی می‌خواستند با جعل اسناد، تهمت‌ زدن و ترویج دروغ‌گویی به اهدافی که در ذهن دارند برسند.

حداقل اینکه در 8 سال مدیریت کفاشیان، گاف‌هایی بوده که خیلی راحت‌تر از این توطئه‌ها می‌شد او را زد و ای کاش حداقل از سوی مسئولان امر که امروز بر سر کار هستند چنین مسیری برای زدن کفاشیان و فدراسیون تحت امرش انتخاب نمی‌شد.

حالا آقایان چطور می‌خواهند پاسخ میلیون‌ها ایرانی را بدهند که با استدلال‌های غلط خود سعی داشتند ماجرای حقیقی را، طور دیگری القاء کنند و امروز هزاران سوال در ذهن‌شان نقش بسته است.

حالا آقایان چطور می‌خواهند پاسخ بیت‌المالی را بدهند که میلیاردها تومان از آن هزینه می‌شود تا بلکه نشاط اجتماعی در جامعه حاکم شود اما با این اقدام غلط، هزینه‌های انجام شده نیز امروز زیر سوال رفته است.

امروز به واسطه برجام و پسابرجام اتفاقات خوشی در مدیریت کلان کشور رخ داده. هرچند که فارغ از این دو موضوع اتفاقاتی هم بوده که از سوی اهالی رسانه و حتی مردم قابل نقد بوده است اما خواهش رسانه از همین مدیریت کلان این است که نگاه و نظارت بالادستی‌ها به مقوله ورزش جدی‌تر باشد و حداقل اظهارات کیومرث هاشمی نیز همین موضوع را نشان می‌دهد.

حالا امید است انتخابات مجلس که با هیجان خاصی برگزار شد نیز خروجی خوبی حداقل در حیطه ورزش داشته باشد و من‌بعد سران مملکتی با یک نگاه کاملا تخصصی به سراغ ورزش بروند که این کوچک‌ترین خواسته امروز مردم ورزش‌دوست ایران است.

اظهارات هاشمی صرفا فقط دفاع از یک اساسنامه خالی نبود هرچند که پیام‌های مشمئزکننده‌ای داشت چراکه کسی که کوچک‌ترین علاقه‌ای به ورزش داشته باشد با خواندن اظهارات هاشمی حالش از این فضای موجود به هم می‌خورد.

به نظر می‌رسد باید از این صحبت‌ها درس‌های لازم را گرفت. دوران چنین ترفندهای نخ‌نماشده به پایان رسیده. اینکه بخواهیم سندسازی کنیم و با دروغ اذهان را فریب بدهیم هم به پایان رسیده چون دیگر در دنیای ارتباطات به سر می‌بریم و امروز امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان بالادستی کسانی که سیاست بی‌آبرو کردن ورزش و ورزشی‌ها را باب کرده‌اند با آنها برخورد شود.

در پایان اینکه آقای روحانی اینجا ورزش است و میلیون‌ها جوان با این حوزه دست و پنجه نرم می‌‌کنند پس خواهشا تدبیری بیندیشید که دیگر شاهد چنین سیاست‌های غلطی از سوی ارکان زیرمجموعه شما حداقل در حیطه ورزش نباشیم.

حرف آخر این مقال را با حدیثی از امام علی(ع) به پایان می‌بریم. ایشان می‌فرماید: «دروغ هم گناه است و هم مقدمه فتنه‏‌ها. دروغ انسان را به سوی بدیها هدایت می کند و بدیها نیز به سوی آتش جهنم»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس