در حالی که وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی اعلام کرده اساسنامه سال 86 فدراسیون فو‌تبا‌ل فاقد مجوز هیات دولت است، کیومرث هاشمی، سرپرست وقت فدراسیون فو‌تبا‌ل تاییدیه هیات دولت را در حضور خبرنگاران رسانه‌ای کرد.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک مصوبه هیئت دولت که به ریاست پرویز داودی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال 86 برگزار شده بود را علنی کرد.

در این نامه که ۲۴ مرداد سال ۱۳۸۶ روی سایت رسمی پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور قرار گرفته است، تاکید شده که "تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از دیگر مصوبات نشست روز چهارشنبه هیات وزیران" بوده است.

در چند روز گذشته موضوع تایید اساسنامه فدراسیون فو‌تبا‌ل در هیات دولت در سال 86 به یکی از اصلی‌ترین مناقشات ورزش ایران بدل شده بود. از یک سو وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی اعلام کرد که اساسنامه سال 86 فاقد تاییدیه هیات دولت است بنا‌بر‌این رسمیت ندارد و باید با استناد به اساسنامه فدراسیون فو‌تبا‌ل سال 81 انتخابات پیش‌روی فدراسیون فو‌تبا‌ل برگزار شود.

از آن سو اعضای انتقالی فدراسیون فو‌تبا‌ل نیز در چند روز گذشته اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرده‌اند که همین موضوع بر ابهام موجود افزود. از طرف دیگر علی کفاشیان، رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل امروز مدعی شد که اساسنامه فدراسیون فو‌تبا‌ل نیازی به تاییدیه هیات دولت ندارد و نمی داند که این اساسنامه به صورت کتبی در هیات دولت به تصویب رسیده یا به صورت شفاهی. کلید ماجرا کیومرث هاشمی، سرپرست وقت فدراسیون فو‌تبا‌ل بود؛ کسی که به واسطه ارتباط نزدیکش با دولت هشتم به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد و می‌توانست پاسخ این ابهام را بدهد.

او امروز در حاشیه نشست خبری‌اش با نمایندگان رسانه‌های گروهی تاییدیه کتبی اساسنامه مصوب 24 مرداد سال 86 را رونمایی کرد تا به نوعی پایان بخش موضوع جنجالی ورزش ایران باشد.

*توضیحات کیومرث هاشمی

هاشمی در توضیح تصویب اساس‌نامه فدراسیون فوتبال در هیات دولت گفت: فوتبال تعلیق شد و پس از آن اساسنامه نوشته شد. علت تعلیق فوتبال ما در آن زمان این بود که سه سال متوالی نامه زده بودند اساسنامه اصلاح شود. اساسنامه توسط کمیته انتقالی نوشته شد و یک تهدید به فرصت تبدیل شد.

هاشمی ادامه داد: دو نگاه در آن زمان وجود داشت؛ یکی برگرفته از فیفا بود که طبق آن گفته می‌شد نیازی به تصویب در هیات وزیران نیست اما فکر کردیم نیاز است و در تاریخ 30 تیر 86 با امضای رییس سازمان تربیت بدنی وقت به داودی معاون رییس جمهور داده شد. بعد از اینکه اساسنامه به تصویب فیفا رسید به سازمان تربیت بدنی داده شد و از طریق کانال معاونت حقوقی به معاون اول رییس جمهور داده شد. او نیز گفت در کمیسیون فرهنگی مطرح می‌شود.

وی افزود: محمد شیخ السلامی دبیر کمیسیون فرهنگی نیز نامه را به افرادی مثل قروه‌ای و متکی ارسال کرد و رونوشتی به سازمان تربیت بدنی دادند. در سال 92 که دولت تغییر می کند در 24 مرداد اساسنامه فدراسیون فوتبال از موصوبات جلسه هیات دولت بود و در پایگاه خبری نهاد ریاست جمهوری نیز گذاشته شد.

رئیس کمیته المپیک درباره اینکه گفته می‌شود این ابهام برای این به وجود آمده بود که حضور کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال غیرقانونی جلوه داده شود، گفت: از کفاشیان خواهش می‌کنم در انتخابات شرکت نکند و بگذارد این المپیک رد شود و سر راحت بر بالین بگذاریم. بیشتر از این صحبت نمی کنم زیرا المپیک را نباید فدای فوتبال کرد.

عکس اسناد این مصوبه را در زیر می‌بینید:

هاشمی مصوبه هیئت دولت درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال را رو کرد +سند

هاشمی مصوبه هیئت دولت درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال را رو کرد +سند

هاشمی مصوبه هیئت دولت درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال را رو کرد +سند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس