رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برخی اوقات پیش خودم فکر می‌کنم که اگر این مدارک را در اختیار نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی درباره بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: در این زمینه یکسری مستندات وجود دارد که در اختیار ماست. در آن زمان فوتبال تعلیق، کمیته انتقالی تشکیل و اساسنامه نوشته شد. در آن مقطع تعلیق فوتبال را تهدید می‌کرد. علت تعلیق فوتبال در آن زمان این بود که سه سال متوالی فیفا نامه زده بود که اساسنامه اصلاح شود.

وی ادامه داد:‌ اساسنامه در زمان کمیته انتقالی تدوین شد و این تهدید تبدیل به فرصت شد اما حالا می‌شنویم که می‌گویند اساسنامه مورد تأیید قرار نگرفته است که درست نیست. دو دید در کمیته انتقالی در آن زمان وجود داشت دید اول نگاه فیفا که اعتقاد داشتیم این نگاه باید ابتدا در ایران تصویب شود چون نقش دولت در فوتبال کلیدی و اساسی بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: طی نامه‌ای در تاریخ 86/4/30 که به امضای رئیس وقت سازمان تربیت بدنی رسیده بود اساسنامه به دکتر داودی معاون اول رئیس‌جمهور وقت ارائه شد. بعد از تأیید اساسنامه توسط فیفا که اسناد آن موجود است به سازمان تربیت بدنی ارسال و از کانال حوزه معاونت حقوقی سازمان به معاون اول رئیس‌جمهور داده شد که او پاراف کرد تا در کمیسیون فرهنگی مطرح شود. دبیر کمیسیون فرهنگی هم طی نامه‌ای آن را برای طرح در کمیسیون ارجاع داد.

کیومرث هاشمی گفت: بعضی اوقات با خودم فکر می کنم که اگر این مدارک را نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ تمام مصوبات هیأت دولت در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری موجود است. البته سند این تصویب هم موجود بود اما نمی‌دانم چرا حالا برداشته شده است. البته چند ماه پیش وجود داشت که دلیل آن را نمی‌دانم و بیشتر از این هم از من نخواهید و بیشتر از این صحبت نمی‌کنم چون المپیک را نباید فدای فوتبال کنیم اما بر اساس رسالت خودم این توضیحات را ارائه دادم.

وی افزود: در سال 92 بعد از تغییر دولت تمام مصوبات در بایگانی قرار می‌گیرد که البته قابل دسترسی است و مصوبات جدید در سایت قرار داده می‌شود. اگر تیتر تصویب آن اساسنامه را بخواهید این است «هیأت وزیران در جلسه امروز تصویب کرد: آیین‌نامه دسترسی آراد به شبکه حمل و نقل عمومی کشور» به فاصله حداکثر یک ماه از نامه یعنی در تاریخ 86/6/24 که روی سایت نهاد ریاست جمهوری موجود بود این خبر که در متن آن تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال هم قرار داشت منتشر شد اما حالا دیگر موجود نیست هر چند که ما پرینت آن را در اختیار داریم و در اختیار رسانه‌ها می‌گذاریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس