کد خبر 542242
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵

روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت از خشم شدید آلمانی ها و دفتر صدر اعظم این کشور نسبت به اقدام نتانیاهو در تحریف سخنان صدر اعظم آلمان خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه آلمانی «دی ولت» به نقل ازیک مقام مسئول دولت آلمان نوشت: نتانیاهو اعلام کرد که مرکل مواضع خود را در مورد فرآیند صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها تغییر داده است در حالی که واقعیت اینگونه نیست و این امر موجب غافلگیری و خشم مرکل شده است.

این روزنامه آلمانی نوشت دو هفته پیش نتانیاهو و آنگلا مرکل در راستای نشست‌های مشورتی بین آلمان و رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

در همین راستا نتانیاهو به همراه حدود نیمی از وزیران دولتش به برلین رفت و در پایان دیدارها دو طرف نشستی رسانه ای برگزار کردند که مرکل در آن به طرح تشکیل دو کشور فلسطینی – یهودی اشاره کرد و گفت:ما معتقدیم پیشروی فرآیند صلح امری مهم است و در نهایت امر به تشکیل دو کشور فلسطینی – یهودی ختم خواهد شد.

این روزنامه آلمانی در ادامه درمورد تحریف نتانیاهو گفت: اما نتانیاهو پس از بازگشت از آلمان گفت: صدر اعظم آلمان موضع خود را تغییر داده است. روزنامه آلمانی دی ولت اعلام کرد دفتر مرکل از این سخنان غافلگیر شده است؛ زیرا حقیقت این است که تغییری در مواضع صدر اعظم آلمان در مورد مسئله فلسطین روی نداده است و وی بر همین مواضع در حضور نتانیاهو تأکید کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس