اسناد منتشر شده ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات و دیدارهای دبیرکل سازمان ملل با رهبران کشورهای خارجی را مخفیانه شنود کرده است.

به گزارش مشرق،  اسنادی که ویکی‌لیکس به تازگی منتشر کرده نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) مکالمات بان‌کی‌مون با رهبران کشورهای خارجی را شنود کرده است.

در ادامه خبرها درباره جاسوسی‌های واشنگتن از کشورهای مختلف، حالا اسنادی درباره شنود مخفیانه مکالمات و دیدارهای دبیرکل سازمان ملل از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده است.

بر اساس اسناد ویکی‌لیکس که روز سه شنبه (دیروز) منتشر شده، آژانس امنیت ملی آمریکا دیدارها بین دبیرکل سازمان ملل با صدراعظم آلمان و همچنین دیدارهای سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر پیشین ایتالیا با بنیامین نتانیاهو را شنود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته این موسسه افشاگر، آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین مذاکرات محرمانه با استفاده از خطوط ویژه تلفنی شخصیت‌های ارشد اتحادیه اروپا و وزرای اقتصادی ژاپن را هم شنود کرده است.

جولیان آسانژ موسس ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نشان دادیم که ملاقات‌های محرمانه دبیرکل سازمان ملل بر سر نحوه نجات زمین در موضوع تغییرات آب و هوایی، توسط کشوری که درصدد حفاظت از بزرگترین شرکت‌های نفتی خود بود، شنود شدند».

آسانژ تاکید کرد که این اقدامات در حالی صورت گرفته که آمریکا با سازمان ملل قراردادی امضا کرده که بر مبنای آن واشنگتن متعهد شده به اقداماتی از قبیل شنود و جاسوسی علیه این سازمان دست نزند.

موسس ویکی‌لیکس افزود: «جالب خواهد بود که واکنش سازمان ملل را ببینیم چون اگر دبیرکل سازمان ملل بدون هرگونه عواقبی مورد هدف چنین اقداماتی قرار گیرد، دیگر همه از رهبران کشورها گرفته تا رهگذران در خیابان در معرض خطر هستند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس