کد خبر 544059
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه دیروز در کاخ الیزه دیدار کردند و طی این دیدار اولاند بر تعهد کشورش در پذیرش 30 هزار پناهجو در خاک خود تأکید کرد.

به گزارش مشرق، در فاصله سه روز مانده تا زمان برگزاری نشست مهم اتحادیه اروپا با ترکیه در بروکسل در خصوص بحران مهاجران، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیروز جمعه راهی پایتخت فرانسه شد تا با «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور این کشور در خصوص این نشست و مقدمات آن به گفت‌وگو و رایزنی بپردازد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، مرکل در سفر به پاریس دیروز در کاخ الیزه با اولاند دیدار و گفت‌وگو کرد و بر تعهد فرانسه در قبال اتحادیه اروپا در پذیرش 30000 پناهجو تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، صدراعظم آلمان مرزهای کشورش را در برابر موج مهاجرت‌ها به اروپا باز گذاشته و سیاست پذیرش پناهجویان را معیار کار خود قرار داده و از آن زمان تاکنون خواستار برقراری مکانیسم دائم توزیع مهاجران میان کشورهای اروپایی است.

«مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه حدود سه هفته پیش طی اظهاراتی در برلین، خط مشی مرکل در خصوص موضوع مهاجران را غیرقابل تحمل خواند و پس از آن بود که دیپلمات‌های آلمانی اعلام کردند که مخاطب و طرف حساب آنها در فرانسه فرانسوا اولاند است و رئیس‌جمهور فرانسه نیز در دیدار روز گذشته خود با مرکل در کاخ الیزه اعلام کرد که فرانسه و آلمان اهداف و خواسته‌های مشترکی دارند و پاریس به تعهد خود در قبال اتحادیه اروپا در خصوص پذیرش 30 هزار پناهجو پایبند خواهد بود.

نشست رؤسای جمهور و نخست‌وزیران اتحادیه اروپا و ترکیه قرار است 7 مارس در بروکسل برگزار شود.

تصمیم به برگزاری نشست رؤسای جمهور 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و ترکیه، در روز 19 فوریه گذشته طی نشست مربوط به مذاکرات در خصوص باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا اتخاذ شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس