کد خبر 543393
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

زنگ خطر جنبش تحریم بین المللی بر ضد رژیم صهیونیستی، به صدا در آمد.

به گزارش مشرق، گسترش تحریم بین المللی علیه رژیم صهیونیستی و رسیدن آن به دانشگاه های آمریکایی و از سوی دیگر کاهش سطح حس همدردی با این رژیم ، زنگ خطر را برای آن به صدا درآورده است.

 گزارشگر تلویزیون المیادین در گزارشی در این زمینه گفت: پس از آن که جنبش تحریم بین المللی علیه اسرائیل به دانشگاه های مهم آمریکا ، بهترین دوست رژیم صهیونیستی در جهان، رسید صهیونیست ها به شدت نگران شدند.

بنا بر گزارش تلویزیون اسرائیل ، با توجه به دیدگاه های نسل جدید در آمریکا و نام گرفتن اسرائیل به « شیطان بزرگ » در این دانشگاه ها به علت اشغالگری این رژیم ، دوستی تل آویو ـ واشنگتن به طور جدی در معرض خطر قرار گرفته است.

تحلیلگران اسرائیلی می گویند اوضاع در دانشگاه های سواحل شرقی آمریکا نشان دهنده وضعی نگران کننده در مورد حس همدردی با اسرائیل است. همدردی که ایجاد آن در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، هاروارد در بوستون و حتی در دانشگاه برندیس(ماساچوست) که دژ یهودیان به شمار می رود، نیز کاری دشوار است.

عامی هورویچ روزنامه نگار صهیونیست در گفتگو با شبکه 2 تلویزیون اسرائیل گفت: می خواستم بدانم دقیقا در دانشگاه های آمریکا چه می گذرد و دیدگاه واقعی آنها درباره اسرائیل چیست؟وی گفت : پس از بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم آنها از اسرائیل نفرت دارند.

گزارشگر المیادین افزود: ناظران در اسرائیل معتقدند تکیه بر دانشجویان یهودی در نبرد و مبارزه در داخل دانشگاه ها ضد جنبش تحریم اسرائیل، اکنون دشوارتر از هر زمان دیگری است.

آدام میلشتاین رئیس گروه اقلیت اسرائیلی ـ آمریکایی گفت: جنبش تحریم اسرائیل در دانشگاه های آمریکا بسیار موفق است و ویژگی این جنبش در یکپارچه و متحد کردن تعداد زیادی از دانشجویانی است که معتقدند امروزه حقوق بشر مهمترین مسئله است.

منبع: خبرگزاری قدس
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس