بمب افکن های چند منظوره آمریکا برای شرکت در تمرینات نظامی رزمایش پاسخ سرد در نروژ شرکت کردند .

به گزارش مشرق، فرماندهی راهبردی آمریکا روز جمعه اعلام کرد این کشور سه فروند بمب افکن راهبردی بوئینگ بی-52 را به منظور شرکت در تمرینات نظامی موسوم به « پاسخ سرد » به نروژ اعزام کرده است.

فرماندهی راهبردی آمریکا، یکی از نهادهای زیرمجموعه وزارت دفاع این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: « سه فروند بمب افکن بی-52 استراتوفروتس و بیش از 200 نظامی نیروی هوایی ارتش امروز به پایگاه هوایی مورون در اسپانیا اعزام شده اند. این بمب افکن های چندمنظوره در رزمایش های مشترک با فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا در اروپا و متحدان منطقه ایش در چارچوب تمرینات نظامی پاسخ سرد در نروژ شرکت خواهند داشت.»

دریادار سسیل هانی، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا گفت حضور بمب افکن های بی-52 در این رزمایش ها توانمندی آمریکا را در انجام هرگونه عملیاتی که به استفاده از این بمب افکن ها نیاز باشد، نشان می دهد.

وی همچنین یادآور شد بمب افکن های راهبردی، موشک های بالستیک قاره پیما و زیردریایی های مجهز به موشک انداز مجموعه سه گانه هسته ای آمریکا هستند که اساس مفهوم مهار راهبردی را تشکیل می دهند.

رزمایش های « پاسخ سرد » از دوم تا نهم مارس برگزار خواهند شد و 15 هزار نظامی از 13 کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سوئد در آن شرکت دارند.

در بحبوحه بحران سیاسی در اوکراین، فعالیت نیروهای مسلح ناتو و آمریکا نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته است. مسکو این اقدامات غرب را تلاشی در جهت ایجاد دوره دیگری از جنگ سرد می داند. روسیه بارها اعلام کرده است که نزدیک شدن نیروهای ناتو را به مرزهایش، تهدیدی علیه امنیت خود می داند.

الکساندر گروچکو، نماینده دائم روسیه در ناتو اوایل اکتبر 2015 اعلام کرد مسکو برای حفظ تعادل نیروهای نظامی در اروپا هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد، اما به هیچ وجه به دنبال رقابت تسلیحاتی نیست.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیان ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    رزمایش فیلمه. اینها نیروهای خودشون رو به نوعی در حال آماده باش قرار داده اند. شاید وقتی آژیر واکنش و حرکت زده بشه، از بلندگو ها و بیسیمها اعلام میشه که: این مانور نیست، این حمله حقیقی است.
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    عاشق بی ۵۲ هستم لامصب بیش از یک قرن میخواد تو خدمت بمونه فکرشو بکنید وسیله ای که ۱۹۵۰ تولید شده هنوز تو سازمان رزم قوی ترین ارتش دنیا نقش داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس