کد خبر 508395
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

روسیه 30 جنگنده را در عملیات هوایی سوریه به کار گرفته است.

به گزارش مشرق، موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در تازه ترین گزارش خود درباره عملیات نظامی روسیه در سوریه تصریح کرد: روسیه 30 جنگنده را در عملیات هوایی خود در سوریه به کار گرفته است که این جنگنده ها در پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه مستقرند.

"10 تا 12 فروند این جنگنده ها از مدل سوخو 24 و 25 هستند. قدرت جنگنده سوخو 25 در پروازهای طولانی مدت است. جنگنده سوخو24 هم در حمله به اهداف زمینی قابلیت دارد. جنگنده های سوخو 30 و 34 و هواپیماهای آی ال 20 و شماری پهپاد نیز برای عملیات هوایی در سوریه انتخاب شده اند. 20 فروند جنگنده بمب افکن توپولف تی یو 20 ، 25 و 160 و 20 فروند بالگرد ام آی هشت و ام آی 20 نیز در این عملیات حضور دارند. "

پژوهشکده سلطنتی انگلیس نیز گزارش داد: هم اکنون 3500 نظامی روسی از متخصصان نیروهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور در روسیه حضور داشته و شمار این افراد به هفت هزار تن نیز می رسد. این در حالی است که روسیه به تازگی سامانه موشکی اس - 400 را نیز در سوریه مستقر کرده است.

البته هزینه نظامی روسیه در سوریه به یک میلیارد دلار در سال می رسد. هزینه کاربرد تسلیحات مختلف روسی در سوریه نیز روزانه به 750 هزار دلار می رسد.

هر فروند موشک بالستیک روسی که از دریای خزر یا دریای مدیترانه به سوی سوریه شلیک می شود، بین یک میلیون و دویست هزار تا یک میلیون و پانصدهزار دلار ارزش دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    بالستیکی از خزر شلیک نشده، اون کروزه مجید جان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس