کد خبر 543761
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه از توافق اولیه اش با مقامات نظامی فرانسوی برای فروش موشک های پیشرفته و هوشمند انگلیسی «بریم استون» به این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، مایکل فالون همزمان با نشست روز پنجشنبه «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در منطقه 'آمیان' فرانسه گفت: موشک های بریم استون گزینه ای مناسب برای بهینه سازی ناوگان هلیکوپترهای 'تایگر' ( tiger ) فرانسه خواهند بود.

وی افزود: فروش این سلاح ساخت انگلیس سبب جذب سرمایه برای اقتصاد انگلیس شده و از منافع مشترکمان در دنیا حمایت می کند.

در حال حاضر انگلیس از موشک های «بریم استون» در حملات دقیق هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق استفاده می کند.

این سلاح انگلیسی به دقت بالا در هدف گیری و خسارات کمی انسانی اش شناخته می شود.در جریان سفر فالون به فرانسه همچنین دو کشور از اجرای پروژه مشترک ساخت نسل جدید هواپیماهای جنگی بدون سرنشین، موسوم به «مبارزه هوایی آینده» به ارزش یک میلیارد و 450 میلیون پوند پرده برداشتند.

انگلستان به فرانسه موشک می فروشد+عکس

این پروژه نظامی در پی انجام مطالعات مشترک و موفق محققان انگلیسی و فرانسوی پس از نشست سران دو کشور در سال 2014 صورت می گیرد.

در این پروژه که قرار است در سال 2017 آغاز شود، محققان دو کشور نمونه هواپیماهای جنگی بدون سرنشین ( پهپاد) نسل آینده را تولید خواهند کرد.

شرکت های بزرگ انگلیسی و فرانسوی از جمله « بی ای ایی سیستم»، «سلکس ایی اس»، «رولز رویس»، «داسوت اَوییَسیون»، «سنکما» و «تالس» در این پروژه مشارکت خواهند داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس