دولت انگلیس در نظر دارد 905 میلیون دلار بودجه مضاعف در برنامه نوسازی و به روز کردن زیردریایی های هسته ای خود هزینه کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: 'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس از سرمایه گذاری جدید در این زمینه خبر داد، هر چند که پارلمان این کشور هنوز برای پیش بردن این برنامه رای نداده است.

اسپوتنیک گزارش داد: به گفته وزیر دفاع انگلیس این مبلغ صرف ساخت تاسیسات جدید و خرید بخش هایی از زیردریایی های اتمی و همچنین توسعه زیردریایی های جدید که قرار است جایگزین زیردریایی های کنونی کلاس 'ونگارد' انگلیس شود، خواهد شد.

این زیردریایی ها مسلح به موشک های هسته ای 'ترایدنت' هستند.بنابراین گزارش 317میلیون دلار از این سرمایه صرف تاسیسات جدید در شرکت 'بی.ای.ایی سیستمز' (BAE Systems)، بزرگترین مجتمع تولیدات نظامی در 'بارو این فورنس' (Barrow-in-Furness)در شمال غرب انگلیس خواهد شد. بخش هایی از زیردریایی های اتمی انگلیس در این محل مونتاژ می شود.

اسپوتنیک گزارش داد: ارائه این پیشنهاد چند صد میلیونی برای برنامه نوسازی ناوگان زیردریایی های اتمی انگلیس مورد حمایت حزب کارگر انگلیس نیست. به گفته نمایندگان حزب کارگر از آنجا که زیردریایی های بدون سرنشین درحال پیشرفته شدن هستند و براحتی می توانند زیردریایی ها را رهگیری و نابود کنند، زیردریایی های اتمی به زودی از رده خارج خواهند شد.

اسپوتنیک در ادامه افزود: موضع حزب کارگر انگلیس درباره تسلیحات هسته ای کلا موضعی منفی است، چرا که از نظر این حزب، مفهوم تسلیحات هسته ای چیزی جز یک نماد پرهزینه سیاسی نیست که هرگز از آن استفاده نخواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس