کد خبر 543935
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

مقامات دفاعی آمریکا تأکید کردند که واشنگتن در صدد است بمب‌افکن‌های «B-52» با قابلیت هسته‌ای را برای پرتاب بمب به مواضع داعش، به منطقه ارسال کند.

به گزارش مشرق، مقامات دفاعی آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با «فاکس‌نیوز» تأیید کردند که آمریکا در حال ارسال بمب‌افکن‌های «B-52» با قابلیت هسته‌ای برای پرتاب بمب به مواضع تکفیری‌های داعش به منطقه است.

بر اساس این گزارش، بمب‌افکن‌های بی 52 استراتوفورترس قرار است اولین عملیات بمباران مواضع داعش را در ماه آوریل آغاز کند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد بمب‌افکن «B-52» قرار است به منطقه اعزام شود و همچنین مشخص نیست که چه تعداد خلبان قرار است با این بمب‌افکن‌ها اعزام شوند.

بمب افکن های B-52 به خاورمیانه می آیند+عکس

مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند که این بمب‌افکن‌ها قرار است جایگزین بمب‌افکن «B-1 لنسر» که قابلیت هسته‌ای دارد و داعش را در عراق و سوریه هدف قرار می‌دهد، شود.

بمب‌افکن‌های لنسر در ماه ژانویه سال جاری میلادی به پایگاههای اصلی خود در آمریکا بازگشتند. این بمب‌افکن‌ها تنها ۳ درصد از تمامی عملیات‌های هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش را انجام می‌دادند اما ۴۰ درصد از بمب‌ها و دیگر مهمات را علیه این مواضع پرتاب می‌کردند.

هر بمب‌افکن «B-52» می تواند تا حدود ۷۰ هزار پوند محموله حمل کند و این هواپیما برخی اوقات نام مستعار «پسر چاق زشت» نامیده می‌شود و برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ وارد آسمان شد و اغلب اوقات در رزمایش‌های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ظالم بلا ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    براي نابود كردن زيرساخت هاي كشورهاي خاورميانه است پوتين بايد مقاومت را هرچه زودتر به اس 400 مجهز كنه
  • ناشناس ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    ظاهرا خبر هايي در راه است، حركت ناو هواپيمابر روسي به سمت درياي مديترانه، اعزام بمب افكن هاي هسته اي آمريكا به منطقه، استقرار جنگنده هاي عربستان در پايگاه اينجرليك، امضاي قرارداد تسليحاتي تركيه و اوكراين، خدا رحم به ما كنه كه دست روي دست گذاشته و لبخند مي زنيم، با اين شرايط بايد حداقل چهار لشكر زرهي براي استقرار در سوريه و عراق آماده مي كرديم!
  • سروش ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    این بمب افکنها گله ای در ویتنام شکارسام ۲ومیگ۲۱ میشدند برای همین فقط مردم بیگناهو میکشتند
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    قابلیت هسته ایش تو حلق ایالات متحده آمریکا .
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    لابد اشتباهی مواضع مردم و ارتش بمباران میشن.ما هم می شینیم و میزاریم اشتباهی بمباران کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس