گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


ویرایشکیهان

انتخابات، فضای مجازی نیست اکثریت مردم به اصولگرایان رأی می‌دهند

اصولگرایان براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، اکثریت کرسی‌های مجلس را در دست می‌گیرند.

به گزارش خبر آن‌لاین به نقل از پایش، براساس نظرسنجی 4 نهاد و مؤسسه معتبر (شامل مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی، صدا و سیما و 2 نهاد معتبر دیگر) «در شهرهای بزرگ، در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود از 106 کرسی نمایندگی مجلس، بیش از 80 کرسی به اصولگرایان تعلق خواهد گرفت. در شهرهای کوچکتر و روستاها نیز شرایط تقریباً به همین روال است.»

از سوی دیگر تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود نرخ مشارکت از انتخابات مجلس نهم نیز بیشتر شود.

خبر آن‌لاین از سایت‌های حامی دولت تصریح کرده که با این شرایط، اصلاح‌طلبان باید در انتظار معجزه باشند.

در همین حال بنابر نظرسنجی ایسپا در تهران، رأی دهندگان اصولگرا مصمم‌تر از اصلاح‌طلبان هستند. 55 درصد گفته‌اند لیستی رأی نمی‌دهند اما 24/2 درصد به لیست اصولگرایان و 18/8 درصد به لیست اصلاح‌طلبان رأی می‌دهند. طبق همین نظرسنجی میزان علاقه به مشارکت افزایش پیدا کرده و 61/8 درصد اعلام کرده‌اند در انتخابات هفت اسفند شرکت می‌کنند. همچنین گفته شده که مردم اعضای فهرست اصولگرایان را بیش از اصلاح‌طلبان می‌شناسند.

با تشدید نگرانی اصلاح‌طلبان، یک سایت نزدیک به این طیف (عصر ایران) نوشت: بی‌هیچ تعارفی، 7 توهم بزرگ و جدی می‌تواند شکست و سپس افسردگی را به وجود آورد از جمله اینکه دچار این توهم شویم که انتخابات نیز مانند فضای مجازی است و همه چیز پشت کامپیوتر یا داخل موبایل‌ها رقم می‌خورد... دیگر اینکه دچار این توهم شویم که رقیب، پایگاه مردمی ندارد و از پیش، شکست خورده است! واقعیت اما این است که همه جریان‌های سیاسی، پایگاه مردمی خود را دارند و اتفاقاً برخی جریان‌ها، رأی دهندگان ثابت و سنتی خود را دارند. در مقابل، برخی جریان‌ها نیز هر چند پایگاه مردمی گسترده‌ای دارند ولی نگران آنند که حامیان‌شان، در روز انتخابات، استراحت و گردش را ترجیح دهند.

همزمان روزنامه تایمز در تحلیلی نوشت: پیروزی اصولگرایان در انتخابات ایران محرز است و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از هم اکنون بازنده انتخابات روز جمعه آینده خواهند بود. دنیا اسفندیاری یک محقق دانشگاه کینگز کالج لندن می‌گوید «موقعیت محافظه‌کاران نسبت به زمان پیش از انتخابات روحانی به مراتب بهتر است.»

فایننشال تایمز: روحانی در پسابرجام در معرض اعتراض شدید مردم است

روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز نوشت: روحانی بابت اینکه نتوانسته به وعده‌های انتخاباتی اقتصادی عمل کند، شدیداً در معرض اعتراض مردم قرار دارد.

نجمه بزرگمهر در فایننشال تایمز نوشت: خبری از شلوغی بازارهای ایران در شب عید نیست و رکود عمیق اقتصادی به چشم می‌آید با پرسه‌ای در بازار سنتی تهران می‌توان به وضوح رکود اقتصادی گسترده را احساس کرد. اصلان که شغل او باربری است می‌گوید هرگز چنین وضعیتی را تجربه نکرده و اوضاع نسبت به سال گذشته بسیار بدتر شده چرا که پارسال روزی 50 هزار تومان درآمد داشت اما اکنون اگر 15 هزار تومان کاسبی کند شانس آورده است.

فایننشال تایمز می‌افزاید: این تنها اصلان نیست که از کسادی کسب و کار شاکی است، بسیاری از تجار و کسبه در بازار تهران از وضع شکوه دارند و می‌گویند که لغو تحریمها هم کاری برای بهبود اوضاع از پیش نبرد. رشد اقتصادی تقریبا صفر است و به خاطر گرانی مردم اشتیاقی برای خرید کردن ندارند. مردم امیدشان را از توافق هسته‌ای قطع کرده‌اند. با این حال بسیاری از خرده‌فروشان و کسبه در بازار تهران می‌گویند که باید منتظر ماند و دید. آنها امیدوارند که اقتصاد سال آینده رونق بگیرد. البته بسیاری هم اصلا خوش‌بین نیستند. این روزنامه اقتصادی تصریح کرد: حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه‌رو بابت اینکه نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی‌اش برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور کمک کند، بشدت در معرض سرزنش قرار دارد. این رکود اقتصادی؛ فضای انتخابات را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن‌تایمز در گزارشی خاطر نشان کرد: این  اولین محک انتخاباتی پس از برجام است... این تردید وجود دارد که شاید روحانی به خاطر انتظارات زیادی که از وی می‌رود، چندان مایل به پیروزی حامیان خود در انتخابات مجلس نباشد. اگر وی در انتخابات مجلس پیروز شود، شاید نتوان توقعاتی را که مردم از وی برای ایجاد تغییر در کشور دارند، کنترل کرد.

این روزنامه افزود: انتظارات از روحانی در پی امضای توافقنامه هسته‌ای بالا رفته است. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی به سوی ایران سرازیر شده‌اند، اما هنوز باید دید آیا این به معنای رشد اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در کشور است. شکست در کسب مزایای ملموس ممکن است منجر به اعتراض مردم شود.

پولیتیکو: دولت آمریکا می‌داند به آرزویش در انتخابات ایران نخواهد رسید

روزنامه آمریکایی پولیتیکو نوشت اوباما علاقمند به توسعه لیبرالیسم در ایران پس از انتخابات است اما می‌ترسد نقش‌آفرینی آشکار، ایرانیان تندرو را تحریک کند.

پولیتیکو نوشت: دولت اوباما مراقب است که اشتیاق خود به مسئله انتخابات ایران را بروز ندهد و از آن بیم دارد که هر گونه نقش‌آفرینی آشکار آمریکا، ایرانی‌های تندرو را جسورتر خواهد کرد.

این نشریه افزود اکنون که ایرانی‌ها قرار است اواخر این هفته به پای صندوق‌های رأی بروند، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دستیاران او مشتاقانه اوضاع را زیر نظر دارند. اوباما و دستیاران او امیدوارند که تعامل با ایران در بلند مدت به افزایش لیبرالیسم در ایران کمک کند، اما خود آنها اذعان دارند بعید است این اتفاق به زودی رخ دهد!

همزمان روزنامه نیویورک تایمز تصریح کرد: روی کارآمدن روحانی در 2 سال پیش، هیچ تغییری در فضای داخلی ایران ایجاد نکرد و امید به اینکه اصلاح‌طلبان به عنوان نیرویی راهگشا دوباره ظهور خواهند کرد حاصلی نداشته است. هرچند موسیقی‌های غربی در برخی رستوران‌ها شنیده می‌شود و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قابل دسترسی هستند اما خبری از تغییر ایدئولوژی انقلاب اسلامی نیست. اصلاح‌طلبان در سال 2001 (1378) علناً به دنبال تغییر ایدئولوژی انعطاف‌ناپذیر جمهوری اسلامی بودند.

این روزنامه همچنین از قول اصغرزاده نوشت: رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و عدم مداخله روحانی مایه ناامیدی بود.

جلایی‌پور هم به نیویورک تایمز گفته است: ما از اشتباهات و خطاهای گذشته یاد گرفته‌ایم. سرعت تغییر خیال‌خام و غیر واقعی بود.

اصلاح‌طلبان مدام رنگ عوض می‌کنند اما می‌دانند که اکثریت مردم با آنها نیستند

مدعیان اصلاح‌طلبی بلوف می‌زنند «اکثریت مردم سبز» یا «اکثریت مردم بنفش» هستند اما ضمنا اذعان می‌کنند که اکثریت مردم با آنها نیستند.

روزنامه وطن امروز در یادداشتی نوشت:‌ یک روز مدعی می‌شوند اکثریت مردم «سبز» هستند؛ بعد ادعای پیشین را بازپس می‌گیرند و می‌گویند: «اکثریت مردم بنفش هستند» و حالا که روز انتخاب نزدیک است، اعتقاد دارند «اکثریت مردم خاکستری هستند!»

این روزنامه می‌افزاید: افکار عمومی ایران به یاد دارند که لقب «عالیجناب سرخ‌پوش» را چه کسانی به یک چهره سیاسی دادند اما همان‌ها در ادامه، او را «سبز» و «بنفش» کردند!...

با روی کار آمدن دولت یازدهم نیز اصلاح‌طلبان مدعی شدند «رنگ بنفش» را به مردم هدیه کرده‌اند تا از این طریق، خطاهای فاحشی را که در رنگ قبلی (یعنی سبز) وجود داشت بپوشانند! اما مروری بر چگونگی روی کار آمدن دولت یازدهم نشان می‌دهد ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر دخیل بودن آرای خاکستری، توهمی بیش نیست.

همچنین دسته سیاسی اصلاح‌طلب قصد القای این موضوع را داشت که انصراف محمدرضا عارف موجب گسیل آرای میلیونی خاکستری به سوی حسن روحانی شده است! این در حالی است که دلایل موفقیت روحانی در کسب کمتر از 51 درصد آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد که از موضوع این نوشتار خارج است.

با این حال مسلم است که دسته اصلاح‌طلبان به خوبی می‌دانستند و می‌دانند نه وجهه و نام نیکی در افکار عمومی ایرانیان دارند و نه اینکه قادر به اداره کشور هستند. بنابراین آنها چاره‌ای نداشتند جز اینکه رنگ سیاسی دیگری بگیرند، رنگ عوض کنند، رنگ بگذارند و رنگ بردارند!
این روزها نیز با نزدیک شدن به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان مطابق توهمات پیشین دم از جذب آرای خاکستری می‌زنند.

در همین باره محمدرضا عارف در تازه‌ترین اظهارنظر گفته است: «ما به رأی‌های خاکستری نیاز داریم و باید تلاش کنیم این رأی‌ها را به صندوق‌ها بریزیم.» از سبک و نوع واژه چینی این سخنان مشخص است که آرای خاکستری از نظر اصلاح‌طلبان چیزی در حد یک ابزار در آستانه هر انتخابات است. گویا آنها نمی‌دانند مردم دیگر به رنگ‌های سوخته اعتمادی ندارند و به این سادگی نمی‌توان افکار عمومی را «سیاه» کرد.

آنهایی که با ساختن رنگ‌ها در اندیشه باطل برای انقلاب رنگی بودند، خودشان با پاسخ منفی و سخت مردم از صحنه سیاسی حذف شده‌اند. اصلاحات امروز چیزی بیش از یک نام و قاب «رنگ و رو رفته» در موزه سیاست‌شناسی ایران نیست و این روزها آنچه به دیوار این موزه افزوده یا هدیه می‌شود، بیش از یک رنگ جدید برای نقاشی دیوار موزه نیست؛ اصلاحات با رنگ سبز، اصلاحات با رنگ بنفش، اصلاحات کمرنگ، اصلاحات بی‌رنگ!

وزیر راه فقط ایراد گرفت اما هیچ کاری برای مسکن نکرد

مسکن اجتماعی، مسیری اشتباهی و وعده‌ای بود که فراموش شده است.

روزنامه‌ جام‌جم در گزارشی نوشت: از دفاع اخیر وزیر راه و شهرسازی از لیبرالیسم و این پرسش که چرا وزیر جمهوری اسلامی باید از لیبرالیسم دفاع کند که بگذریم، با این واقعیت روبه‌رو هستیم که کارنامه وی در بخش مسکن چندان قابل دفاع نیست و بیشتر وعده‌هایش روی زبان یا کاغذ مانده است.

مهم‌ترین وعده آخوندی، در زمینه مسکن اجرای طرح مسکن اجتماعی به عنوان جایگزین مسکن مهر بود. وی در ابتدای دولت یازدهم پس از هجمه گسترده‌ای که مسئولان دولتی به مسکن مهر وارد کردند، از مسکن اجتماعی سخن گفت و آن را طرحی فاقد معایب مسکن مهر خواند.

این طرح تا مدت‌ها روی زبان مسئولان وزارت راه جاری بود تا این که سرانجام امسال از زبان مسئولان روز کاغذ آمد و جزئیات آن مشخص شد. بر اساس این طرح مکتوب، قرار شد مسکن اجتماعی با همکاری وزارتخانه‌های رفاه و راه اجرایی شود، به این ترتیب که وزارت رفاه، اقشار مشمول این طرح را به وزارت راه معرفی کند و وزارت راه و بنیاد مسکن نیز خانه‌سازی کنند و این خانه‌ها را به ترتیب اولویت در اختیار اقشار معرفی شده قرار دهند.

در حالی که اوایل امسال مسئولان دولتی از تحویل 11 هزار مسکن اجتماعی به متقاضیان تهرانی تا پایان سال خبر دادند اما هنوز خبری از این طرح نیست و هیچ‌کدام از مسئولان وزارت راه و شهرسازی نسبت به این موضوع پاسخگو نیستند.

با گذشت زمان، اواخر پاییز مسئول طرح مسکن اجتماعی در وزارت تعاون با بیان این که ساختار نحوه اجرای طرح به لحاظ ظرفیت ساخت، متقاضیان واجد شرایط و محل تأمین منابع بر اساس ظرفیت واقعی موجود کشور، نهایی شده است، اعلام کرد: فعلا برای ساخت 25 هزار واحد مسکونی در سال، برنامه‌ریزی شده و تا پایان امسال، 5000 واحد به گروه هدف (خانوارهای کم‌ درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی) واگذار می‌شود.

علیرضا سرحدی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مهندسان ساختمان در این باره می‌گوید:‌ دولت قرار بود در اسفند چند هزار مسکن اجتماعی را تحویل دهد اما شواهد نشان می‌دهد اصلا برای این طرح اقدامی صورت نگرفته و همه وعده‌ها بیشتر شبیه به تبلیغات بود.

وی افزود:‌ وزیر راه و شهرسازی از همان ابتدای فعالیت خود در دولت یازدهم به مسکن مهر ایراد گرفت که تا حدی هم حق داشت اما باید مسکن اجتماعی که توقع آن را در جامعه ایجاد کرده بود، عملی می‌کرد.

سرحدی ادامه داد:‌صنایع زیادی وابسته به ساخت مسکن است و با رکود این بخش، صنایع وابسته نیز به رکود می‌روند، بازار مسکن باید خودش را پیدا کند و دولت به جای طرح و برنامه‌های نشدنی، این بازار را به بخش خصوصی و همچنین عرضه و تقاضا بسپارد تا رونق ایجاد شود.

دکتر بیت‌الله ستاریان، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کرد: اساسا مسکن اجتماعی، مسکن ویژه و اجاره به شرط تملیک، زمانی قابل عرضه است که عرضه و تقاضای مسکن در شرایط برابر باشد و افراد کمی متقاضی آن باشند.

طرح ساخت مسکن اجتماعی، زمانی مطرح و عملی می‌شود که تنها یک دهک جامعه بدون مسکن باشند اما اکنون دهک‌های زیادی از مردم بدون مسکن ملکی هستند و این محصول از سبد خانوار خارج شده است.

ستاریان تصریح کرد: دولت باید به دنبال طرح جامع مسکن برای کشور باشد. به این دلیل که طرح‌های محدود مثل مسکن اجتماعی، راهکار و راهگشای حل مشکل نیست.

ایرج رهبر، رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران نیز گفت: دولت هر طرحی برای اجرا دارد، باید ابتدا پروژه‌های قبلی را به اتمام برساند. به عنوان مثال، دولت باید مسکن مهر را با همه مشکلات، تمام و بعد طرح مسکن اجتماعی را مطرح می‌کرد.


در جلسه یکشنبه شورای ائتلاف اصولگرایان چه گذشت؟/ دخالت رسمی دولت در انتخابات/  لبخندهای ظریف آل‌سعود را گستاخ‌تر می‌کند/ ترجیح اقلیت 6 درصدی بر 94 درصد مردم/ برنامه رژیم‌صهیونیستی برای آینده سوریهوطن امروز

رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهوری آذربایجان:

ترویج معارف شیعی موجب پشتیبانی مردم از دولت آذربایجان می‌شود

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز سه‌شنبه در دیدار آقای «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط سیاسی خوب و مشترکات فراوان ایران و آذربایجان بویژه اشتراکات دینی و مذهبی 2 ملت خاطرنشان کردند: ترویج معارف اسلامی و احترام به مظاهر و شعائر دینی موجب اقبال عمومی و پشتیبانی مردم در مقابل تهدیدها خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این دیدار، نگاه جمهوری اسلامی به مردم آذربایجان را در چارچوب برادری و فراتر از مساله دوستی و همسایگی خواندند و گفتند: ثبات سیاسی، امنیت، آرامش و رفاه عمومی مردم آذربایجان برای ما بسیار مهم است و با وجود تفاهم قلبی 2 ملت، باید مبادلات اقتصادی و همکاری در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

 رهبر انقلاب با اشاره به اشتراکات مذهبی مردم ایران و آذربایجان تأکید کردند: اعتقادات اسلامی و شیعی مردم آذربایجان سرمایه گرانبهایی است و هر چه دولت نسبت به این مظاهر و عقاید دینی مردم احترام و اقبال بیشتری نشان دهد، پشتیبانی مردم از دولت و مقاومت آنها در مقابل دشمنی برخی ابرقدرت‌ها بیشتر خواهد شد.

ایشان مقابله با فتنه‌انگیزی گروه‌های تکفیری در میان ملت‌ها را در گرو تقویت فعالیت‌های اسلامی برشمردند و گفتند: منطقه آذربایجان از لحاظ دینی، ریشه‌دار و خاستگاه برخی علمای بزرگ اسلامی است و مردم آذربایجان نیز مردمی آگاه و هوشیار هستند که تشویق و کمک دولت در فعالیت‌های دینی در گرایش و جلب عواطف آنها بسیار مؤثر است. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با تایید اظهارات رئیس‌جمهور آذربایجان درباره واحد بودن منبع اغلب تهدیدها علیه 2 کشور، افزودند: ترویج معارف اسلام و تشیع موجب جلب نصرت خداوند و عنایت ائمه اطهار(ع) در مقابل مشکلات و تهدیدها خواهد شد.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط نزدیک تهران و باکو، مذاکرات خود در کشورمان را بسیار مهم و سازنده خواند و گفت: فرهنگ، دین و تاریخ مشترک، پیوند عمیقی میان ایران و آذربایجان ایجاد کرده است.‌ وی با اشاره به امضای بیش از ۱۰ سند همکاری میان تهران و باکو، روابط دوجانبه را برادرانه و بسیار عالی دانست و افزود: در زمینه همکاری‌های تجاری، حمل و نقل، انرژی و صنعت گام‌های خوبی برداشته شده و تلاش می‌کنیم تا اتحاد و روابط 2 کشور را در همه زمینه‌ها گسترش دهیم.

 رئیس‌جمهوری آذربایجان، تهران و باکو را در زمینه مسائل بین‌المللی هم‌عقیده خواند و گفت: ایران در زمینه برقراری صلح و ثبات در دنیا نقش بسیار مهمی بازی می‌کند و ما امنیت ایران را امنیت خود می‌دانیم. آقای علی‌اف با بیان اینکه تهدیدها علیه 2 کشور از یک منبع سرچشمه می‌گیرد، گفت: در این سفر توافق شد با همکاری ایران علیه تروریسم مبارزه کنیم تا صلح و ثبات در منطقه برقرار شود.

وی با تاکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی به خدمات دینی دولت آذربایجان اشاره کرد و افزود: در دوره استقلال آذربایجان 2 هزار مسجد ساخته شده است که نیمی از آنها در دوره مسؤولیت من بوده است.

 رئیس‌جمهوری آذربایجان با تقبیح حرکت‌های ضد اسلامی، علت دشمنی‌ها علیه این کشور را اعتقادات دینی مردم دانست و گفت: اسلام و تشیع در آذربایجان محبوب مردم هستند و وجود شخصیت بزرگی همچون شما در منطقه نیز به ما نیرو و انرژی فراوانی می‌دهد.


ویرایشآرمان

 سید حسن خمینی:
همدوش هم به بهترین لیست رای می‌دهیم

کمتر از 48ساعت دیگر فصل مهمی از تاریخ کشور با برگزاری دو انتخابات بسیار مهم و مشارکت گسترده و حماسی احتمالی مردم رقم خواهد خورد؛ انتخاباتی که این دوره با وجود عزم قاطع اصلاح‌طلبان برای نقش‌آفرینی در آن رنگ و بویی رقابتی‌تر نیز گرفته و به ایجاد فضای نشاط و پویایی در جامعه کمک کرده است.

در این میان یادگار امام نیز به عنوان یکی از چهره‌های بسیار محبوب سیاسی و مذهبی در کشور با متانت و وقار همیشگی مردم را به شرکت در انتخابات و همچنین انتخاب هوشمندانه دعوت کرده است. آیت‌ا... سیدحسن خمینی که همواره تلاش دارد مردمی‌ترین راه‌ها را برای ارتباط با مخاطبانش انتخاب کند در صحفه اینستاگرام خود با مردم از شرکت در انتخابات گفته است.

 یادگار امام در این پیام نوشته است: «سیاست عرصه واقعیت‌هاست نه حقیقت‌ها. یک انسان در زندگانى خود باید واقعیت‌ها را بپذیرد تا به حقیقت نزدیک شود نه آنکه تسلیم واقعیت‌هایى شود که در مقابل حقیقتند. پس اگر در سیاست ورود پیدا کردیم تنها باید به آن امید باشد که واقعیت‌هایى - هر چند زشت- را به حقیقت‌هایى زیبا تبدیل کنیم.

همین است که هدف زیبا وسیله پلید را توجیه نمى‌کند. در انتخابات پیش رو واقعیت را باید پذیرفت تنها و تنها بدان امید که به زیباتر کردن آن و نزدیک‌تر کردن آن به حقیقت کمک کرده باشیم. همه با هم و همدوش هم در انتخابات خبرگان و مجلس به بهترین لیست رأى بدهیم.»

دعوت ولایتی برای حضور در انتخابات

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ان‌شاءا... در انتخابات پیش رو شاهد حضور حداکثری ملت شریف و همیشه در صحنه ایران خواهیم بود.

علی‌اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اینطور نوشت: «تقریبا به اندازه عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کشور انتخابات برگزار شده که این امر نشان اقتدار کشور در همه عرصه‌ها و حضور همیشگی ملت بزرگ در تمامی صحنه‌هاست.

ان‌شاءا... در هفتم اسفندماه و انتخابات پیش رو نیز شاهد حضور حداکثری ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی خواهیم بود و به تعبیر مقام معظم رهبری همه علاقمندان به عظمت و شکوه ایران باید در این صحنه بزرگ حضور یابند.

 امیدوارم مردم عزیز کشورمان با انتخاب افرادی صالح، صادق، خدوم و پایبند به اصول و آرمان‌های انقلاب و امام(ره) عظیم الشأن و رهبری عزیز راه پیشرفت و اعتلای کشور را هموار کنند. در پایان برای همه ملت عزیز ایران سربلند و سرافرازی آرزو می‌کنم.»

هفتم اسفند روز طرح گلایه‌ها نیست

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: هفتم اسفند ماه روز طرح گلایه‌ها نیست و همه خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای آماده سازیم. آیت‌ا... موحدی‌کرمانی با بیان اینکه امیدوار است لیست تهیه شده از ائتلاف اصولگرایان نظر مقام معظم رهبری را به خود جلب کند اظهار کرد: در آستانه انتخابات قرار داریم و آنچه که در این روزها اهمیت دارد این است که اگر عده‌ای می‌خواهند در انتخابات شرکت نکنند را به حضور دعوت کنیم و این افراد نیز اگر گلایه‌ای دارند توجه کنند که در حال حاضر وقت طرح آن وجود ندارد و هم‌اکنون باید به داد کشور برسند.

وی با اشاره به ضرورت توجه مردم به لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: باید به تمام لیست رای داد حتی اگر عده‌ای را نیز نمی‌شناسیم از آنجایی که این لیست را انسان‌های متدین و آگاه تدوین و تهیه کرده‌اند می‌توان به آن اعتماد کرد و به تمام لیست رای داد.
 
دریافت بیش از 550 مورد گزارش تخلف تبلیغات انتخاباتی

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان تهران گفت: بیش از 550 مورد گزارش تخلف تبلیغات انتخاباتی به هیات بازرسی انتخابات استان تهران رسیده است ‌و پس از طی فرآیندهای نظارتی و بررسی‌های میدانی حدود 500مورد از تخلفات رسیدگی شده است.

قدرت‌‌ا... سیف با بیان اینکه بیش از 550 مورد گزارش تخلف تبلیغات انتخاباتی به هیات بازرسی انتخابات استان تهران رسیده است افزود:‌ پس از طی فرآیندهای نظارتی و بررسی های میدانی حدود 500 مورد از تخلفات گزارش شده رسیدگی و نسبت به اصلاح، جمع آوری و تذکر به کاندیداها یا گزارش به مراجع مربوطه اقدام شده است.وی ادامه داد:‌حدود 50 درصد گزارش‌ها از سوی مردم رسیده است و شهرستان ورامین بیشترین گزارش‌های تخلفات را از سمت مردم به هیات بازرسی داشته است.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان با اشاره به اینکه شعار این دوره انتخابات «هر شهروند یک بازرس» است تصریح کرد:‌ سامانه های پیامکی هیات بازرسی انتخابات استان تهران در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت گزارش های مردمی و کاندیداهاست.

مردم نياز ندارند به‌حرف خارجي‌ها گوش كنند

وزير خارجه كشورمان گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات يك برگ مهم قدرت در اختيار دستگاه ديپلماسي ايران قرار مي‌دهد.

دكتر محمدجواد ظريف در ارتباط با انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي كه هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد و پيشنهادش به مردم در ارتباط با اين انتخابات افزود: من معتقدم هرچه حضور مردم در انتخابات پيش‌رو گسترده‌تر و وسيع‌تر باشد اعتبار، حيثيت و توان كشور در عرصه بين‌المللي افزايش پيدا مي‌كند. مردم ما هميشه در انتخابات حضور گسترده‌اي داشتند و هوشمندانه عمل كرده‌اند و در اين انتخابات نيز حضور گسترده‌اي خواهند داشت و براساس منافع ملي هوشمندانه عمل مي‌كنند.

اين ديپلمات عاليرتبه كشورمان تاكيد كرد: مردم ما هيچ گاه از خارجي‌ها حرف گوش نكرده‌اند و نيازي به اين موضوع ندارند كه خارجي‌ها براي آنها تعيين تكليف كنند. مردم ما خوب مي‌فهمند كه چگونه عمل كنند و من يقين دارم كه در اين انتخابات نيز مردم با حضور وسيع خود يك برگ مهم قدرت در اختيار دستگاه ديپلماسي ايران قرار مي‌دهند تا ما بتوانيم در عرصه بين‌المللي با سربلندي و قدرت از منافع ملي كشور دفاع كنيم.


ویرایششرق

فراخوان اعضای سابق دفتر تحكيم وحدت براي مشاركت در انتخابات 

شرق: اعضای سابق دفتر تحكيم وحدت و فعالان دانشجويي، مردم را به شركت در انتخابات دعوت كردند.

در اين بيانيه آمده است: مسیر ارزشمندی که با مشارکت گسترده مردم در انتخابات خرداد ١٣٧٦ و ظهور جریان اصلاحات در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران آغاز شد، از فراز و فرودهای مألوف جنبش‌های مشابه برکنار نبوده و پیروزی‌های بزرگ و شکست‌های تلخی را تجربه کرده است...افراد و مجموعه امضاکنندگان حاضر با ترجیح منافع ملی و مصلحت عمومی و احترام به خرد جمعی، حمایت قاطع خود را از فهرست نامزدهای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و نامزدهای اعتدال‌گرایان در انتخابات خبرگان (١٦+٣٠) در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌های کشورهای اعلام می‌کنند. 

وزیر اطلاعات: 
نه به تائید انگلستان احتیاج داریم نه از تهدید آنها می‌ترسیم

ایلنا: وزیر اطلاعات گفت: کسانی که تحت‌ تأثیر انگلیس و رسانه‌های بیگانه عده‌ای از خادمان نظام را انگلیسی خطاب می‌کنند و به آنها انگ می‌زنند، خودشان انگلیسی هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در همایش صدای ملت، گفت: هرگونه حرکتی در انتخابات و به‌ویژه تبلیغات انتخاباتی که در وحدت ملی تأثیر بگذارد، با اصول نظام منافات دارد. علوی همچنین با انتقاد از جریان‌سازی‌های رسانه‌ای علیه برخی از نامزدهای خبرگان یادآور شد: این درست نیست که اگر یک رسانه حرف مفتی زد، دیگران عده‌ای را در کشور انگلیسی بخوانند.

او ادامه داد: انسان متعجب می‌شود کسانی را که نه تعریف انگلیس برایشان خوشایند است و نه از تهدید آنها می‌ترسند، انگلیسی خطاب می‌کنند. واقعیت این است که کسانی که تحت‌ تأثیر انگلیس و رسانه‌های بیگانه عده‌ای از خادمان نظام را انگلیسی خطاب می‌کنند، خود انگلیسی هستند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • از متن ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    کیهان انتخابات، فضای مجازی نیست من اسیر تیتر کیهان شدم جدّاًًًًً
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    پس رسانه های خارجی منابع معتبری هستند برای اصول گرایان
  • قدیم مشرقی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    آقا مشرق قرار بود یه گزیده از هفته نامه های مهم هم داشته باشید
  • بی سواط ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    برجام؟؟ شیب؟ بام؟؟
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    چرا مسخره می کنی؟؟
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    درگیر انتخابات اند بندگان خدا
  • خخخ گو ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    خخخخخ ای شیطون
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    اسیر چی شدی دقیقا؟؟
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    البته بستگی داره جیگر
  • بیژن ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    ولی فکر خوبیه ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس