روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز نوشت: روحانی بابت اینکه نتوانسته به وعده‌های انتخاباتی اقتصادی عمل کند، شدیداً در معرض اعتراض مردم قرار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز نوشت: روحانی بابت اینکه نتوانسته به وعده‌های انتخاباتی اقتصادی عمل کند، شدیداً در معرض اعتراض مردم قرار دارد.

نجمه بزرگمهر در فایننشال تایمز نوشت: خبری از شلوغی بازارهای ایران در شب عید نیست و رکود عمیق اقتصادی به چشم می‌آید با پرسه‌ای در بازار سنتی تهران می‌توان به وضوح رکود اقتصادی گسترده را احساس کرد. اصلان که شغل او باربری است می‌گوید هرگز چنین وضعیتی را تجربه نکرده و اوضاع نسبت به سال گذشته بسیار بدتر شده چرا که پارسال روزی 50 هزار تومان درآمد داشت اما اکنون اگر 15 هزار تومان کاسبی کند شانس آورده است.

فایننشال تایمز می‌افزاید: این تنها اصلان نیست که از کسادی کسب و کار شاکی است، بسیاری از تجار و کسبه در بازار تهران از وضع شکوه دارند و می‌گویند که لغو تحریمها هم کاری برای بهبود اوضاع از پیش نبرد. رشد اقتصادی تقریبا صفر است و به خاطر گرانی مردم اشتیاقی برای خرید کردن ندارند. مردم امیدشان را از توافق هسته‌ای قطع کرده‌اند. با این حال بسیاری از خرده‌فروشان و کسبه در بازار تهران می‌گویند که باید منتظر ماند و دید. آنها امیدوارند که اقتصاد سال آینده رونق بگیرد. البته بسیاری هم اصلا خوش‌بین نیستند. این روزنامه اقتصادی تصریح کرد: حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه‌رو بابت اینکه نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی‌اش برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور کمک کند، بشدت در معرض سرزنش قرار دارد. این رکود اقتصادی؛ فضای انتخابات را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن‌تایمز در گزارشی خاطر نشان کرد: این  اولین محک انتخاباتی پس از برجام است... این تردید وجود دارد که شاید روحانی به خاطر انتظارات زیادی که از وی می‌رود، چندان مایل به پیروزی حامیان خود در انتخابات مجلس نباشد. اگر وی در انتخابات مجلس پیروز شود، شاید نتوان توقعاتی را که مردم از وی برای ایجاد تغییر در کشور دارند، کنترل کرد.

این روزنامه افزود: انتظارات از روحانی در پی امضای توافقنامه هسته‌ای بالا رفته است. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی به سوی ایران سرازیر شده‌اند، اما هنوز باید دید آیا این به معنای رشد اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در کشور است. شکست در کسب مزایای ملموس ممکن است منجر به اعتراض مردم شود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    انتشار آمار بانک مرکزی مربوط به نیم سال اول امسال و سال گذشته فاجعه بود و کاملا برخلاف سخنان روحانی بود.....
  • ور شکسته ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    تا الان روحانی کاری برا رفاه مردم انجام نداده همش قول و وعده می دهد
  • محمود ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    خداوند میفرماید. قطع میکنم امید کسی را که به غیر ازمن به کسی امید داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس