شهردار لندن علی رغم درخواست نخست وزیر انگلیس برای حمایت از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در نهایت به کمپین مخالفان ادامه عضویت در اتحادیه اروپا پیوسته است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بوریس جانسون شهردار لندن سرانجام روز یکشنبه اعلام کرد که از کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.

این مساله به دردسر تازه‌ای برای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تبدیل شده است. جانسون سیاستمدار حزب محافظه کار است که قصد دارد جانشین کامرون شود. وی تاکید کرده است که روابط انگلیس با اروپا باید بر مبنای تجارت و همکاری باشد نه یک پروژه سیاسی.

وی تصریح کرد: کامرون در روند مذاکره با رهبران اتحادیه اروپا عملکرد خوبی داشته و توانسته زمینه لازم برای برگزاری همه پرسی 23 ژوئن در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را فراهم کند.

کامرون اعلام کرده است که همه ‌پرسی برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد.

رهبران اروپا در نشست سران در روز جمعه به طور اجماع بر سر بسته ای از تدابیر با هدف باقی نگهداشتن انگلیس در چارچوب این بلوک 28 کشوری توافق کردند.

جانسون در ادامه افزود: من فکر نمی کنم کسی بتواند ادعا کند که این توافق یک اصلاح ساختاری اتحادیه اروپا یا روابط انگلیس با این اتحادیه باشد.

دیوید کامرون نیز تاکید کرد: می توانم به بوریس همان چیزی را که بقیه گفته ام، بگویم، در داخل اتحادیه اروپا ما امن تر و قوی تر خواهیم بود.

نظرسنجی مشترک "سرویشن- میل ساندی" نشان می دهد که 48 درصد مردم انگلیس خواستار خروج از اتحادیه اروپا نیستند و 33 درصد از خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت می کنند. 19 درصد مردم نیز هنوز مردد هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس