کد خبر 540189
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

تا حدود ۴ ماه دیگر مردم انگلیس درباره ماندن و یا خروج کشورشان از اتحادیه اروپا به پای صندوقهای رای خواهند رفت کشمکش بین سران این کشور از اکنون بالا گرفته است.

 به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس راجع به اروپا سخنرانی کرد و گفت درباره عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا باید بار دیگر مذاکره شود و باید همه پرسی درباره ماندن و یا خروج کشورش از این اتحادیه برگزار شود.

دیوید کامرون به تعهد خود عمل کرد و تا حدود ۴ ماه دیگر مردم بریتانیا درباره ماندن و یا خروج کشورشان در اتحادیه اروپا به پای صندوقهای رای خواهند رفت.

محدود شدن دسترسی بریتانیا به بازار اتحادیه اروپا در صورت خروج از این نهاد، مسئله ای است که دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز نسبت به آن هشدار داده است.

وی در این باره گفت: «سه میلیون فرصت شغلی به مبادلات ما با اروپا وابسته اند. البته در صورت خارج شدن از اتحادیه قرار نیست همه این شغلها موجودیت خود را از دست بدهند با اینکه در آنصورت هم باید با اروپا تجارت داشته باشیم. اما اگر اروپا را ترک کنیم آیا می توانیم صادقانه بگوییم که آینده همه این مشاغل تامین خواهد بود؟ آیا ضررهای خارج شدن ما از اروپا بیشتر از فایده های آن نخواهد بود؟ من که معتقد نیستم بتوانیم موفق شویم.»

این در حالیست که به زعم حامیان خروج بریتانیا بین شرکت های تجاری بزرگ در این زمینه اجماعی حاصل نشده، مضاف بر اینکه نماندن در اروپا با منافع اکثر شرکت های متوسط و کوچک تجاری نیز همخوانی دارد.

با این حال مخالفان دیوید کامرون، خروج از اتحادیه را باعث کاهش هزینه ها و قوانین «غیرضروری» می دانند.یکی از طرفداران سرسخت خروج که تا دیروز از همراهان نزدیک دیوید کامرون بود، شهردار لندن است.

بوریس جانسون، شهردار لندن در این باره گفت: «فرصت بسیار خوبی در حال حاضر نصیبمان شده است تا معاملات جدیدی را به پیش ببریم تا بریتانیا قطب توافقات نوین تجاری در سراسر جهان باشد و یک آینده خارق العاده داشته باشیم. این چیزی است که من به دنبال آنم.»

باید تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) منتظر ماند و دید، آیا آنطور که نخست وزیر در سخنان روز دوشنبه اش خطاب به احزاب سیاسی پارلمان درخواست کرد، گزینه «ماندن در اتحادیه اروپا» رای می آورد یا اینکه سرنوشت دیگری در انتظار بریتانیایی ها خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس