نخست وزیر اسبق انگلیس عواقب خروج کشورش از اتحادیه اروپا را سخت و جدی ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت"، "تونی بلر" نخست وزیر اسبق انگلیس در گفتگویی که حاصل کار مشترک چند روزنامه اروپایی از جمله "دی ولت" آلمان است درباره برگزاری همه پرسی در انگلیس برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا گفت: من شخصا مخالف برگزاری چنین همه پرسی بودم اما دولت کنونی تصمیم گرفته است که آن را برگزار کند. "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس ظاهرا در آستانه توافق با بروکسل بر سر اصلاحات مد نظر خود برای باقی ماندن در اروپا قرار دارد.

این مسئله که باقی ماندن در اتحادیه اروپا به نفع انگلیس است باید برای همه روشن شود. عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا واقعا جدی است.

در دنیایی که به سمت جهانی سازی پیش می رود و بین غول هایی مانند چین، هند و ایالات متحده این عاقلانه نیست که خود را منزوی کنیم. اروپا باید به صورت منسجم از علایق و ارزش های خود دفاع کند. ما تنها به صورت مشترک می توانیم از علایق خود از جمله در زمینه سیاست امنیتی و اقتصادی دفاع کنیم.

بلر در ادامه گفت: ما به یک تغییر مسیر نیاز داریم.

وی در ادامه به چگونگی افزایش رشد اقتصادی در اروپا پرداخته و گفت: من با نخست وزیر ایتالیا در راستای انتقاد به سیاست های ریاضتی سختگیرانه در اروپا موافقم. البته ما همچنین به اصلاحاتی نیاز داریم تا اقتصاد اروپا را پویاتر کنیم.

بلر در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله پناهندگان پرداخته و گفت: تا زمانی که ما مسئله سوریه را حل نکنیم تراژدی مهاجران پایان نمی یابد. این یک بحران اروپایی است البته اروپا گشتن به دنبال یک راه حل برای این مسئله را تقریبا به صورت کامل به ایالات متحده واگذار کرده است. شاید بهتر باشد که به توافق با روسیه و اسد روی آوریم.

نخست وزیر اسبق انگلیس در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم روسیه را نادیده بگیریم در عین حال تصریح کرد که اما اروپا با توجه به بحرانی مانند اوکراین نمی تواند به سادگی ارزش های خود را نادیده بگیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس