لاله افتخاری نماینده مجلس گفت: فتنه ۸۸ یک پروژه سیاسی بود و این بار پروژه در قالب فتنه اجتماعی با تاکید بر مسائل زنان است.

به گزارش مشرق، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس در نشست خبری که عصر امروز (دوشنبه) در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به برنامه‌های اعضای ائتلاف برای انتخابات مجلس اظهار داشت: امروز حرف‌های گفتنی فراوانی داریم و همانطور که آقای ناظمی اردکانی گفتند این بار اصولگرایان که در لیست نهایی حضور دارند برای آینده برنامه تدوین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این برنامه براساس مطالبات مقام معظم رهبری، مردم، نیازمندی‌های جامعه، رکود و بیکاری و تهدیدهایی که می‌تواند جدی‌تر از گذشته ما را در معرض خودش قرار بدهد تنظیم شده است.

افتخاری تصریح کرد: ما با غربی‌ها بر سر میز مذاکره نشسته‌ایم و آنها تصور می‌کنند که با آنها دوست شده‌ایم ولی تا زمانی که ماهیت آنها تغییری نکرده نباید به آنها اعتماد کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح موضوع زنان و خانواده برای انتخابات مجلس، گفت: فتنه 88 یک پروژه سیاسی بود و این بار پروژه در قالب فتنه اجتماعی با تاکید بر مسائل زنان است، می‌خواهند از احساسات و مطالباتی که در حوزه زنان وجود دارد به نفع پازلی که در نظر گرفتند استفاده ابزاری کنند.

وی برهمین اساس تصریح کرد: انتخابات مجلس تقابل دو نگرش است، یک نگرش می‌خواهد کشور درونزا و اسلامی باشد و نگرشی در مقابل وجود دارد که در ظاهر از درون در حال فعالیت است ولی نگاه به بیرون دارد.

افتخاری با بیان اینکه امروز شاهد هستیم رکودی که پیش آمده عوامل مختلفی دارد، اظهار داشت: زمانیکه دولت یازدهم روی کار آمد، برنامه منسجم و جامعی نداشت که با بسته هدفمند و منسجم حرکت کند؛ یک بار نوید رفع مشکلات 100 روزه را داد ولی حتی گزارش برنامه‌ها در 100 روز هم ارائه نشد.

وی ادامه داد: ما در مجلس نهم به وزرایی رأی اعتماد دادیم که کارآزموده بودند اما متأسفانه دولت از روزهای اول برای انتخابات کار کرد و طرف انتخابات شد نه اینکه در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی خود قدم بردارد و متأسفانه وقتی آب آشامیدنی با برجام گره خورد، برخی در انتظار گشایش بودند و به همین دلیل پروژه‌ها خوابید و کارها متوقف شد و برخی دچار رکود و مشکلات شدند و همه از این موضوع آسیب دیدند.

نماینده مردم تهران در مجلستأکید کرد: متأسفانه در زمینه اقتصاد مقاومتی از طرف دولت برنامه دقیقی دیده نمی‌شود و اگر قراردادی بسته شد، برای ما مجلسی‌ها و مردم غیرشفاف بود.

افتخاری با انتقاد از عدم توجه دولت به اجرای قوانین افزود: ما در زمینه شرکت‌های دانش بنیان قوانینی را ایجاد کردیم ولی سرمایه و بودجه‌ای برای آن درنظر گرفته نشده است. عدم توجه به ظرفیت‌های مردمی نیز یکی از مشکلات کشور است.

وی با اشاره به لایحه برنامه ششم توسعه افزود: این لایحه برنامه ششم نیست بلکه موجود نوآوری شده‌ای است که وجود آن شفاف نیست و قانون گذار و جامعه هدف را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره ضرورت توجه مجلس دهم به بحث اشتغال، گفت: بنده در بخش اشتغال پیگیرترین فرد بوده و هستم البته این موضوع به این دولت یا دولت قبل بازنمی‌گردد ولی هم اکنون بیکاری رو به رشد است و متأسفانه کسی به فکر درمان و حل مشکل اشتغال نیست. باید توجه کنیم که برای کسانیکه شاغل بوده و شغل خود را از دست داده‌اند، نیز اقدامی صورت نگرفته است.

افتخاری با بیان اینکه دولت می‌تواند بخشی از وام‌ها را به اشتغالزایی اختصاص دهد، یادآور شد: مشکلات از این ناحیه است که محرمانه ماندن موضوعاتی مانند خرید لکوموتیو از خارج دغدغه ایجاد کرده چرا که می‌توانیم این وسایل را در داخل تولید کنیم ولی ما آن را از خارج تهیه می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم با توجه به اینکه رویکرد دولت این روزها عدم اعلام شفاف آمارها و ارقام اقتصادی است آیا همین موضوع باعث نمی‌شود تا فضا برای بروز فساد در جامعه افزایش پیدا کند، گفت: محرمانه بودن آمار باعث می‌شود تولیدکننده، مصرف کننده، کارفرما و کارگر احساس کند که در فضای غبارآلود و غیرشفافی قرار دارد و عموماً وقتی وعده‌ها و عملکردها متزلزل می‌شود، عدم شفافیت موجب زمین‌خواری و اختلاس می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ایجاد اتاق شیشه‌ای و شفاف صحبت کردن با مردم موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال در مسئله زنان می‌بینیم که قراردادهایی بسته می‌شود که کاملاً برای ما مجلسی‌ها محرمانه است و وقتی نامه می‌دهیم که اسناد امضا شده را در گزارش محرمانه برای ما بفرستید، دولت این کار را انجام نمی‌دهد؛ البته ما نیز بیکار ننشسته‌ایم و سال گذشته مصوبه دادیم که معاونت زنان ریاست جمهوری هر 6 سال یکبار گزارش عملکرد خود را به مجلس ارائه دهد که هنوز این گزارش به این نهاد ارسال نشده است.

لاله افتخاری با اشاره به هجمه‌های وارد شده به لیست ارائه شده از سوی اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم گفت: حدود 190 نفر از اصولگرایان که احساس تکلیف کرده بودند و برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودند میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند و پس از رسیدن این تعداد به 30 نفر و جمع‌بندی نهایی برخی از آنها یا هوادارانشان دلخور شدند که برخی هجمه‌ها از سوی آنها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی از هجمه‌ها نیز از سوی رقیب شکل می‌گیرد که این امری طبیعی است و توصیه ما این است که التزام به اخلاق داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث وکیل‌الدوله‌ها گفت: همه دولت‌ها به دنبال داشتن نمایندگانی در مجلس به عنوان وکیل‌الدوله بوده‌اند تا وقتی لایحه‌ای را به مجلس ارائه می‌کنند طبق نظر خودشان آن را به تصویب برسانند.

افتخاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا از تشدد لیست در جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس دهم جلوگیری شود ادامه داد: پیام اول ما به دوستانی که در لیست ائتلاف قرار نگرفتند این است که متعهد به امضای خود باشند و تا فرصت است انصراف بدهند و یک چرخش قهرمانانه داشته باشند تا اتفاقات سال 92 بار دیگر تکرار نشود.

وی با اشاره به اقداماتی که باید در مجلس برای تصویب مصوبات انجام شود گفت: باید در اصلاح قانون کار و کارگری، قانون ثبت اختراع و تجارت که خلاء قانونی داریم و تقویت و توسعه استاندار کشور و زنان و خانواده اقداماتی انجام شود.

افتخاری با اشاره به قراردادهای محرمانه در دولت یازدهم گفت: عدم شفاف‌سازی این قراردادها منجر به حذف مردم می‌شود و دولت با عدم شفاف‌سازی راه رانت‌خواری و نفوذ بیگانگان را به کشور باز می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس