ناظمی اردکانی گفت: شعار معیشت، امنیت و پیشرفت عصاره برنامه‌هایی است که از سوی کاندیداهای ائتلاف مطرح شده است.

به گزارش مشرق، محمد ناظمی اردکانی در نشست خبری که عصر امروز (دوشنبه) در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به برنامه‌های اعضای ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: ائتلاف بزرگ اصولگرایان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برنامه‌ای تنظیم کرده که در نشست خبری آقای حداد عادل اعلام شد.

وی ادامه داد: در اولین نشست ائتلاف اصولگرایان از بالای 190 نفر نامزد اصولگرا برنامه و رزومه آنها گرفته شد و در فرآیندی که از بین 190 نفر به لیست 30 نفره رسیدیم یک برنامه جمعی تدوین شد و در اصل برنامه اعلام شده برآیند برنامه‌های هر کدام از کاندیداها به همراه مطالعات اساتید دانشگاه است.

ناظمی اردکانی تصریح کرد: از این مجموعه شعار معیشت، امنیت و پیشرفت حاصل شده که این شعار عصاره برنامه‌هایی است که اعلام شده است.

ناظمی اردکانی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که برنامه اصولگرایان برای مجلس دهم و برنامه پسابرجام چیست، اظهار داشت: بزرگترین معضل جامعه امروز مباحث اقتصادی است و چه بسا این مباحث ما را به مذاکرات هسته ای و ادامه آن کشاند. معضلات و عارضه‌هایی که مباحث اقتصادی داشته رکود اقتصادی و بیکاری است.

وی ادامه دادک بیکاری امروز به شدت جامعه را رنج می‌دهد و برای برون رفت از این رنج به ایجاد رونق اقتصادی نیاز داریم. برای رونق اقتصادی نیز دو نگاه وجود دارد. که یک نگاه به بیرون است که ما از طریق مساعدتهایی که در عرصه بین المللی و کشورهایی که بعضاً تا دیروز دشمن سرسخت ما تلقی می‌شدند، گره مسائل اقتصادی را می‌توانند برای ما بگشایند.

کاندیدای لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم افزود: نگاه دیگر مربوط به درون است، ما از لحاظ وجود نیروی انسانی در جایگاه درخشان و بالایی قرار داریم. و ظرفیت خدادای ما نیز بی نهایت است ضمن اینکه از لحاظ انرژی، منابع طبیعی، سوق الجیشی و وجود خدمات گردشگری حرف اول را در منطقه می‌زنیم.لذا اگر بتوانیم این ظرفیت را با مدیریت کارآمد و بهره وری جهادی مورد استفاده قرار دهیم، قطعاً به رونق اقتصادی می‌رسیم و از معضلات عارض شده برجامعه رهایی پیدا می‌کنیم.

ناظمی اردکانی یادآور شد: اینکه گفته می‌شود 100 روزه معضلاتی که ریشه دار است می‌توان حل کرد، نشان می‌دهد که دولت نمی تواند در این زمینه راهکار موثری ارائه دهد. در حال حاضر کشور ما در شاخص فضای کسب و کار در بین کشورهای دنیا رتبه 138 را دارد و اصلاح فضای کسب و کار دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه بالای 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور ما وجود دارد، گفت: این نقدینگی را می‌توان با مدیریت راهبردی به اقتصاد تزریق کرد. رهایی از اقتصاد دولتی و نفتی، اصلاح سیستم بانکی و اصلاح ساختارهای اداری و مدیریت راهبردی می‌تواند به ما کمک کند. متأسفانه سیستم بانکی مریض است و کمتر پروژه و طرح مطالعاتی فنی که بررسی شده باشد، می‌تواند تسهیلات لازم را بگیرد.

وی گفت: آنچه رهبری مورد تأکید قرار داده‌اند مدیریت جهادی است لذا نباید جنبه راهبردی را فراموش کرد و مدیریت با جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی میتواند ما را از مشکلات اقتصادی و مخمصه نجات دهد.

ناظمی اردکانی در ادامه در خصوص عدم شفافیت مسائل اقتصادی گفت: عدم شفافیت در مسائل اقتصادی سه معضل ایجاد می‌کند؛ از نگاه سیاسی این موضوع می‌تواند باعث نفوذ دشمن در نظام مستقل و مقتدر شود. گاهی از تحریم به رونق اقتصادی می‌رسیم و گاهی از تحریم به نفوذ می‌رسیم.

وی با تأکید براینکه عدم شفافیت در هر نظام سیاسی موجب بی اعتمادی می شود و به معنی از دست دادن سرمایه اجتماعی است، گفت: وقتی می گوییم رونق اقتصادی همه نگاه‌ها به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌رود درحالیکه پروژههای عمرانی امروز متوقف شده است و وقفه در پروژه‌های به معنی بیکاری است.

کاندیدای لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی براینکه آیا حضور وکیل الدوله‌ها در مجلس دهم می‌تواند اثری مخرب داشته باشد، گفت: ما همواره این تجربه را داشته‌ایم.اگردر مجلس نمایندگانی که از دولت هستند حضور داشته باشند، آن مجلس نمی‌تواند نظارت خود را به درستی اعمال کند.

ناظمی اردکانی تأکید کرد: اساس نظارت براین است که نمایندگان مجلس مستقل باشند و دولت در فضای اجرایی دچار فراز و نشیب وانحرافاتی می‌شود. ولی مجلس و نمایندگان مستقل هستند و می‌توانند دولت را در ریل خود قرار دهند.

وی ادامه داد: تنها مجلس است که می‌تواند از دولت سوال کند که چرا رشد اقتصادی دولت منفی شده و مجلس باید سوال کرده و دولت باید پاسخ دهد.

کاندیدای لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در پاسخ به انتقادات برخی گروه‌های اصولگرا به فهرست انتقاباتی اصولگرایان گفت: لیست اصولگرایان با راهبرد «یک فهرست یک صدا» تنظیم شده است، پس ترکیبی که در لیست اصولگرایان قرار گرفته ممکن است از لحاظ گرایشات سیاسی و سلیقه‌ای متفاوت باشد اما افراد لیست با یک صدا آمده‌اند.

ناظمی اردکانی ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند در ترکیب لیست چه تعداد از این یا آن طیف هستند، تعبیر صحیحی نیست. یک صدایی یعنی صدای لیست 30 نفره صدا و فریاد رهبری است. رهبری مطالبات مردم را شفاف بیان کردند و صدای ائتلاف اصولگرایان، صدای رهبری است و یک صداست.

وی گفت: چهره‌هایی که برای لیست اصولگرایان مطرح بودند از لحاظ تجربه، تحصیلات، سن و شایستگی فردی مورد بررسی قرار گرفتند و نهایتاً در شورای ائتلاف اصولگرایان رأی گیری شد واجماع صورت گرفت بنابراین فهرست اصولگرایان یکی است و گرایش در آن مطرح نیست و اصولگرایان هم قسم شده‌اند که در مجلس یک صدا و هم صدا باشند.

وی خاطرنشان کرد: اصولگرایانی که از شهرستان به مجلس راه پیدا خواهند کرد نیز با اصولگرایان تهران هماهنگ هستند و آنها در مجلس دهم وظایف سنگین خود را یک صدا دنبال خواهند کرد.

ناظمی اردکانی با اشاره به هجمه‌های وارد شده به لیست ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم گفت: طیف رقیب تا آنجا که بتواند تخریب می‌کند اما در میان گروه‌های اصولگرا این نکته نیز مهم است یک فرآیندی برای هم‌گرایی پشت سرگذاشته شد که به ما کمک می‌کند به دنبال تحزب‌گرایی برویم و بر اساس قانون اساسی در آینده چند حزب با هم رقابت کنند و افت و خیزها کمتر شود.

وی با بیان اینکه پاسداری از وحدت مهم است، خاطر نشان کرد: اولا سران اصولگرا با شاخصه‌هایی به وحدت رسیدند که باید این شاخصه‌ها مبنا قرار گیرد و افرادی که میثا‌ق‌نامه را امضا کرده و تعهد داده بودند از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف بدهند و وارد لیست‌های سیاسی دیگری نشوند و اگر این اتفاق بیفتد خلاف تعهدات عمل کرده‌اند.

عضو ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه لیست بسته شده اولین تجربه اصولگرایان است، خاطر نشان کرد: کسانی که از این لیست خارج مانده‌اند برای ادامه وحدت و پیروزی در انتخابات گذشت داشته باشند.

وی با اشاره به بحث دولت محرمانه گفت: رمز موفقیت کشور همدلی و همزبانی میان مردم، دولت و مجلس است و برای اینکه این همدلی و همزبانی تامین شود دولت باید در برخی موارد مراعات داشته باشد و قراردادهای بسته شده را شفاف‌سازی کند تا اعتماد مجلس و آحاد اجتماعی را تامین کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس