کد خبر 529129
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

بلومبرگ طی گزارشی نوشت در حالی که خط تولید هواپیماهای سوپرجامبوی ای ۳۸۰ ایرباس به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می رفت با سفارش ایران برای خرید ۱۲ فروند از این هواپیماها جان تازه ای به این خط دمیده خواهد شد.

 به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، توافق غیرمنتظره ایران برای خرید هواپیماهای اس ای ای 380 گروه ایرباس دومین قرارداد جدید این شرکت برای فروش سوپرجامبوهایش در طی 3 هفته اخیر است و به این شرکت هواپیماسازی کمک خواهد کرد تا فعلا مشکلات خط تولید این محصول خود را حل کند.

توافق ایران با ایرباس برای خرید 12 هواپیمای ای 380 که روز پنجشنبه اعلام شد، به همراه فروش 3 فروند هواپیمای دو طبقه به شرکت آل نیپون ایرویز ژاپن که خبر آن روز 12 ژانویه افشا و دیروز تایید شد، خبری خوب برای این شرکت هواپیماسازی بعد از 3 سال است. در طی 3 سال گذشته ایرباس حتی نتوانسته بود یک ایرلاین جدید برای فروش این محصولش بیابد.

این 15 جت، که ارزش آنها به 6.5 میلیارد دلار می رسد، یک فضای تنفسی حیاتی برای این شرکت فرانسوی فراهم خواهد ساخت.

با توجه به میزان تولید متوسط 30 هواپیما در سال، خط تولید ای 380 ایرباس برای آماده سازی این سفارش های جدید حداقل باید 6 ماه زمان صرف کند. ایرباس به دنبال کاهش هزینه های خود است تا سطح سر به سر تولید سالانه خود را به 25 هواپیما یا کمتر برساند.

یان دروکلس، تحلیلگر موسسه اودو سکیوریتیز در پاریس گفت: «سفارش های جدید ممکن است نیاز به طراحی یک ورژن جدید برای موتورهای هواپیماهای ایرباس ای 380 را به تعویق بیاندازد و ایرلاین های احتمالی مشتری این شرکت را تشویق به خرید های بیشتر نماید.»

خرید هواپیماهای جدید برای شرکت ایران ایر از این جهت برای ایرباس خبری خوب محسوب می شود که این شرکت به دنبال فروش هواپیماهای ای 380 خود به شرکت هایی علاوه بر ایرلاین های شناخته شده ای بود که سال ها مشتری این شرکت بوده اند، اما تاکنون در این زمینه توفیق چندانی به دست نیاورده بود.

شرکت ایران ایر در دهه 1970 میلادی یک بازیگر جهانی در صنعت هوانوردی محسوب می شد و حتی سفارش خرید هواپیماهای سوپرسونیک کونکورد را ثبت کرده بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این سفارش لغو شد.

آخرین ایرلاین جدیدی که قبل از ایران ایر، از ایرباس ای 380 خریداری کرده بود، شرکت ترانسائروی روسیه بودکه سال گذشته پس از توافق برای خرید 4 هواپیمای منحل شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    بلومبرگ مخرف میگه ایرباس به خاطر تقاضاهای زیاد تاخیر در تحویل سفارشات داره
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    تقاضا برای ایرباس زیاده اما ۳۸۰ بسیار سخت فروش هست
  • ژرژ ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    چرا صريح نميگه ايران فرانسه را زنده كرد ؟
  • رحیم ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    با پول برجام به جای کارخانه های ایرانی کارخانه های اروپایی دارند رونق میگیرند. حداقل معادل پول این هواپیمای غول پیکر سه تا کوچکتر می گرفتید تو خطوط داخلی ایران کار می کرد اینقدر کشته نمی دادیم. به خدا می ریم مشهد برمیگردیم پنج سال به عمرمون اضافه مشه
  • مسافر تنها ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    شما چرا جوش می زنی بلومبرگ که این خبر از جیب باباش که نیاورده
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    تو مزخرف ميگي داداش !! مطلب فوق در مورد مدل A380 هست ، نه براي تمام مدلهاي ايرباس !!
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    امارات درخواست 60 تا آ 380 داده بجای پریدن به مردم ی کم مطالعه کن .....داداش!!!!!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    بازی برد برد یعنی همین - دو طرف پیروز می شوند .
  • حسین ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    آ-380 اصلا هواپیمای محبوبی نیست. زیرا حتی اگر بلیط کلاس تجاری خریده باشید، به دلیل بزرگی بیش از حد این هواپیما، تعداد مسافران کلاس تجاری بیش از 100 نفر هست و این یعنی مثل کلاس اقتصادی همه جا صف دارید و سرویس متناسب دریافت نمی کنید. کلاس اقتصادی هم که مصیبت عظماست چون حدود 500 نفر باید وارد و خارج بشوند از هواپیما. ضمنا ما این هواپیما رو در کدام مسیر به کار خواهیم گرفت؟ حدس میزنم بعد از مدتی مجبور به اجاره دادنش به شرکتهایی بشویم که از دوبی یا اروپا پرواز میکنند
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    برو سایت ایرباس رو بخون ...60 سفارش A380 ز امارات داره .... ی کم مطالعه کن قبل از این که به مردم بپری ...داداش!!!!!!
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    نمی دانی حرف نزن ایرباس 380 برای خیلی جاها مثل ایران کاربرد ندارد فرانسویها هم این را می دانند نگران هستم که اتفاقا همان را زودتر تحویل دهند!!!!
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خارج شدن ایرباس فرانسه را از رکود تبریک عرض می کنم!
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    ایران ایر این هواپیما ها را برای مسافرتهای فله ای در مقاطع کوتاه به مشهد و مکه نیاز دارد. در حال حاضر به علت اجازه ندادن عربستان به ورود 747 ها به هوای آن منطقه ایران ایر خسارت زیادی را تحمل می کند. در ضمن ایران با جابجایی 1700 نفر در یک هواپیمای 747 از عراق به ایران (آزادی اسرا) و از همدان به مشهد. دارای رکورد بیشترین تعدا جابجایی مسافر در یک هواپیما در دنیا است. طبیعی است که به دلیل نبود یک راه آهن درست به مشهد مسئولین به دنبال خرید جامبوجت هستند. البته واقعا 25 میلیارد دلار پول خیلی زیادی است که به نظر من ای کاش کمتر خرج می شد. اما در نظر داشته باشید که هر گاه فرانسه دوباره بخواهد ما را تحریم بکند با یک شکایت 100 میلیارد دلاری مواجه می شود و عملا دولتی ها می خواهند که فرانسه را از جبهه غرب جدا بکنند. پر واضح است که هواپیماهای شرکت بوئینگ 100 سال جلوتر از ایرباس هستند و بسیار امنتر اما خوب فعلا سیاست چنین خریدی را ایجاب کرده است.
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    به عنوان یک ایرانی‌ آمریکایی باید به شما عرض کنم که اصلا پر واضح نیست که بوئینگ صد سال از ایرباس جلوتر است. ایرباس هواپیماهای بسیار امن و پیشرفته می‌باشد. اگر چه قیمت بعضی‌ از مدلهای ایرباس گران تر می‌باشد ولی‌ هزینه نگه داری آن به مراتب کمتر از بوئینگ هست.
  • ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    به عنوان یک ایرانی‌ آمریکایی باید به شما عرض کنم که اصلا پر واضح نیست که بوئینگ صد سال از ایرباس جلوتر است. ایرباس هواپیماهای بسیار امن و پیشرفته می‌باشد. اگر چه قیمت بعضی‌ از مدلهای ایرباس گران تر می‌باشد ولی‌ هزینه نگه داری آن به مراتب کمتر از بوئینگ هست.
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    یادش واقعا قرار بوده هواپیمای کنکورد بیاد ایران
  • ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    آقا 10.5میلیارد دلار بوده ،اونم اجاره به شرط تملیک و در واقع 85 درصدش رو خود فرانسه تامین کرده طوری صحبت می کنید که نقد پول دادیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس