کد خبر 529917
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تخفیف ایرباس برای فروش هواپیما به ایران از تامین فاینانس خرید ۱۱۸ فروند هواپیما توسط بانک‌های اروپایی و ایرباس خبر داد و گفت: ایرباس و بانک‌های اروپایی برای تامین فاینانس این خرید تعهد داده‌اند.

به گزارش مشرق، فرهاد پرورش با اعلام این‌که مبلغ قرارداد با هواپیماسازی ایرباس 10.5 میلیارد دلار است‌‌، افزود:کمپانی‌های سازنده هواپیما در دنیا قیمت‌هایی برای تولیدات خود دارند که در کاتالوگ معرفی هواپیما درج شده است.

وی با بیان این‌که کمپانی‌های سازنده هواپیما به خریداران تخفیف می‌دهند، ادامه داد: از سوی دیگر نوع انتخاب امکانات هواپیما نیز در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است، به عنوان نمونه این‌که هواپیما چه تعداد مانیتور داشته باشد یا این‌که در چه مسیر پروازی مورد استفاده قرار می‌گیرد در قیمت آن موثر است.

وی با بیان این‌که مثلا اضافه کردن یک تانکر جدید سوختی در قیمت هواپیما تاثیرگذار است، اظهار کرد: از سوی دیگر باید به این مسئله نیز توجه داشت که تا زمان تحویل هواپیما ممکن است دستورالعمل اصلاحی در رابطه با ایمنی یک نوع هواپیما بیاید که این مورد نیز قیمت هواپیما را مقداری بالا و پایین خواهد کرد.

وی با بیان این‌که هواپیماهای ایرباس طی هشت سال تحویل  ایران می‌شود، یادآور شد:‌5 تا 8 فروند از هواپیماهای نو خریداری شده از ایرباس طی ماه‌های باقیمانده از سال 2016 میلادی تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

مدیرعامل هما در ادامه با اشاره به این‌که تحویل هواپیماهای سوپرجمبو A380 از چهار سال دیگر آغاز می‌شود، افزود:‌ در حال حاضر فقط فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) زیرساخت‌های لازم را برای نشست و برخاست این هواپیمای بال وسیع دارد و تا زمان ورود اولین فروند از این هواپیما باید زیرساخت‌های لازم در فرودگاه‌های دیگر برای نشست و برخاست ایرباس A380 فراهم شود.

پرورش با اشاره به این‌که خرید هواپیما از ایرباس به‌صورت اجاره به شرط تملیک است، یادآور شد:‌ منابع مالی مورد نیاز برای خرید 118 فروند هواپیما از طریق فاینانس تامین می شود و شرکت ایرباس و بانک‌های اروپایی متعهد به تامین این فاینانس شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • صابر ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    سلام اون که پژو بود تعهد رو تف کردن زیر پا ... این که ایرباسه !
  • SMAH1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    «ماه‌های باقیمانده از سال 2016» یعنی حدود یکسال! بقیه هم که باید «الان» پول داد،«چهار سال»دیگه تحویل گرفت
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 1
    وقتی نمی تونه جز فرودگاه امام جای دیگه ای بشینه....فایده اش چیه جز برای یه عده پولدار و مرفه
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 1
    118 فروند مورد ادعا ....... ! اگر قرار باشد هیچ مشکلی از لحاظ قرار داد و مسائل مالی پیش نیاید و هر سال 4 فروند تحویل ایران شود چند سال طول خواهد کشید تا 118 فروند هواپیما وارد کشور شود ؟! در طول این مدت زمان طولانی چه کسی تعهد خواهد کرد که قرار داد دستخوش مشکلات سیاسی و نوسانات بین المللی نشود ؟! ضمنآ قید اجاره به شرط تملیک را فراموش نکنید که با خرید قطعی خیلی تفاوت دارد !
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    اجاره به شرط تملیکه با فایننس خارجی،الان اصل پول اصل پرداخت نمی شه قسطی پرداخت می شه با تادیه آخرین قسط هواپیما به تملک ما در می آید،اصولا هواپیماهای غیرنظامی با کلاس اقتصادی و تجاری به همین صورت خریداری می شه
  • وحید ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    این هواپیما پهن پیکر و بلند پرواز است و برای مسیرهای پروازی طولانی و بلندمدت بسیار ایده آل است. دوست گرامی می دانی چند نفر از هموطنان ما برای پروازهای بلند و طولانی در این سالها به شرکتهای قطری و اماراتی و بحرینی رو آورده اند؛ انشاءالله با داشتن این هواپیماها و نظایر آن، بتوانیم ایرلاین هایی فعال در خط سیرهای طولانی داشته باشیم و بخشی از نیاز کشور را از این طریق، پوشش دهیم.
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    پژو رو موافقم باهات ولی ایرباس رو چاره دیگه نداریم پولش فایننس بانک خارجیه به علاوه بیمه اروپایی ضمنا اجاره به شرط تملیکه یعنی وسط قرارداد بزنن زیرش خودشون می مونن و هواپیما دسته دوم و مایی که هوایپما نو استفاده کردیم چند سال با یک چندم قیمت
  • رسول ایران ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    A380 فقط یه ژست سیاسی تبلیغاتیه..... آخه کی ما میتونیم ۵۵۰ تا صندلی رو یه جا واسه ی یه هواپیما پر کنیم( اگه فرست کلاس روبعلاوه ی طبقه ی اقشار متوسط حذف کنن میشه ۸۵۰ تا صندلی اقتصادی هم چید )، تازه کدوم فرودگاه کشور توان نشست و برخواست این جبامبو جت رو دارن؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه چرا ؟ به جای هواپیما به این بزرگی یه چند تا هواپیمای اقتصادی تو کلاس ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفره که واقعا نیاز ناوگان ایران رو میخریدن ..... آخه کل کل با بادیه نشین های اطراف که این هواپیما رو خریدن چه عاقبتی واسه ما داره؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    ایران به محض تحویل هواپیما پول پرداخت میکنه اون هم بخشی به عنوان پیش قسط یعنی تا 8 سال دیگه آخرین هواپیما تحویل ایران می شود و 16 سال دیگه آخرین بازپرداخت ها به ایرباس داده می شود
  • افشین تهران ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    اقا وحید میدونی چند نفر از هموطنان ما در جاده ها از دنیا میرن؟میدونی چقدر جوان بیکار داریم؟میرن امارات و قطر .برن .این هموطنان چند درصد از کل ملت هستند؟؟به یک درصد میرسه؟
  • با نام ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    آقا هواپیما به چه درد من میخوره؟ هواپیمارو هم پول دارا قراره سوار بشن ما نون شب نداریم بخوریم اما شکر گزار خدائیم آیا آنهایی که هواپیما سوار میشن و پولدار هستند هم شکر گزار خدا هستند؟
  • مرتضیsk ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    شرایط کنونی ایران شباهت بسیار زیادی با چین در ۳۵ سال پیش دارد که چینی ها برای اولین بار وارد جامعه بین المللی می شدند و می توانستند آزادانه از غرب خرید کنند. در آن زمان چین نیز به فکر خرید هواپیماهای ایرباس و بویینگ بود. فرانسه و آمریکا نیز گمان می کردند بازار عظیم چین باز شده و می توانند محصولات خود را به چینی ها بفروشند. با این حال و علی رغم اینکه چینی ها به هواپیماهای پیشرفته احتیاج داشتند، اما از خرید خودداری کردند و وارد مذاکره با آمریکا و فرانسه برای انتقال تکنولوژی ساخت هواپیما به چین شدند. آمریکا و فرانسه در پاسخ به درخواست چین اعلام کردند باید ۸۰ فروند هواپیما بخرید تا تکنولوژی آن را به چین انتقال بدهیم؛ اما چینی ها آنقدر مذاکره کردند تا آمریکا و فرانسه قبول کردند که تکنولوژی ساخت موتور هواپیما را در شانگهای دایر کنند و بعد چینی ها اقدام به خرید هواپیما کنند. در نهایت این تکنولوژی در شانگهای دایر شد و چینی ها حتی یک هواپیما هم از آمریکا و فرانسه نخریدند و با موتورهایی که تولید می کردند کار خود را راه انداختند. صرف خرید هواپیما بدون انتقال تکنولوژی، روش خرید عربی محسوب می شود و کشورهای عربی نفتی این کار را می کنند و ما که صاحب فن و تکنولوژی هستیم باید فناوری کشورهای پیشرفته را وارد کشور کنیم.
  • افشین تهران ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    چین با خرید حدود 100فروند هواپیمای مسافربری از ایرباس و برگزاری مناقصه تونست خط تولید این هواپیما رو در کشورش راه بندازه که ما هم اگه در بین بزرگان این صنعت رقابت ایجاد کرده بودیم میتونستیم با این خرید 118 فروندی حداقل خط تولید یک مدل رو در ایران اجرا کنیم تا هم بشه تجربه و هم بشه اشتغال برای کارشناسان کشور.اما هول برداشته اقایونو و تخت گاز رفتن.خود شرکتهای ایرلاین اروپایی سوخو 100سوپر جت رو برای خرید سفارش دادن و ما هم میتونیم بجای انتونف از این هواپیما استفاده کنیم اما کو.......!دولت شده دولت مرفحین .
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    دوست عزیز برای مسیر های پروازی در ایام حج و ایام خاص سال به نجف و بغداد،ضمن اینکه مسیرهای استانبول و شاید آنتالیا(بارفع موانع)و دوبی در بعضی اوقات سال همه مسافرخور این هواپیماست چرا ایرلاین های دسته چندم ترک و سعودی و عربی بخورن وقتی خودمون می تونیم بخوریم
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    بوئینگ 747-8 اگه بخریم با امکانات فعلی فرودگاه ها میتونیم خدمات بدیم
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    وقتی نمی تونه جز فرودگاه امام جای دیگه ای بشینه....فایده اش چیه جز برای یه عده پولدار و مرفه
  • احسان ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    من نمیدونم چرا مدتیه تو سایتها جو راه انداختند که A380 فقط تو فرودگاه امام قابلیت نشست و برخاست داره! مطمئناً این هواپیما همین حالا هم در بسیاری از فرودگاه‌های دیگر کشور از جمله مهرآباد، اصفهان، مشهد، شیراز، بوشهر و ... که دارای باند با طول بیش از 3000 متر هستند توان نشست و برخاست داره. تنها مزیت فرودگاه امام مجهز بودن به جت وی می‌باشد که تنها سوار و پیاده کردن مسافران را تسریع می‌بخشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس